Ga naar inhoud


KPN ook in Belgie actief


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Uit " De Tijd "

 

Daarnaast onderzoekt KPN hoe het digitale tv best aanpakt. "Dat kan via een doorverkoop of we kunnen een eigen tv-aanbod creëren. We gaan in ieder geval niet zomaar Telenet en Belgacom kopiëren", verklaart Donvil in De Tijd. "Dat zou de klant niet pikken. Van BASE is men wel iets anders gewoon."

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben benieuwd of ze dit van de grond krijgen.

de bboxen laat het b.v. al niet toe omdat ze via een vaste

vlan een eigen verbinding maakt met belgacoms lokaal netwerk

voor tv met de iprange 10.x.x.x

Het zelfde passen ze ook toe voor voip

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook uit 'de Tijd' ; het maakt een en ander een beetje duidelijker :

 

""KPN Group Belgium, het bedrijf boven BASE, start binnenkort met de verkoop van digitale tv en breedbandinternet. Het wil zijn imago van prijsbreker eer aandoen. ‘Als we de prijzen niet doen dalen, kunnen we niet succesvol zijn.’ """"

 

 

 

 

 

 

"""Belgacom zal via zijn VDSL2-netwerk breedbandtechnologie leveren aan KPN Group Belgium.

 

De deal is voor beide partijen belangrijk. KPN Group Belgium is via BASE quasi uitsluitend een mobiele speler. Het heeft amper telefonie- of breedbandklanten. Dit businessmodel wordt steeds moeilijker. Zeker de Belgische klant wil zijn verschillende telecomdiensten (denk aan digitale tv, vaste en mobiele telefonie, breedbandinternet) bij één speler afnemen, graag in een voordelige bundel.

 

Voor Belgacom is dit de eerste keer dat het zijn VDSL2-netwerk openstelt voor een dergelijk grote concurrent. BASE is het nummer drie op de gsm-markt, Belgacom-dochter Proximus is marktleider. De openstelling van het Belgacom-netwerk is een verplichting van de telecomregulator BIPT, die ook Telenet verplicht om zijn kabel open te stellen. """"

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah,vandaag ook gelezen bij hln.be. we zijn hier pas in de beginfase van ip tv.ook sc**** gebruikt eigen modems met bijna identiek dezelfde software als bc.maar zolang er mogelijkheid is om exclusiviteits contracten te maken,heeft het volgens mij niet veel zin,omdat er dan nooit sprake kan zijn van eerlijke concurrentie :( .eerst verplichten de zenders en distributeurs te ontkoppelen en verplicht aanbieden aan derden,en dan spreken van concurrentie.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Het kind heet " SNOW" :

Vanaf 7 fe­bru­a­ri komt een nieu­we spe­ler de markt op zijn kop zet­ten. Want dan lan­ceert KPN Group Bel­gi­um (BASE) een nieuw pro­duct met de naam SNOW. Het pak­ket omvat di­gi­ta­le te­le­vi­sie, in­ter­net en vaste te­le­fo­nie. En dat alles voor de de­mo­cra­ti­sche prijs van 39 euro per maand. Vol­gens KPN Group Bel­gi­um wor­den er bo­ven­op dat be­drag geen bij­ko­men­de abon­ne­ments­kos­ten voor te­le­dis­tri­bu­tie of te­le­fo­nie aan­ge­re­kend .

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat alle Vlamingen die evt. over willen stappen, afgelopen maandag, Radar hebben gezien.

Het ging over glasvezel, TV, Internet en bellen. Wat een gedoe, als het werkt perfect, werkt het niet,

maanden! ellende.

Ze hadden zelfs bij iemand glasvezel aangesloten, terwijl in zijn buurt helemaal géén glasvezel ligt.

 

http://www.trosradar.nl/uitzending/laatste-uitzending/

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

En voor de Vlamingen die Radar niet gezien hebben, hier enkele persoonlijke ervaringen:

Kwaliteit van het  beeld is goed maar:

1) Favorieten tv-zenderlijst:  alleen de eerste vijf zenders zijn oproepbaar - en enkel via "home"menu, 

Gevolg: als je wil zappen, moet je steeds door de vaste, voorgeprogrammeerde zenderlijst gaan zoeken naar je zender.

2) De radiozenders zijn niet programmeerbaar en enkel opvraagbaar via een vier-stappen-menu. Er zijn slechts een vijftal radiozenders beschikbaar ( de franstalige niet meegerekend) . Je kan geen favorietenlijst  voor de radio-zenders aanmaken,

4) Teletext werkt niet/slecht bij Eén Hd  en Canvas HD: gevolg: ook geen ondertiteling voor slechthorende. Als de ondertiteling er toch doorkomt is dat met ca. 20 sec. vertraging.

5) Geen regionale tv-zenders, ook niet in de extra paketten. 

6) Opgenomen programma's geven geen teletekst-signaal weer voor ondertiteling ( alle zenders ).

7) Een programma dat reeds begonnen is kan je niet meer opnemen via de epg.

8) De decoder is op 2 dagen reeds drie maal in storing gevallen en bijgevolg zijn een aantal geplande programma's ( 's nachts ) niet opgenomen.

Conclusie: het gebruik van de decoder is zeer onhandig:  gebrek aan de mogelijkheid van favorieten, voor alle acties eerst langs het "home", voor de opnames slechts één algemene tijdinstelling en niet individueel aanpasbaar en  de radiozenders zijn niet programmeerbaar ( bv.in een Harmony-AB ) . Over de betrouwbaarheid heb ik ook sterke twijfels gezien de storingen die ik op deze twee dagen reeds ondervonden heb. 

 

Ik had voor een triple-play gekozen ( Internet, Tv en Vaste lijn): Internet en vaste lijn werken normaal, maar voor het gebruik van een uitgaande smtp-server moet je wel nog eens drie euro extra betalen. 

 

Snow verdwijnt hier weer even snel als sneeuw voor de zon.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Snow op ons vakantieverblijf, omdat ik daar resoluut voor de goedkoopste oplossing wil gaan en geen zin heb om een tweede keer de volle mep te betalen. Thuis heb ik TVV, op het appartement aan de kust is een schotel hangen niet toegestaan. Voordeel is dat je een echt minimum minimorum-pakket kan nemen zonder franjes. Wat ze echter verkopen is een doorgelust Belgacom-signaal, met dat verschil dat je niet het hele pakket hoeft te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb telenet, belgacomtv en canaaldigitaal leuke aanvulling van elkaar jongens. ben blij met zoveel hollandse posten

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...