Ga naar inhoud


Elektro plugin


luke-san

Aanbevolen berichten

Even situatie schetsen: DM8000 en Openpli laatste nightly build

 

Omdat ik een beetje het milieu en mijn geldbeugel wil sparen heb ik de elektro power save plugin geinstalleerd.

 

Nu heb ik via de standaard procedure de plugin geinstalleerd en voor de zekerheid de box eens gereboot.

Ik zie, zoals het hoort, de menu in de plugins map zitten, maar dan kom ik het volgende probleem tegen. Volgens de gegevens zou je de tijd kunnen instellen dat de box in deepsleep gaat en wanneer hij eruit komt. Helaas kan ik nergens in de settings een tijd instellen!?

Om het boeltje nog ergerlijker te maken komt en blijft elke keer dat je voorbij de 'name' komt in de settings het onscreen keyboard tevoorschijn en je krijgt het er niet meer af zonder enigma terug te laten booten.

 

Iemand ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik gebruik de autoshutdown set up , dat is ongeveer hetzelfde denk ik

die staat gewoon onder de blauwe knop

 

En kan je die ook automatisch terug laten opstarten op een bepaald uur?

Het is moeilijk uit te leggen aan een 6 jarige dat het wel eens meer dan een minuut kan duren eer dingen opstarten. Zij zijn blijkbaar nog ongeduldiger dan wij,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even situatie schetsen: DM8000 en Openpli laatste nightly build

 

Omdat ik een beetje het milieu en mijn geldbeugel wil sparen heb ik de elektro power save plugin geinstalleerd.

 

Nu heb ik via de standaard procedure de plugin geinstalleerd en voor de zekerheid de box eens gereboot.

Ik zie, zoals het hoort, de menu in de plugins map zitten, maar dan kom ik het volgende probleem tegen. Volgens de gegevens zou je de tijd kunnen instellen dat de box in deepsleep gaat en wanneer hij eruit komt. Helaas kan ik nergens in de settings een tijd instellen!?

Om het boeltje nog ergerlijker te maken komt en blijft elke keer dat je voorbij de 'name' komt in de settings het onscreen keyboard tevoorschijn en je krijgt het er niet meer af zonder enigma terug te laten booten.

 

Iemand ervaring mee?

 

Heb je geen blauwe knop met "uren"?

Daaronder kun je alle tijden invullen.

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen blauwe knop met "uren"?

Daaronder kun je alle tijden invullen.

 

Bingo.

Had net toevallig op blauw geklikt en dan komen idd die uren tevoorschijn. Wou het hier net komen posten.

Ik zie onderaan de balk enkel rood= cancel groen=ok en oranje=Help blauw staat niet gedefinieerd bij mij.

Een foutje van de plugin of Openpli ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bingo.

Had net toevallig op blauw geklikt en dan komen idd die uren tevoorschijn. Wou het hier net komen posten.

Ik zie onderaan de balk enkel rood= cancel groen=ok en oranje=Help blauw staat niet gedefinieerd bij mij.

Een foutje van de plugin of Openpli ?

 

Ik gebruik ook OpenPli dus misschien een skin foutje?

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook OpenPli dus misschien een skin foutje?

 

Ik heb hier de Magic-HD skin en de elektro plugin is 3.4.5

 

Moet wel zeggen dat ik verschoten was van het verbruik in 'standby'. Eigenlijk is dit niet echt verantwoord en vraag ik mij af of men niet een soort deepsleep van de cpu/mpeg decoder of dergelijke kan activeren net zoals bij een mobieltje. In ieder geval is het standby verbruik van mijn laptop een stuk lager dan van die dm8000 en de laptop start vanuit standby binnen een seconde op.

De plugin lijkt mij toch een aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik laat mijn box opstarten om 16 u wanneer hij de rytec epg ophaalt

 

Ben er nu ook eens mee aan het experimenteren en idd opletten als je de epg ophaalt. Die plugin stond geconfiged om de data om 4 uur 's ochtends binnen te halen.

 

Nu gaat hij om 1 uur in 'deep sleep' en komt hij er om 11 uur uit. Dat is 10 uur ongeveer 25 Watt minder verbruik. De woonkamer wordt hier verlicht met nog geen 20 Watt aan ledspots kan je nagaan hoeveel energie er verkwist is de afgelopen 2 jaar dat ik de box heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...