Ga naar inhoud



ToniMacaroni

Aanbevolen berichten

zoals ik reeds vertelde

en jullie daarmee ook bevestigen

HBBTV is niet bij alle zenders bruikbaar wegens het verschil in de SIB (welke weliswaar te patchen zou zijn maar dat levert een licentie probleem op)

 

de nederlanders gebruiken hun eigen formaat ALSOOK die duitse RTL zenders

dat hebben ze bewust op hun gecertificeerde receivers afgestemd, waarbij het HD+ (van RTL duitsland) ook deel heeft aan de incompatibiliteit

 

dit melden alle HBBTV gebruikers ook op andere alternatieve receivers

 

hopelijk moge dat duidelijk zijn dat image bakkers niet ijzer met handen kunnen breken en de licentiekwestie mede in het geding is.

 

maar het image loopt in ieder geval lekker en er komen best nog wat updates voor minder oppervlakkige zaken uit binnenkort.

overigens al heel vele favoriete skins zijn inmiddels aangepast voor de pyhton 2.7 versie, werken en komen (naast de manuele installatie) ook weldra op feed van VTI 4.2.0

 

ciao

 

 

HbbTv Uitzending gemist werkt probleemloos via de portal van BR nord..

 

Ga op de duitse zender BR Nord, kies hbbtv teletekst en druk 3 maal op Play button.

 

Dit opent de portal en daar kies je in others voor NPO?HbbTv of Uitzending gemist.

post-44806-0-74223700-1346505796_thumb.jpg

aangepast door ToniMacaroni

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Ga op de duitse zender BR Nord, kies hbbtv teletekst en druk 3 maal op Play button.

 

Dit opent de portal en daar kies je in others voor NPO?HbbTv of Uitzending gemist.

 

Bedoel jij met HbbTV Teletext een andere Teletekst dan de standaard Teletekst, oproepbaar via de normale toets op de AB?

 

Zo ja, dan functioneert het bij mij niet.

Ik zie wel dat BR Nord wel in HbbTv uitzend maar als ik dan op de Teletekst toets druk krijg ik gewoon de Bayerntext teletekst pagina en daarop op 3x op de Play toets drukken levert niets op.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat het draadje over VTI 4.2.0 nogal verzandde in een hbbtv draad heb ik hier een hbbtv draad geopend.

 

Graag hier discussieren over hbbtv.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel jij met HbbTV Teletext een andere Teletekst dan de standaard Teletekst, oproepbaar via de normale toets op de AB?

 

Zo ja, dan functioneert het bij mij niet.

Ik zie wel dat BR Nord wel in HbbTv uitzend maar als ik dan op de Teletekst toets druk krijg ik gewoon de Bayerntext teletekst pagina en daarop op 3x op de Play toets drukken levert niets op.

 

Je moet HbbTv teletekst openen in hbbTv applicaties(blauwe toets) of open webbrowser en opent HBbig inFile en zoek dan ned1hd.

Zorg ook dat je de laatste updates van Vti hebt dan zit HBbig er in.

post-44806-0-47097900-1346517563_thumb.jpg

post-44806-0-11411800-1346517727_thumb.jpg

post-44806-0-53686100-1346517747_thumb.jpg

aangepast door ToniMacaroni

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nieuwe Blackhole image heeft ook Hbbtv geïntergreerd in hun image. Net als VTi is ook dit image gebaseerd op het originele image. Met dit image (in ieder geval op de Uno) schijnt het wel te werken op de Nederlandse publieken.

 

Aan hun changelog te zien hebben zij de laatste commits van Vu meegenomen.

 

HbbTv: fix bug of setting orgid.

Fix lamedb.192.

[hbbtv] fix bugs.

- add platform profile.

- add application version.

- notify error for failed to load.

 

 

Zelf wacht ik nog even met updaten....

aangepast door Peter38

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nieuwe Blackhole image heeft ook Hbbtv geïntergreerd in hun image. Net als VTi is ook dit image gebaseerd op het originele image. Met dit image (in ieder geval op de Uno) schijnt het wel te werken op de Nederlandse publieken.

 

Aan hun changelog te zien hebben zij de laatste commits van Vu meegenomen.

 

HbbTv: fix bug of setting orgid.

Fix lamedb.192.

[hbbtv] fix bugs.

- add platform profile.

- add application version.

- notify error for failed to load.

 

 

Zelf wacht ik nog even met updaten....

 

black hole1.77 werkt inderdaad met de ned publieke zenders getest op de duo onder : de rode knop

 

gr metropar

aangepast door metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

black hole1.77 werkt inderdaad met de ned publieke zenders getest op de duo onder : de rode knop

 

gr metropar

 

ja werkt wel op de BH 1.77 maar wil ik het na gebruik weer eens gebruiken moet ik eerst de hele box (vu+duo) op nieuw opstarten

want elke keer als ik op de blauwe knop druk en naar hbbtv ga krijg ik de melding dat de brouwser niet is gestart

als ik op start druk en weer naar hbbtv ga krijg ik weer die zelfde melding

zoals gezegt alleen na een complete herstart van de box werkt het weer

vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja werkt wel op de BH 1.77 maar wil ik het na gebruik weer eens gebruiken moet ik eerst de hele box (vu+duo) op nieuw opstarten

want elke keer als ik op de blauwe knop druk en naar hbbtv ga krijg ik de melding dat de brouwser niet is gestart

als ik op start druk en weer naar hbbtv ga krijg ik weer die zelfde melding

zoals gezegt alleen na een complete herstart van de box werkt het weer

 

blauweknop ??? wat blauwe knop rood zal je bedoelen 2keer rood dan 1 uitzending gemist prog. selekteren en kijken

met exit eruit en dan kan je gewoon zappen naar andere zender en weer hbbtv opstarten hoor zonder probleem en zonder!

