Ga naar inhoud


UPC wil Ziggo overnemen


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Kwaliteit van netwerken zal erg verschillen tussen verschillende locaties, dus verschillen in opvatting of het netwerk van Ziggo of UPC "brak" is zullen we wel lang houden. Kan allemaal gewoon waar zijn.

Mijn ervaringen met UPC (inmiddels al 10 jaar geleden) zorgen ervoor dat ik niet meer terug zal gaan.

 

Ziggo zou nog een poging waard zijn (geweest), omdat daar de DVB-C nog met de dreamboxen af te spelen is.

Dat zal nu ook wel redelijk snel afgelopen zijn, omdat - ALS het allemaal doorgaat - het uiteraard de bedoeling zal zijn om er 1 groot bedrijf van te maken.

Anders koop je het niet...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Iedereen neemt iedereen over en dat gebeurd al jaren.

Energie bedrijven zoals RWE en andere grote jongens moeten dan wel toestaan dat het net open is en blijft voor de concurrent.

In zoverre, hebben we al eens gesproken over het openbreken van de kabelnetten als ook de europese sateliet betaaltv.

 

Als meteen ook die markt open gaat, hetgeen zeer wenselijk zou zijn, heb ik er geen moeite mee dat UPC Ziggo opslokt.

ciao

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo zou nog een poging waard zijn (geweest), omdat daar de DVB-C nog met de dreamboxen af te spelen is.

Dat zal nu ook wel redelijk snel afgelopen zijn, omdat - ALS het allemaal doorgaat - het uiteraard de bedoeling zal zijn om er 1 groot bedrijf van te maken.

Anders koop je het niet...

 

KPN heeft ook bedrijven opgekocht, zoals Planet, XS4ALL en Telfort. In ieder geval Telfort en XS4ALL blijven nog gewoon afzonderlijk opereren. Dit lijkt me ook heel goed mogelijk als Liberty Global Ziggo overneemt. De TV signalen kunnen in simulcrypt overgaan zodat je zowel voor Ziggo als UPC kan gaan kiezen in UPC/Ziggo gebied.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat KAN inderdaad wel, maar dat is niet zoals UPC in elkaar steekt.

Overigens, XS4ALL heeft destijds (bij de verkoop) afgedwongen dat het netwerk een "onafhankelijk" netwerk zou blijven.

De keuze voor Telfort's voortbestaan is het best verklaarbaar, omdat dat een strategische keuze voor een goede instap van KPN in het goedkope segment (met bijbehorende klantenkring) van de ADSL+telefoniemarkt van Nederland was.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's wel zo.

Ik hoop het alleen maar voor de Ziggo-klanten; het lijkt mij,dat Ziggo de klant tot op heden een beter product levert.

 

Maar UPC zal uiteindelijk gewoon zoveel mogelijk winst willen, en dan is het voor een Amerikaanse verantwoordelijke ergens in de keten van Liberty een vrij eenvoudige maatregel om te besluiten dat die 2 Nederlandse bedrijven gemakkelijk samen wat synergie zouden dienen na te streven.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het alleen maar voor de Ziggo-klanten; het lijkt mij,dat Ziggo de klant tot op heden een beter product levert.

 

Dat betwijfel ik. UPC is met een sneltreinvaart al haar netwerken aan het moderniseren (eind vorig jaar is meen ik de laatste verouderde netwerk van UPC gemoderniseerd) en voegt nog steeds zenders toe terwijl er ook nog gewoon 32 analoge zenders wordt doorgegeven. Ziggo moet analoge kanalen verwijderen om het digitale pakket te kunnen uitbreiden. Het UPC netwerk is efficiënter ingedeeld en is ook eerder aan de ruimte besparende modulatie begonnen. Ik ben overigens geen voorstander van analoog en ik heb die liever vandaag nog weg dan morgen.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor de een belangrijk is, is voor de ander secundair van belang...

Ik vind zelf dan de mogelijkheid tot het kiezen van een eigen ontvanger heel belangrijk.

De prijs, tja dat zal weer liggen aan je keuze; ik vind UPC zeker niet goedkoop in haar digitale pakketten.

Maar dat het netwerk zelf op veel plaatsen beter is, dat geloof ik direct!

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar Ziggo mee kamt is dat het een samenvoeging is van 3 kabelbedrijven met drie afwijkende netwerken. Uiteraard heeft UPC in het verleden ook van alles opgekocht, maar dan spreken we al over de jaren negentig. Dat was ook niet ineens allemaal gelijk hetzelfde netwerk. Ik ben erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen en hoe dit ook voor ons als consument gaat uitpakken.

 

Ik vind zelf dan de mogelijkheid tot het kiezen van een eigen ontvanger heel belangrijk.

 

Dat is ook het enige waar ik me aan stoor. Hoewel, als de ontvanger stuk is dan geef ik dit aan en een paar dagen later staat de postbode voor de deur met een nieuwe ontvanger. Met de CI+ module kan ik ook gewoon TV kijken via de tuner van mijn eigen TV. Het is meer dat ik de firmware van de ontvanger bagger vind. Eigenlijk is het beste om de keuze te hebben tussen zelf aanschaffen of huren.

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het er maar net aan ligt waar je zit.

Zo heb ik al een behoorlijke tijd Ziggo.

Men behandeld mij altijd netjes.

Snelheid internet is uitstekend en van al die jaren heb ik nog niet een keer echt uitval gehad.

Dus ik denk van degen die nu last hebben dit ook zeer zeker met upc zullen hebben.(En dan is UPC waardeloos)

En andersom zou precies hetzelfde zijn denk ik.

Heb je nu UPC en dat het geweldig draait dan zal dit bij een ziggo ook zijn.

Maar goed we zijn en blijven Nederlanders.

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ CB1

 

Ik ben het hierin ook wel met je eens.

Het een en ander zal zeker van de kwaliteit van het kabel netwerk af hangen.

 

Ze zijn hier ook bezig met glasvezel.

Maar daarin word nog niet echt een vergelijkbaar pakket aan geboden als wat ik voorheen via UPC en sinds kort ook met Ziggo heb.

En het gaat bij mij dan met name over telefonie.

Bellen binnen Europa alleen voor een start tarief. (nu is dat binnen Ziggo ook nog niet de volledige EU)

 

Ik geloof dat tot nu toe dat alleen word aangeboden door XS4all maar dan worden ze duurder dan Ziggo.

 

En in mijn ouderlijk dorp zijn er ook aardig wat klachten over glasvezel.

Terwijl er een dorp verderop +/- 10 Km het loopt als een trein. ( zelfde aanbieders )

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...