Ga naar inhoud


Dolby Digital via HDMI geeft geen geluid


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Het begin van een resem vragen over de VU+. Nu we TVV kijken kunnen we er terug tegenaan gaan... :whistle:

 

Mijn Duo is aangesloten dmv HDMI op mijn Panasonic plasma (TX-P55VT30E).

Als ik een kanaal bekijk dat Dolby Digital uitzendt heb ik geen geluid via de HDMI kabel. Zet ik in het audiomenu van de VU+ Dolby Digital downmix op aan, is er geluid.

In een vorige versie van, en nu hoop ik dat het VTI was en niet OpenPli, operating system lukte dit wel. Echter regelde het volume dan niet via de audiotoetsen van de Vu+.

 

De downmix stond dan maar op aan omdat ik het dolby digital geluid toch niet ten volle kon beluisteren. Inmiddels een soundbar aan de tv aangesloten welke wel een mooi surround geluid zou produceren, dus echte dolby digital wordt een leuke feature.

 

Via de optical out werkt alles prima.

 

Hoe krijg ik nu in VTI4.1 Dolby Digital door de HDMI kabel?

tnx,

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gek dat je wel geluid hebt met downmix, die doet het geluid dempen, er is nog een optie die erboven staat in het menu dat is: dolby digitaal default, die moet "aan" staan.Maar ik denk dat je op je tv ARC op "aan" moet instellen.(Audio Return Channel)

Dan is het bij mij ook zo dat HDMI ingang 1 van de tv ARC ondersteunt, toevallig niet de HDMI verwisselt van ingang?

aangepast door spockytje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ligt voor een stuk aan de VU+, een stuk aan de tv en een stuk aan het ventje :crazy:

 

Blijkbaar gaat mijn tv eventueel aangeboden dolby digital geluid niet via ARC sturen, noch door zijn luidsprekers laten weerklinken, maar langs zijn optische uitgang aanbieden. Ik heb de HDMI (van de VU+) rechtstreeks in mijn home-cinema apparaat aangesloten en dit werkt prima. En er is Dolby Digital.

Als je dolby downmix op aan zet, komt er gewoon stereo geluid uit de Vu+ zijn HDMI, dus daarom dat het daar op de tv wel mee werkt.

 

Ik herinner mij vorig jaar in de zomer toen er nog OpenPli op de Duo stond dat dit wel werkte. Echter toen had ik nog geen home cinema apparaat dat eea aangaf. Waarschijnlijk zal er toen ook gewoon stereo uitgekomen zijn ipv Dolby, ook met de downmix op uit.

 

In alle geval is dat weer een probleem minder. Nu heb ik enkel nog het probleem dat de homecinema nog eens automatisch zou moeten overschakelen naar de VU+, maar via de HDMI-CEC plugin dacht ik zoiets gezien te hebben. Nog eens eventjes mee spelen, dat lukt wel.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...