Ga naar inhoud


VFD Ultimo aanspreken dmv EMC


RaveMaus

Aanbevolen berichten


Aha, super, het lettertype is zelfs mooier als voorheen. Superbedankt!

Voor zij die op de achtergrond meelezen, ik zal even een fototje posten van hoe het er intussen allemaal uitziet...

post-58433-0-36070300-1347565698_thumb.jpg

 

Nu de slimme jongens meelezen kan ik een ander vraagje toch ook niet laten...

 

In de sectie mediaplayer in het menu van VTI heb je net hetzelfde probleem. Speel je een filmbestand af dat bvb op een NAS staat moet je de mediaplayer zelfs op pauze zetten wil je op het tv scherm zien hoever je in de film gevorderd bent. Op het VFD display staat enkel de naam van de film.

Kan je zoiets gelijkaardigs als in EMC nu ook niet regelen voor de mediaplayer? Of nog beter, kan men in EMC op de één of andere manier die NAS ook benaderen.

In OpenPli lukt dit vanzelf met alle voordelen vandien, maar hoe doen we dit hier binnen VTI en eventueel het EMC nu?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

wat je zou kunnen doen is telnetten naar je box, en dan een softlink maken van je mount folder van je nas in de /media/hdd/movie folder.

 

telnet vuultimo
cd /media/hdd/movie
ln -s /media/nas

 

/media/nas is dan de folder waar je je nas gemount hebt. Als je dan in emc kijkt zie je in je lijst als het goed is een folder nas die wijst naar je mountpoint.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er dit weekend eens mee bezig geweest en denkelijk heb ik je niet helemaal begrepen. Althans ik krijg het toch niet aan de praat zoals jij me voorspiegelt.

 

Op mijn nas staat er een map Multimedia. Deze heeft nog 3 submappen nl. Muziek, Film en Foto. De map film bevat logischer wijze mijn films en die wil ik bekijken via de Ultimo en meerbepaald door de EMC.

 

Als ik het gedeelte netwerkverbindingen oproep heb ik gewoon multimedia bij gedeelde map staan. Echter vroeg de "wizard" destijds nog een gebruikersnaam en wachtwoord die de nas ook vereist en deze dan ook ingevuld. Via Mediaplayer in het VTI menu gaat dit prima.

 

Ik veronderstel dat ik, jouw tips volgende, in dat laatste regeltje ln -s /media/multimedia moet typen, of ben ik nu mis?

 

(Linux en windows zijn natuurlijk kat en hond, maar via windows ziet het er zo uit: \\Qnap-server\multimedia. )

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hmmz. als je er een username en password voor moet opgeven zal het een cifs share zijn, ik weet niet of dat goed gaat met softlinks. Je kan het natuurlijk gewoon proberen door in /media/hdd/movie te gaan staan en dan ln -s /media/multimedia te doen. Als dat goed gaat zal je in emc een folder multimedia moeten zien waar je je films fotos en muziek in zult vinden.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...