de box opnieuw op te starten

snap ook niet waar jij de blauwe knop voor nodig hebt bij hbbtv

zit je image er wel goed in ? en heb je de juiste bootloader

want ik heb hier geen enkel probleem met hbbtv in black hole1.77

kan ook nog zijn dat je er te veel toeters en bellen in hebt zitten zodat je geheugen te klein wordt

dan een en ander eruit of usb 0f hd plaatsen zodat je meer geheugen krijgt

image is tenslotte bijna 70mb

 

gr metropar

aangepast door metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

blauweknop ??? wat blauwe knop rood zal je bedoelen 2keer rood dan 1 uitzending gemist prog. selekteren en kijken

met exit eruit en dan kan je gewoon zappen naar andere zender en weer hbbtv opstarten hoor zonder probleem en zonder!

de box opnieuw op te starten

snap ook niet waar jij de blauwe knop voor nodig hebt bij hbbtv

zit je image er wel goed in ? en heb je de juiste bootloader

want ik heb hier geen enkel probleem met hbbtv in black hole1.77

kan ook nog zijn dat je er te veel toeters en bellen in hebt zitten zodat je geheugen te klein wordt

dan een en ander eruit of usb 0f hd plaatsen zodat je meer geheugen krijgt

image is tenslotte bijna 70mb

 

gr metropar

 

hallo metropar

 

ja via blauwe knop zie ik hbbtv applicaties staan

ben nu bezig een nieuwe img er in te zetten

en eens kijken hoe dat gaat

bootloader is up to date daar mankeert het niet aan

en heb genoeg geheugen er in want er zit een HD in van 160 gig moet meer dan genoeg zijn dacht ik.

 

maar goed zal nu eerst eens de img er op nieuw in zetten

 

met vriendelijke groet sammy

vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo metropar

 

ja via blauwe knop zie ik hbbtv applicaties staan

ben nu bezig een nieuwe img er in te zetten

en eens kijken hoe dat gaat

bootloader is up to date daar mankeert het niet aan

en heb genoeg geheugen er in want er zit een HD in van 160 gig moet meer dan genoeg zijn dacht ik.

 

maar goed zal nu eerst eens de img er op nieuw in zetten

 

met vriendelijke groet sammy

 

hoi

vergeet nu eens even de blauwe knop

zap bijv. naar ned1 dan zie je dat de picon van hbbtv tijdens het zappen rood wordt wat wil zeggen dat deze zender hbbtv ondersteund dan 2keer rood drukken en dan 1 dan programma selecteren dat je wil zien en dan kiezen kijken das alles

je hebt helemaal geen blauwe knop nodig hier voor en weer tv kijken is exit

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

vergeet nu eens even de blauwe knop

zap bijv. naar ned1 dan zie je dat de picon van hbbtv tijdens het zappen rood wordt wat wil zeggen dat deze zender hbbtv ondersteund dan 2keer rood drukken en dan 1 dan programma selecteren dat je wil zien en dan kiezen kijken das alles

je hebt helemaal geen blauwe knop nodig hier voor en weer tv kijken is exit

 

gr metropar

 

hallo

 

had de blauwe knop al niet meer aan geraakt maar ook wat je zei maakte geen verschil moest opnieuw opstarten

heb de img er opnieuw in gezet en nu werkt ie wel goed hoef nu niet meer opnieuw op te starten na gebruik van hbbtv.

 

denk dat de img er niet goed in stond , vond het al vreemd want ik draai altijd BH met een groot plezier dus dat ie nou even niet goed was verbaasde mij een beetje.

alleen waar ik nu nog mee worstel is het volume is dat te regelen???

vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

HbbTv Uitzending gemist werkt probleemloos via de portal van BR nord..

 

Ga op de duitse zender BR Nord, kies hbbtv teletekst en druk 3 maal op Play button.

 

Dit opent de portal en daar kies je in others voor NPO?HbbTv of Uitzending gemist.

 

Ben ook nog een beetje aan het hannesen met de bediening.

Maar het blijkt ook "dat zender gerelateerde HbbTV PORTAAL" een eigen bediening kent.

We zullen er aan moeten wennen.

 

Zou het echter erg prettig vinden, dat jullie het Image aangeven bij vraag en antwoord.

VTI 4.2.1 met updates 02-09-2012

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Allemaal

 

Net de vti 4.2.1 update online gedaan maar daar ging de box van over zijn nek

via usb dan toch gelukt maar krijg net als in vti 4.2.0 de melding dat de hbbtv browser niet is gestart

 

iemand enig idee om de browser te starten zonder opnieuw de box te moeten starten want dat werkt nl ook niet

 

Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Allemaal

 

Net de vti 4.2.1 update online gedaan maar daar ging de box van over zijn nek

via usb dan toch gelukt maar krijg net als in vti 4.2.0 de melding dat de hbbtv browser niet is gestart

 

iemand enig idee om de browser te starten zonder opnieuw de box te moeten starten want dat werkt nl ook niet

 

Dank u

 

bij mij was het het zelfde met de BH img (blackhole)

maar na een harde reset doet alles het gewoon

@danta je zou denk ik toch de box opnieuw moeten opstarten

wat ik wel onder de blauwe knop heb zitten is dat ik daar ook opnieuw de brouwser kan starten maar weet niet of dat ook in de VTI IMG zit

vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...