Ga naar inhoud


VFD Ultimo aanspreken dmv EMC


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Nog steeds ben ik op zoek naar de reden waarom binnen VTI4.2.2 de ook nieuwe Enhanced Movie Center het display op de Ultimo met zo weinig info voorziet zoals het bij de voorganger wel was.

 

Intussen weet ik eindelijk de locatie waarmee de plugin het VFD display zou aanspreken.

 

Zijn er nu mensen op het forum die ook een Ultimo hebben en eventueel het oude EMC nog gebruiken en vervolgens bij het afspelen van een opname zoiets op hun Ultimo display hebben:

post-58433-0-17686000-1347349746_thumb.jpg

 

Zou er tussen deze mensen eens iemand zo vriendelijk willen zijn om de inhoud van volgende locatie van hun Ultimo te posten: /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EnhancedMovieCenter/CoolSkin/EMCMediaCenter_LCD.xml.

 

Wat er bij mij instaat is het volgende:

 

<skin>

<!-- LCD screen -->

<screen name="EMCMoviePlayerSummary" position="0,0" size="132,64" id="1">

<widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="2,2" size="64,18" font="Regular;16" halign="left" >

<convert type="ClockToText">WithSeconds</convert>

</widget>

<widget source="session.RecordState" render="FixedLabel" text=" " position="62,46" size="64,18" zPosition="1" >

<convert type="ConfigEntryTest">config.usage.blinking_display_clock_during_recording,True,CheckSourceBoolean</convert>

<convert type="ConditionalShowHide">Blink</convert>

</widget>

<widget source="session.CurrentService" render="Label" position="6,4" size="120,42" font="Regular;18" >

<convert type="ServiceName">Name</convert>

</widget>

<widget source="Service" render="Progress" position="6,46" size="56,9" borderWidth="1" >

<convert type="EMCRecordPosition">Position</convert>

</widget>

<widget source="Service" render="Progress" position="6,55" size="56,9" borderWidth="1" >

<convert type="EMCServicePosition">Position</convert>

</widget>

</screen>

<!-- OLED screen -->

<screen name="EMCMoviePlayerSummary" position="0,0" size="96,64" id="2">

<widget source="session.CurrentService" render="Label" position="0,0" size="96,30" font="Regular;14" >

<convert type="ServiceName">Name</convert>

</widget>

 

<!-- <widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="0,32" size="96,16" font="Regular;14" halign="center" >

<convert type="ClockToText">WithSeconds</convert>

</widget>

<widget source="session.RecordState" render="FixedLabel" text=" " position="0,32" size="96,16" zPosition="1" >

<convert type="ConfigEntryTest">config.usage.blinking_display_clock_during_recording,True,CheckSourceBoolean</convert>

<convert type="ConditionalShowHide">Blink</convert>

</widget> -->

 

<widget source="Service" render="Progress" position="0,49" size="96,15" zPosition="0" borderWidth="1" backgroundColor="#FF0000" >

<convert type="EMCRecordPosition">Position</convert>

</widget>

<widget source="Service" render="Progress" position="0,32" size="96,15" zPosition="1" borderWidth="1" backgroundColor="#00FF00" >

<convert type="EMCServicePosition">Position</convert>

</widget>

</screen>

</skin>

 

En vervolgens krijg ik dan dit op mijn display:

 

post-58433-0-65241000-1347350013_thumb.jpg

 

Lijkt toch niet onlogisch om bovenstaande file te vervangen door die van iemand met de gegevens met de "uitgebreide" displayinfo, teneinde die ook terug te verkrijgen.

 

tnx!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik ga deze even met belangstelling volgen. Enige wat je volgens mij zou kunnen doen is vti 4.1 installeren en dan kijken wat daar staat, maar da's ook wel weer even werk zeg maar. Heb je al eens geprobeerd om de makers van deze plugin te benaderen, of een posting te doen op het vti forum? Ik denk dat zowizo de makers van die plugin je zo verder moeten kunnen helpen.

 

Ik zal als ik vanavond tijd heb eens kijken of ik de oude emc plugin kan downloaden en kijken of ik die uit elkaar kan peuteren om eens te zien wat er "vroeger" stond.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Net even snel emc 2.01 gedownload en even gekeken, daar staat geen EMCMediacenter_LCD.xml file in. Ik zoek even verder...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga deze even met belangstelling volgen. Enige wat je volgens mij zou kunnen doen is vti 4.1 installeren en dan kijken wat daar staat, maar da's ook wel weer even werk zeg maar. Heb je al eens geprobeerd om de makers van deze plugin te benaderen, of een posting te doen op het vti forum? Ik denk dat zowizo de makers van die plugin je zo verder moeten kunnen helpen.

