Ga naar inhoud


AB VU+ reageert op TV ipv VU+


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb sinds een maand problemen met de afstandsbediening van mijn VU+.

Ik draai Open Pli. De laatste update is ongeveer een maand geleden. Ik weet zo niet hoe ik het versienummer van de software kan achterhalen, dus dat blijft een gokje.

 

Het probleem is dat wanneer ik het volume van de VU+ wil verhogen/verlagen, niet de VU+, maar de TV (Sony Bravia W5500) harder of zachter gaat.

Ik krijg dan ook de volumeregeling van de TV in beeld.

Na een herstart van de VU+ is het probleem (tijdelijk) verholpen.

Ik heb even op het forum gezocht. Misschien dat dit http://www.sat4all.com/forums/topic/321834-rare-fenomenen-na-update/ er mee te maken zou kunnen hebben?

 

Ook als ik de afstandbediening recht voor het IR oog van de VU+ houdt, reageert deze niet.

Ik zit te denken aan een vreemde doorkoppeling tussen TV en VU+. Als het probleem zich weer voordoet, zal ik eens de HDMI kabel tussen TV en box loshalen.

 

Wie weet wat er nog meer mis kan zijn?

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


de nieuwe images hebben een HDMI CEC plugin aan boord die het perfect synchroon gebruik van de koppeling en dus de volume regeling mogelijk makt tussen TV en VU+

 

dat kun je eens testen

daarnaast kan ook wel een Dolbydigital downmix ingeschakeld zijn / of niet via de audio button (of audio-video instellingen) die bij bepaalde installaties niet werkt.

 

is naast de TV van sony braaf, ook nog een AV-versterker in gebruik?

 

ciao

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de topicstarter is HDMI CEC de boosdoener maar gewoon uit te schakelen via het applicatie menu. Via scart zal dit niet werken daar CEC over de HDMI interface gaat....

 

Of TS nu geholpen is is nog maar de vraag volgens mij! Dat CEC bij mij niet werkt is idd logisch. Ik kon bij mijn Homecast Magic Pro wel de volumetoetsen van de remote het volume van de TV laten bedienen. Outputvolume van de decoder gewoon op max en geen gedonder met 2 volumecontrols. Maar wellicht beter om eerst zelf uit te zoeken en anders een eigen topic te openen..... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...