Ga naar inhoud


VU+ Ultimo eenvoudige basis installatie?


Annebel

Aanbevolen berichten

Totnutoe hebben we een topfield pvr gehad, deze heeft het opgegeven.

We willen nu een VU+ ultimo aanschaffen vanwege de mogelijkheden.

Aangezien we alleen maar ervaring hebben met Topfield wil ik graag weten of het eenvoudig is om de Ultimo basis te installeren zodat we in ieder geval tv kunnen kijken en daarna ons verder kunnen verdiepen in de mogelijkheden.

 

Daarnaast is me het loop through nog niet duidelijk.

We hebben nu een topfield twin tuner, 2 twin LNB's (Astra 1 en Astra 2) via diseq switches uiteindelijk 2 kabels de Topfield.

Maar nu zie ik dat de VU+ Ultimo een loop through connection heeft waarbij er een kabel van de ene tuner naar de ander tuner gaat.

Zijn de mogelijkheden dan hetzelfde als bij elke tuner een eigen kabel?

Houdt dat in dat er dan nu eigenlijk slechts 2 single LNB's (uitgaande van 2 satellieten) nodig zijn terwijl de mogelijkheden van een twin tuner met 2 twin LNB's toch beschikbaar blijven?

 

Ik las dat ook dat niet alle diseq switches gebruikt kunnen worden door de VU+ dus moet ik ook nog de switches checken?

aangepast door Annebel
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Neen. Die loop through levert belemmeringen op. De satelliet is verdeeld in 4 "kwadranten" hoog / laag / horizontaal / verticaal. Hang je een 2e ontvanger aan de loop through, dan kan die ontvanger dus niet meer zelf de lnb bedienen en ben je dus afhankelijk van het kwadrant waar de eerste tuner hem naar toe heeft gezet. Heb je er een switch tussen zitten, dan bepaalt dus de eerste tuner ook nog eens welke satelliet je kan zien.

 

Tuurlijk kan je een ultimo basis instellen. Als je het fabrieksimage neemt, dan zit je redelijk basis. Dan heb je eigenlijk alleen een uitdaging in het installeren van een softcam om je kaartje in een van de readers aan de praat te krijgen, en dat maakt het dan weer lastig.

 

Als je PLI of VTI of blackhole installeert kan je met een druk op de knop een softcam downloaden en heb je het ding in no time aan de gang.

 

Die lijst van switches is niet DE lijst met switches waarmee een VU Ultimo zou moeten werken, het is een lijst met switches van gebruikers die hebben gemeld dat die switches geen probleem geven. Het is dus niet zo dat je verplicht bent om een switch uit die lijst aan te schaffen, sluit het eerst aan en kijk of het werkt alvorens je geld voor niets gaat uitgeven.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dan kan ik gewoon de 2 kabels die ik nu heb gebruiken voor de VU+ Ultimo en dan ga ik me maar eens verdiepen in PLI, VTI en Blackhole.

Had van alle 3 nog nooit gehoord. Ik zag op het forum deze termen al wel maar had geen idee wat je daarmee moest en kon.

Is één van de 3 misschien aan te bevelen voor een beginner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Naar mijn weten moet je de softcam bij BlackHole er handmatig inzetten

Bij Vti of Pli kan dat gewoon met de afstandsbediening

Tevens kun je bij die laaste 2 de software ook updaten met de ab

 

Mvg

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden heilige oorlogen uitgevochten welke de beste is, en geen van alle zou ik ze moeilijk noemen, maar voor een beginner is PLi wel de beste optie omdat hij het best op de Nederlandse situatie is toegespitst. De makers zijn Nederlanders, kijken ook TV via Canal Digitaal, en meer oog voor zaakjes als het goed werken van je kaartje of zenderlijsten (zelfs fastscan) dan andere images.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op zich is het installeren van een image kinderspel. Download het image van je keuze, pak de zip uit op een usbstickie, stickie aan de voorkant in je vu steken Power off en dan power on, druk op de key die het display aangeeft en na enige tijd heb je je box geflashed. Dus mocht een image niet doen wat je wilt, of je wilt een andere gebruiken dan is dat zo gepiept.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de info. Ik bereid me graag eerst goed voor voordat ik e.e.a. aanschaf en wil ook graag vantevoren weten hoe ik e.e.a. moet installeren.

 

Een slimme aanpak.

 

Er is een pdf met uitleg over het flashen van een image voor de VU+

Waarbij de enige afwijking tov de ultimo is dat je de - toets drukt na opstarten opdat de Ultimo weet dat hij de usb stick moet gaan inlezen (zoals wiz aangaf)

Mocht je daar behoefte aan hebben?

 

a**) Voorts is het instellen van een nieuw image dat je zelf geflashed hebt precies gelijk aan het inrichten "de eerste keer" als de receiver uit de doos komt.

Dus dat moet te doen zijn met de setup wizard die in elk image opgenomen is.

En zeker die onafhankelijke coax van de schotel gebruiken + ook alle twee de tuners dan onafhankelijk instellen tijdens eerste setup middels de installatie wizard.

 

Denk eraan, als je een image flashed dan overschrijf je alle instellingen dus a**) betekend ook telkens opnieuw alle instellingen aanmaken (of eventueel backuppen, want dat kan ook bij gebruik van het zelfde type images - maar dat komt later wel)

ciao

aangepast door Tonskidutch

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Er is een pdf met uitleg over het flashen van een image voor de VU+

Waarbij de enige afwijking tov de ultimo is dat je de - toets drukt na opstarten opdat de Ultimo weet dat hij de usb stick moet gaan inlezen (zoals wiz aangaf)

Mocht je daar behoefte aan hebben?

 

 

Ik zou die pdf heel graag ontvangen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...