Ga naar inhoud


HDMI-CEC en Panasonic TX-PxxVT-30 serie


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Dat is ook geen optie, in ieder geval niet voor dagelijks gebruik. Ik heb natuurlijk niet voor niets een AV-receiver gekocht.

 

Om even te testen kan ik dat doen. Dan weet ik misschien iets meer, maar dat lost het probleem natuurlijk niet op.

 

Jij adviseerde op basis van iemand met een totaal andere klacht ook mijn Onkyo na te laten kijken omdat de HDMI printplaat kapot zou kunnen zijn. Moet ik al dat soort adviezen dan maar even serieus nemen? ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Even de HDMI kabel van ET naar Onkyo los gegooid en de originele HDMI kabel van de ET aangesloten op de TV en hetzelfde probleem. De Onkyo kan dus definitief uitgesloten worden als de oorzaak van dit probleem.

 

De ET schakelt de TV meestal de eerste keer na opstarten wel aan én naar de juiste bron, maar als ik de ET dan op stand-by zet (en de TV dus netjes uit gaat) en de ET daarna weer aan zet, schakelt de TV wel aan, maar niet naar de juiste bron.

 

Het lijkt mij toch echt aan de ET of plugin te liggen die wellicht niet helemaal compatibel is met de Panasonic TX-P55VT30.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer is een HDMI 1.4 kabel de standaard is 1.3 en mist wat aders misschien dat het dan beter loopt de Sharp en LG doen nu wel volgens menu instelling.

Xtrend 9000/9200/9500 VU+Duo PLI 3.0 Cccam / TechNisat Twin quadro sat en Funce 100 rotatie E 45/45 W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb hetzelfde euvel bij mijn ET9500, gecombineerd met dezelfde Panasonic TV. Bij opstarten van de Xtrend uit gewone standby gaat de televisie niet altijd naar de juiste HDMI ingang, bij opstarten vanuit deep standby werkt het altijd goed.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ET9500

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Panasonic TV als je in standby zet zal je moeten wachten totdat de TV volledig in standby staat.

Mijn TV klinkt na +- 2 minuten in de (echte) standby. Als ik hiervoor de TV uit standby haal dan wordt de source niet geschakeld.

Na +- 2minuten as ik de ontvanger uit standby haal dan schakelt het goed naar de juiste source input. (ik heb een panasonic versteker er tussen staan.)

 

Haal ik de TV uit standby welk de ontvanger hierna gaat activeren dan staat de source bij mij niet goed.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hotel functie heb ik al geprobeerd.

Mvg,

 

Michel

hoe?

er is een speciale truuk voor en die heeft m'n kamaraad bij aanschaf dm7020hd destijds toegepast (toen ging het)

ik ga hem ook toepassen, want het stoort inderdaad als je hdmi-cec hebt op de sat-receiver en hij verrekt 't

ciao

Welcome to Paradise

Front 242

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hier de ET9500 met de CEC plug-in ook. Maar het verschil is dat ik een Samsung Tv heb en heb hiermee geen enkel probleem in CEC modus uit en aan te schakelen. De Samsung gaat altijd naar het juiste kanaal.

 

Als de plugin fout zou werken zou de fout reproduceerbaar moeten zijn op andere TVs wat ik dus niet kan bevestigen.

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...