Ga naar inhoud


Aanschaf mobiele airco


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Bij ons zijn de tropische temperaturen in de slaapkamer weer bereik. 's Avonds een mooie 30 graden.

 

Ik overweeg dus de aanschaf van een kleine verplaatsbare airco. Overdag in de huiskamer te gebruiken en 's avonds in de slaapkamer. Nu zie ik bij de info van die apparaten soms vermeld staan dat er een afvoerslang aan vast zit.

 

Hebben ze dat allemaal?

Wat moet ik met die slang? Uit het raam hangen?

 

Tips voor een goed apparaat?

 

Thnx

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Die slang is bedoeld om de warme lucht naar buiten af te voeren.

Wanneer je dit door een openstaand raam doet, komt er per kerende post meteen weer warmte naar binnen.

Zelfs wanneer je die slang een eigen uitstroom opening naar buiten geeft zal door de onderdruk in je kamer er via kieren toch weer warme lucht naar binnen gezogen worden.

 

Beter is het te kijken naar een split airco te kijken, je bent iets duurder uit in aanschaf maar hebt wel het comfort en betere prestatie voor de komende jaren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Cees.. Door die onderdruk in de kamer heb ik op mijn slaapkamer nagenoeg geen resultaat van de mobiele airco. Als ik hem dag en nacht laat draaien kom ik nog altijd rond de 25 graden uit en dat vind ik bedroevend voor al het energiegebruik. Het toestel maakt ook heel veel lawaai... Daar kan je bijna niet bij slapen.

 

Een split airco heeft ook het voordeel dat het in een andere ruimte lawaai staat te maken.

Met een split airco heb je overdruk in je kamer. Je zuigt meestal lucht aan buiten, die gekoeld naar je kamer wordt gepompt.

Daardoor wordt geen lucht aangezogen in je kamer zoals bij het mobiele toestel dat zijn lucht in de kamer zelf aanzuigt en die koelt.

De slang die je buiten hangt past in het warmtesplitter-principe.

De lucht die het mobiele toestel in de kamer zelf aanzuigt wordt onder koude vorm weer in de kamer geblazen en onder warme vorm (de andere helft) naar buiten gepompt door die slang.

 

Mijn ervaringen met de mobiele toestellen : Ik koop het nooit meer , al kostte het maar 100 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit jaar kun je net zo goed even het raam open zetten.

Het koelt 's nachts toch flink af en overmorgen wordt het overdag nog maar 20 gr.

En maandag kan de kachel al weer aan als het nog maar 16 graden wordt.

Een paraplu of regenjas zal je harder nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nu reeds 30° hebt vermoed ik dat je in de winter een redelijke koude plaats hebt ( beperkte isolatie ? ), dus zou ik zeker een invertor (split ) aanraden , lekker koel in de zomer ( en stil ) en lekker zuinige warmte voor de winter , ik sluit me dus aan bij ceesv zijn advies ( ps ik gebruik een invertor reeds jaren in mijn buitenverblijf als hoofdverwarming en af en toe voor de koeling met grote voldoening ) , een tip voor indien je toch zo een model zou nemen met een afvoerslang , koop een plaat van die witte piepschuim net zo groot als je raamopening en zaag er een opening in voor de afvoerslang zodat de warmte niet direkt terug binnen komt , groetjes aan allen en lekker genieten van de zon

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik MOET elke nacht met de airconditioning aan, slapen en ik kan alleen maar zeggen dat ik door een hel ga. Ook overdag word ik helemaal gek van dat gezoem.

Zonder aircondtioning is het hier binnen de korste tijd (dag of nacht) ondragelijk heet.

Dus als ik weer in W.Europa ben dan is voor mij het woord airconditioning een scheldwoord.

 

Rotkrengen zijn het!

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb ook zo'n mobiel ding, en die zet ik 's-avonds even een uurtje aan. Slang hangt uit het raam, en dat is dan ook niet erg omdat het buiten dan toch al kouder is dan binnen, maar een uurtje de airco aan en het is van 27 naar 21, en da's genoeg om lekker te kunnen slapen. Het open raam doet dan 's-nachts de rest. Werkt prima hier :)

 

Maar als het nog zover komt dat we hier weken aaneengesloten temperaturen van 30+ hebben dan ga ik toch serieus naar een split level airco kijken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Katwezel

 

Yep, wij hebben een vrijstaand huis uit 1916. Enkel steens muur maar wel met isolatie doordat er voorzetwanden in zitten. In de huiskamer blijft de temperatuur redelijk maar boven is het gelijk raak. De hele dag zon op alle ramen en we slapen ook vrijwel direct onder het dak.

 

Hoewel het buiten lekker afkoelt gebeurt dat dus boven niet. Ook niet als alle ramen open staan. Mijn idee was dus ook om 's avonds met zo'n ding de boel een beetje te laten afkoelen en dan 's nachts gewoon uit.

 

Maar zo'n split unit zou ook kunnen. Heb alleen niet de ruimte om binnen zo'n apparaat van een meter breed op te hangen. Ik heb gezien dat er ook gevel units bestaan met muur doorvoer. Dan wel lawaai binnen. Plafond airco's heb ik nog niet kunnen vinden. Maar dan zou de unit op het zoldertje kunnen staan.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plavond airco's zul je vinden in de betere vakhandel , tevens is het lawaai een topic dat regelmatig aan bod komt echter is dit meestal het gevolg van een goedkope aankoop , de betere systemen ( spijtig gewoonlijk duurder ) hebben hier geen last van , de buitenunit op zolder zetten zou ik niet aanraden omdat deze in de zomer zijn warmte niet voldoende zal kunnen afgeven

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, op het zoldertje lopen verschillende pijpen naar buiten. Oa van de afzuiger in de badkamer. Als gek idee dacht ik dat het misschien een optie was als ik een mobiele airco op het zoldertje zet. Afvoer op de pijp van de badkamer. En dan de koude lucht uitstroom verlengen naar een rooster in het plafond.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

Heeft een nadeel, de lucht die je naar buiten voert moet ergens anders weer naar binnen, anders gezegd, je zorgt voor onderdruk binnen, die ervoor zorgt dat de warme buitenlucht door kieren en gaten weer naar binnen komt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitstromende lucht is 50 graden of meer, dus zo lang het buiten geen 50 graden is werkt het............maar ik heb het niet over het rendement ;)

Rendement is ronduit slecht van die mobiele dingen .

Dat kan ook niet anders als we naar het principe kijken.

Er word lucht aangezogen vervolgens gekoelt en dit levert veel warmte op in het apparaat.

Die de lucht weer deels verwarmt je hoeft geen raket geleerde te zijn om te weten dat dit zeer

veel energie vreet en dan enigzinds koele lucht oplevert bij de uitstroom opening.

Maar zeker geen 6 graden zoals het hoort.

Heb er 3 gehad maar hoef er nooit meer een.

Splitunit is de oplossing minder energie verbruik en veel meer koeling.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...