Ga naar inhoud


Ci sloten en gewone sloten


Klavervier

Aanbevolen berichten

In een ultimo zitten twee CI slten en twee gewone sloten. Nu heb ik een paar keer geprobeerd om mijn canaldigitaal kaart in zo'n gewoon slot te doen, maar dat werkt niet.

 

Wat doe ik fout. Of wil dit niet.

Wat mis ik voor software o.i.d. CCcam wel geinstaleerd en ook nog een andere.

Wat mis ik t.o.v. een CI Moduul.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat u het verkeerd begrijpt. Ik heb heus wel beeld met de CI moduul. Alleen er zitten twee CI sloten in. Dit weet ik wel. Tot zover niet dom. Nu mijn domheid wel. Er zitten ook twee gewone sloten in waar de kaart zo in gestoken kan worden. Nu heb ik de kaart er wel in gehad en ook wel eens gekeerd(net als een karbonade op de grill) Maar hij decodeert niets het beeld blijft zwart, man helemaal zwart.. :cool:;)

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat zijn geen sloten, dat zijn cardreaders. Als je die wilt gebruiken zul je eerst een softcam zoals oscam of cccam moeten installeren en activeren en pas daarna zul je kanalen kunnen decoderen.

 

Als je je kaartje in zo'n reader steekt, doe dat met de chip naar onderen en naar voren. softcam van je keuze installeren starten en gaan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiz, ik dank jou voor de info. Ik dacht :sleep: (je moet niet teveel denken natuurlijk :grin: )dat het ook sloten waren waar een kaart in kon en dan net als bij een CI ontvanger dat deze het werk gewoon zou doen. Maar ik ga het proberen. En meestal lukt het ook nog wel. :whistle:

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bingo....ik ben zo trots als een PAUW met tien verentooien. Werkt dit nu net zo goed als een astoncam of canaldigitaal can of e.o.a. cam dePowercam. Welke en wat voor nadelen heeft dit nu, of helemaal geen nadelen. :whistle: Wat goed he fluitend gedaan, met een beetje hulp van jou en een beetje van mij zelf.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

die interne readers in combinatie met een softcam maken het mogelijk om meerdere streams tegelijk te decoderen. Dus dan kan je opnemen en nog wat anders kijken als je dat zou willen. Als je een CI gebruikt heb je heel vaak dat als je gaat opnemen je niet meer tv kan kijken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiz: nu daar had ik geen last van. In het begin wel. Als ik opnam kon ik niets meer. Maar in de instellingen staat een regel, dat een opname boven alles gaat, deze stond op ja. Die heb ik op neen gezet. En nu kan ik wel kijken en opnemen tegelijk. Zitten twee tuners in dus moet wel kunnen en Tonskidutch Vertelde al eens, dat elke tuner tweeopnames kon maken(dat meen ik mij nog te herinneren) dus met 3 tuners 6 opnames. Dit zullen dan wel ongecodeerde zijn. Als dat niet zo is, dan vergis ik mij,dan excuus.

 

Alventali : Ja jij hebt gelijk. Als dit goed werkt waarom dan een CI cam. Ik ben het eenmaal gewend en ben echt een astoncam fan. Maar inderdaad, ik kan mijn aston nu dan weer in mijn TV drukken en de Canaldigiotaal cam eruit. deze is langzamer.

 

Vult u maar aan.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je goed gezien Klavervier.

maar het is dan wel heel specifiek de een voor de andere CI-module

ze kunnen niet allemaal hetzelfde en niet allemaal even stabiel omgaan met de Conditional Access omgaan.

 

omdat er zo ongelooflijk veel cammetjes zijn (en ook even zoveel verschillen + Firmware ervoor) is het werken ermee en het resultaat niet eenduidig

daar ze een extra investering betekenen ten opzichte van de softcam EN omdat je er niet mee kunt sharen thuis is het slimmer om een softcam in te richten. (FTA en niet FTA)

dat bespaart geld

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als dit kan en goed werkt dan doe ik dat nu ookwant ik heb ook nog een dreambox 7020s dan kan ik die ook laten draaien.

 

Moet wel alles leren en ermee leren omgaan. Ach op zich wijst het zich eigenlijk wel vanzelf. Maar ook ik ben Nederlander en zo ongeduldig en vanmorgen even lager erin laten zitten en even naar buiten gegaan en toen ik weer terug kwam werkte het. oef uch.

 

Hou ik nu ook nog kabels over. Kan buurman ook wel wat kabels krijgen. :P twee in de ultimo, een in de tv en boven twee. dat word dan drie in de ultimo en een in de tv en boven afbouwen en Canal Digitaal een paar abo minder, kostend besparend ook echt Nederlander he, letten op de kleintjes, behalve mijn grote aso mobiel de Volvo 90

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

let wel op dat je maximaal 4 streams tegelijk kan decoderen met 1 canal digitaal kaart. Vroeger zat daar geen limiet op, maar sinds begin dit jaar heeft men bij Canal Digitaal hier een limiet op gezet. Pak je meer dan 4 streams tegelijk dan gaat je kaart op zwart voor een minuut of 10. Dus als je nu meerdere abonnementen hebt zou ik nog even kijken of je tegen die limiet aan gaat lopen op het moment dat je alles met maar 1 cd kaartje gaat doen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even meerdere softcams geprobeerd Oscam werkt niet bij mij en andere?? ook niet ik heb momenteel CCam in werking. Ach en Wiz dat met die kaarten, dat doe ik ook niet heb er drie en ik betaal daar 3,50 voor per kaart en 5 euro voor HD nu dat is 8,50 per kaart daar kan ik eze niet voor weg doen want ik heb Entertaiment op alle kaarten.

 

Ik wilde ook tel van CD maar mooi niet want dan moet ik een volledig nieuw abo nemen en dan valen mijn kaarten terug naar Fam pakket. Nu Cd kan dan de P op dan blijf ik wel bij....

 

Wat die meerdere kaarten in de ultimo, daar wil ik nog even mee stoeien, nu dit werkt. Kan geen kwaad toch? even kijken of ik dan meerdere streamings kan maken. Maar vandaag weer wat geleerd

 

Leren is trouwens anders niet als gedrag's verandering.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, het voorgaande is gelukt zoals u hebt kunnen lezen. Nu het volgende. Ik heb ook een dreambox 7020 S met harde schijf(gekregen van mijn zus) en hier heb ik de boel nu ook werkend met:open pli (de laatste die er was)en CCam 2.3.1 (volgens mij) Eigenlijk wil ik deze nu laten draaien op mijn Ultimo in de kamer, mijn kaartje van de slaapkamer eruit en in mijn PC kamer deze ontvanger laten draaien(sharen)

 

Hoe doe ik dat: graag stap voor stap hulp, want anders draait mijn hoofd teveel :mad: En vandaan weer mooie dag dus moet :cool::lol: blijven.

 

Maar toch graag hulp.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...