 

 

 

Alles even zetten zoals het vroeger was is de laatste optie, dacht ik ook al aan.

Probleem is dat alles eigenlijk voor 98% naar wens verloopt. Heb alles naar mijn hand gezet toen ik nog dacht dat die EMC issues nog een simpele instelling waren waar ik overkeek. Zonde dat ik van voren af aan zou moeten beginnen. En het kan toch bijna niet dat er geen enkel forumlid de oude situatie nog heeft, dus zo kan het misschien snel opgelost worden.

 

Diverse fora's welke handelen over de "nieuwe" EMC zeggen dat deze inderdaad zijn eigen OLED/LCD skin heeft, maar dat het lijkt of ze dat maar snel en zeer onnauwkeurig gemaakt hebben. (Hopelijk geldt dit alles ook voor de VFD van de Ultimo...)

1 iemand heeft op zijn Dreambox met OLED display een eigen skin gemaakt, waarbij de naam van de opname met veel zwier op het schermpje stond tezamen met een voortgangsbalk met resttijd achter. Zijn gegevens in de EMCMediaCenter_LCD.xml waren publiek gezet. Zet ik die in de plaats van mijn file blijft mijn display donker en crasht het systeem zelfs met een groen scherm. Zodanig dat ik de EMC moest verwijderen en opnieuw installeren.

Displays van Dreambox en VU+ moeten dus echt anders aangeschreven worden blijkbaar...

 

Op het VTI forum heb ik er nog niets over gepost. Probleem is dat in de Dutch corner blijkbaar wel wat mensen zitten die dit forum ook lezen /beantwoorden. Het Duitse stuk is net wat anders, maar ik spreek bijna geen Duits. Met de translator functie in Word kan ik nog wel eea doen, maar dit is mijn voorlaatste optie ;-)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meteen antwoorden... ;)

En versie 3.0.0 eist blijkbaar wel die file, want als je hem delete crasht het programma ook...

 

btw: Bedankt voor het meezoeken. Die functie was één van de redenen om destijds een Ultimo aan te kopen. Het was in mijn lijstje een minder belangrijke meerwaarde, maar toch... het is soms handig en ik mis het wel.

aangepast door RaveMaus

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb gegoogled op emcmediacenter_lcd, dat levert nog wel wat hits. Ik zal vanavond als ik tijd heb nog even verder zoeken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb er een gevonden , een emcmediacenter_lcd.xml, deze is van emc_3.0beta699. Als ik het zo lees zit er in de nieuwere versies een mogelijkheid om behoorlijk te klussen met je display.

EMCMediaCenter_LCD.xml

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even jouw file in de plaats van mijn originele gezet en ik krijg net hetzelfde (dwz de beperkte display).

 

Ook uit diverse fora's blijkt inderdaad dat je heel wat kan spelen met de display. Echter kom je hier in het programmeer gedeelte van Linux en daar ken ik niets van.

 

Hopelijk zijn er op dat vlak slimmere mensen die meelezen :grin: . Jij Wiz? :whistle:

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 5 of 6 VFD skins die je binnen VTI kan kiezen hebben zelfs geen effect op de VFD als je de EMC gebruikt...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

grin, ik ben redelijk slim, alleen ben ik geen python tijger. En wat Tonski zegt, volgens mij was het in eerdere emc versies zo dat deze leunde op de skin die je gebruikte, en men heeft in de versie 3 de stap gezet om dingen in emc wat meer onafhankelijk te maken van de gebruikte skin. Het lijkt er een beetje op dat de lcd display afhandeling nog niet helemaal klaar was, maar de rest van de plugin al wel.

 

Ik denk dat dit wel goed gaat komen, het zal alleen even duren denk ik, maar dan lijkt het mij dat je in de setup van EMC ook je display zal kunnen configureren. Maar dat kost nog wel wat code voordat het zover is.

 

Ik ga het rustig afwachten, het ontbreekt mij aan de tijd om hier in te duiken, en zo'n issue vind ik het niet, een keer op ok klikken en ik heb de meeste info die ik wil zien op mijn scherm. Het zou gaaf zijn als dat op de display weer terug komt, maar tot die tijd wacht ik het wel af.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het tijdsprobleem is me ook.zeer bekend...

 

Inmiddels ben ik aan een mailadres geraakt van de makers van die handel.Misschien word ik zo wat wijzer. Op een vrij moment mijn beste Engels eens boven halen en mailtje sturen.

