Ga naar inhoud


EPG incompleet


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

ik koppel niets los

ik "kijk 24 uur/dag" daar ik ook opname timer verdeeld over 24 uur heb lopen.

 

maar ook dat mag niets uitmaken mbt de functionaliteit van de plugin

 

integraal is er nog de bovenliggende functionaliteit waar de EPG data bij deepsleep wordt opgeslagen

als je dat verkeerd instelt OF je schakelt de receiver uit per stroom-knop ipv shutdown

TJA

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

dus ?

die zender gemachtigden, en de provider doet iets wat enkel op de "gecertificeerde receiver" werkt.

en daarmee staat vast dat ze zich niet conformeren aan internationale DVB_S(2) afspraken

nog met epg

nog middels bitrates en datacompressie

nog met ondertitels

 

lullig maar die zenders zijn dus ook geen referentie voor mij.

 

Bedankt voor de tip!

Alles werkt nu naar behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik koppel niets los

ik "kijk 24 uur/dag" daar ik ook opname timer verdeeld over 24 uur heb lopen.

 

maar ook dat mag niets uitmaken mbt de functionaliteit van de plugin

 

integraal is er nog de bovenliggende functionaliteit waar de EPG data bij deepsleep wordt opgeslagen

als je dat verkeerd instelt OF je schakelt de receiver uit per stroom-knop ipv shutdown

TJA

 

Ik snap toch iets niet met EPGimport.

Er zou geen verschil moeten zijn tussen manueel importeren (nu bv) en getimed importeren ('s nachts).

Dus, als ik de data nu manueel importeer, zou ik die ook volledig moeten hebben, of niet ?

Dat is niet het geval, noch voor Canalsat France, noch met Engeland. Wél voor Poolse en Noorse zenders bv ! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar dit alleen bij CD/TVV nu gebeurt, Tonskidutch zei het ook al, ligt niet een EPG import of Refresh, maar aan de provider CD/TVV.

Dit geldt ook voor de Franse zenders.

 

@Tonskidutch,

 

"dus 's morgens als enkel tv junkies telsel kijkt", mag ik daar naar kijken a.u.b.?, dat zijn nu net de beste programma´s op die zenders.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je schrijven,

Geplaatst: gisteren, 15:19 en het laatste was een grap.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je schrijven,

Geplaatst: gisteren, 15:19 en het laatste was een grap.

dat kun je nu wel schrijven maar daarmee heeft zich het probleem niet in het luchtledige opgelost

de zenders EN de provider bepaalt in hoeverre de EPG data conform de DVB_S(2) normering ons bereikt

ten dele is de gebruikte plugin een hulpmiddel, de data / inhoud kunnen de makers van de plugin echter niet garanderen

 

lees eens de gecertificeerde receivers gebruikers hun ervaringen

 

een en al doffe ellende

kijk eens 10 minuten Duitse TV en alles is op die zenders perfekt.

 

ik ga hier geen ijzer met handen breken of buigen.

NL of TVV EPG is beneden alle maatstaven

ciao

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Ik heb het niet over TVV of CD. Mij interesseren vooral de Engelse en Franse zenders.

Gisteren dus weer een poging met EPGimport : eerst manueel en alleen met Rytec France als einge bron. En het werkte ! Ik krijg een volledige EPG op alle zenders van Canalsat. :P

Aangemoedigd door dit succes probeerde ik dan later een import op alle bronnen die mij interesseren, getimed op 5:45 deze ochtend. Natuurlijk alles in standbij gelaten, terwijl ik gewoonlijk alles van de stroom verwijder.

En wat krijg ik nu te zien : niks, nada, niente... Op de Canalsat zenders zijn de EPG data verdwenen, en geen nieuwe EPG date op de andere packages ! :mad: :mad: :mad:

Dit is precies wat ik bij mijn vorige pogingen had... met het groot verschil dat ik deze keer mijn box in standby heb gelaten !

Ik snap er niks van.

Ondanks het lezen van vele posten op vele fora in 4 verschillende talen, heb ik dit nog niet correct doen werken. Grote frustratie !

Dus, als iemand mij heel duidelijk kan vertellen wat ik fout doe of wat ik zou moeten doen, ....

 

Ik merk op dat in de VTI 4.1 een optie zit in VTI panel rond EPG data : waar zij moeten opgeslagen worden, maar ook om de epg.dat terug in leven te brengen. Dit zou kunnen wijzen dat er vaker een probleem is om die epg.dat werkend te krijgen, of niet ? Moet ik in dit panel iets doen om EPGimport correct te laten werken ?

En wat met EPGrefresh ? Is dit een alternatief voor EPGimport of is dit een complementaire applicatie NAAST EPGimport ?

 

Sorry voor al die vragen, maar ik weet geen raad meer.

:crazy:

aangepast door ketupa
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu de openpli van 28 december geinstalleerd met de crossepg plugin en de epg werkt nu naar behoren op de vu+

op de pc daarentegen niet meer, als ik het ip-adres intik krijg ik nog steeds de Dreambox Webcontrol pagina maar leeg, zonder inhoud, en met de rode melding:

 

Error Parsing EPG: TypeError: xml is null

 

er zal best ergens iets missen in de instellingen, maar wat? En vooral waar?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ketupa,

 

De EPG die jij zo graag wilt hebben, is alleen te raadplegen middels een "UK of Frankrijk ontvanger". Dit door de beperkingen die zij opleggen.

Can. Digitaal deed dit tot enkele jaren geleden ook, maar zendt nu ook de EIT-EPG mee. Als die niet wordt meegezonden, dan krijg je ook nooit een volledige EPG te zien.

 

 

@tonskidutch, Geplaatst: 10 april 2012 - 15:23,

 

Helemaal met je eens, maar nu nog beter bij de Duitse zenders van ARD en arte, ZDF zal wel volgen, een volle!! maand EPG vooruit.

Zag dit eergisteren voor het eerst.

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beetje verder, maar nog niet uit.

Na een andere versie van het CrossEPG plugin te hebben geïnstalleerd, krijg ik nu EPG op alle zenders, inclusief Frankrijk en Engeland.

Ik koppel mijn box van de stroom niet meer los tijdens de nacht, maar gebruik de deep standby.

En mijn EPG gegevens blijven beschikbaar.

Alles wordt op de harde schijf opgeslagen.

Echter, na een reboot (dus ook na het opwekken uit deep standby), verandert altijd de plek waar de data opgeslagen moeten worden van "harde schijf" naar "internal flash (unsuggested) in de CrossEPG config panel, en van "media/hdd" naar "usr/crossepg/data/epg.dat" in de VTI panel.

Dit wil dus zeggen dat bij de volgende actualisatie de data wél in het interne geheugen zullen worden opgeslagen, waar niet wenselijk is.

Wie heet hiervoor een oplossing of een tip ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had enige tijd geleden ook.

De fout was gelegen aan een geblokkeerde USB stick. Herformateren van de stick loste het probleem op.

 

Indien je geen USB stick gebruikt zul je de bestandsstructuur van Uw harde schijf moeten controleren.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...