 

Is er eigenlijk in tussentijd geen mogelijkheid om binnen VTI 4.2.2 een oude emc te installeren welke al dat geknoei met die display nog niet heeft.Of gaat zulke oude versie op de nieuwe vti voor problemen zorgen?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

volgens mij gaat dat niet meer werken omdat de python versie is geupdate (daarom deden oude skins het ook niet meer)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds ben ik op zoek naar de reden waarom binnen VTI4.2.2 de ook nieuwe Enhanced Movie Center het display op de Ultimo met zo weinig info voorziet zoals het bij de voorganger wel was.

 

Intussen weet ik eindelijk de locatie waarmee de plugin het VFD display zou aanspreken.

 

Zijn er nu mensen op het forum die ook een Ultimo hebben en eventueel het oude EMC nog gebruiken en vervolgens bij het afspelen van een opname zoiets op hun Ultimo display hebben:

post-58433-0-17686000-1347349746_thumb.jpg

 

Zou er tussen deze mensen eens iemand zo vriendelijk willen zijn om de inhoud van volgende locatie van hun Ultimo te posten: /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EnhancedMovieCenter/CoolSkin/EMCMediaCenter_LCD.xml.

 

Wat er bij mij instaat is het volgende:

 

<skin>

<!-- LCD screen -->

<screen name="EMCMoviePlayerSummary" position="0,0" size="132,64" id="1">

<widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="2,2" size="64,18" font="Regular;16" halign="left" >

<convert type="ClockToText">WithSeconds</convert>

</widget>

<widget source="session.RecordState" render="FixedLabel" text=" " position="62,46" size="64,18" zPosition="1" >

<convert type="ConfigEntryTest">config.usage.blinking_display_clock_during_recording,True,CheckSourceBoolean</convert>

<convert type="ConditionalShowHide">Blink</convert>

</widget>

<widget source="session.CurrentService" render="Label" position="6,4" size="120,42" font="Regular;18" >

<convert type="ServiceName">Name</convert>

</widget>

<widget source="Service" render="Progress" position="6,46" size="56,9" borderWidth="1" >

<convert type="EMCRecordPosition">Position</convert>

</widget>

<widget source="Service" render="Progress" position="6,55" size="56,9" borderWidth="1" >

<convert type="EMCServicePosition">Position</convert>

</widget>

</screen>

<!-- OLED screen -->

<screen name="EMCMoviePlayerSummary" position="0,0" size="96,64" id="2">

<widget source="session.CurrentService" render="Label" position="0,0" size="96,30" font="Regular;14" >

<convert type="ServiceName">Name</convert>

</widget>

 

<!-- <widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="0,32" size="96,16" font="Regular;14" halign="center" >

<convert type="ClockToText">WithSeconds</convert>

</widget>

<widget source="session.RecordState" render="FixedLabel" text=" " position="0,32" size="96,16" zPosition="1" >

<convert type="ConfigEntryTest">config.usage.blinking_display_clock_during_recording,True,CheckSourceBoolean</convert>

<convert type="ConditionalShowHide">Blink</convert>

</widget> -->

 

<widget source="Service" render="Progress" position="0,49" size="96,15" zPosition="0" borderWidth="1" backgroundColor="#FF0000" >

<convert type="EMCRecordPosition">Position</convert>

</widget>

<widget source="Service" render="Progress" position="0,32" size="96,15" zPosition="1" borderWidth="1" backgroundColor="#00FF00" >

<convert type="EMCServicePosition">Position</convert>

</widget>

</screen>

</skin>

 

En vervolgens krijg ik dan dit op mijn display:

 

post-58433-0-65241000-1347350013_thumb.jpg

 

Lijkt toch niet onlogisch om bovenstaande file te vervangen door die van iemand met de gegevens met de "uitgebreide" displayinfo, teneinde die ook terug te verkrijgen.

 

tnx!

 

@RaveMaus

 

De .xml in EMC is geschreven voor de LCD & OLED. De grote daarvan is : "132,64" en "96,64"

De VFD van de ultimo is "256,64"

Daardoor krijg je het scherm zooals in beeld 2.

 

Ik heb net wat aanpassingen gedaan in het .xml file in: /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EnhancedMovieCenter/CoolSkin/EMCMediaCenter_LCD.xml.

en ik krijg het beeld zo als ik het wil.

 

Je moet het "<!-- LCD screen --> " tot "<!-- OLED screen --> " aanpassen.

en dan werkt het wel.

 

Hellaas moet ik naar het werk tot 22 uur, anders had ik het voor jouw gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

kijk, da's nuttige info. Helaas zit ik hier nog wel even tot in de kleine uurtjes, maar als iemand ondertussen een werkende xml heeft, post hem dan alstublieft!

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...