Ga naar inhoud


CD en Abbo in het buitenland, hoe zit dat nu?


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik kwam vandaag een advertentie van Canaldigitaal tegen op het internet die aangeeft dat wanneer je woonachtig bent in een ander land je toch een abonnement kunt nemen op de diensten van CD.

 

 

20090407_200500.jpg

 

Nederlandse televisie ook in het buitenland!

 

 

De Consumentenbond heeft CanalDigitaal

onlangs de beste scoren geven voor de kwaliteit

van het “standaard beeld” en “HD-beeld”.

badge.png

HDTV in heel Europa!

 

Woont u in het buitenland of heeft u daar een vakantiehuis? Met CanalDigitaal kijkt u in een groot deel van Europa gewoon naar uw favoriete Nederlandse televisie. Zo blijft u toch gewoon op de hoogte!

 

Kies voor CanalDigitaal en profiteer van:

  • Superieur beeldkwaliteit
  • Minimaal 23 HD-zenders
  • Plus 25 vrij te ontvangen
    HD-zenders

  • Ruim 260 digitale tv-zenders
  • Beschikbaar in heel Europa
  • Kijk al vanaf € 11,95 per maand

Koop nu een HD-starterset (t.w.v. €299,-) en krijg:

  • tot wel € 250,- korting op de aanschafprijs
  • € 100,- installatiekorting bij insturen van kopie factuur installatie

Je krijgt zelfs 100 euro korting wanneer je de rekening van je lokale installateur instuurt, die de schotel aan je buitenlandse hut heeft geschroefd.

In de actie voorwaarde wordt aangegeven, dat slechts een Nederlandse bankrekening verplicht is.

Er is geen twijfel mogelijk, je mag van CD in het ontvangstgebied van de Astra een abonnement nemen op CD.

 

In de actuele algemene voorwaarden televisie van Canaldigitaal, te vinden op de site van CD, gedateerd juli 2011 staat echter onder artikel 53 het volgende te lezen:

 

Rechten op televisieprogramma’s

 

53. Op de door de Klant uit hoofde van zijn Abonnement/Inschrijving ontvangen

televisieprogramma’s en de gebruikte encryptiesoftware rusten intellectuele

eigendomsrechten. De programma’s mogen alleen in Nederland en in de

privé-sfeer van de Klant worden ontvangen. Iedere andere bestemming of

ieder ander gebruik van de programma’s en/of encryptiesoftware en/of het

signaal – daaronder begrepen het kopiëren, verhuren, uitlenen, gecodeerd of

ongecodeerd doorzenden (aan bijvoorbeeld andere huishoudens), het bewerken

van de encryptie, het commercieel delen van de smartcard (cardsharing)

en de vertoning in het openbaar (waaronder bioscoopvertoning, televisieuitzending,

vertoning in verenigings- of schoolverband, cafés, restaurants,

gemeenschappelijke ruimtes) – is, behoudens wettelijke uitzondering, zonder

toestemming van de rechthebbenden verboden en wettelijk strafbaar gesteld.

 

En onder artikel 55:

 

55. Bij overtreding van een van de artikelen 53 en/of 54 verbeurt de Klant

aan CanalDigitaal een terstond opeisbare boete van € 1.000,-, telkens

per overtreding alsmede per dag dat de overtreding voortduurt c.q. heeft

voortgeduurd, onverminderd het recht van CanalDigitaal om in voornoemde

gevallen de volledige schade die zij daardoor lijdt op de Klant te verhalen.

 

Canaldigitaal, hoe zit dat nu?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad verrassend van CanalDigitaal, zeker dat je nog 100 euro retour krijgt van de buitenlandse installateur. Maar in de link op die pagina, zie:

http://www.canaldigitaal.nl/overlay/digitale-televisie-en-radio-via-de-satelliet/

lees ik ook nog een boude bewering namelijk:

De standaardbeeldkwaliteit via de schotel is veel beter dan die bij Digitenne of bij de kabel via Ziggo of UPC. Ook ontvang je via de satelliet veel meer zenders. Bovendien ontvang je via de satelliet een enorm aantal zenders in superieure HD-kwaliteit. “

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit lijkt mij een geval van de linkerhand die niet weet wat de rechterhand doet.

Aan de ene kant iets verkopen en aan de andere kant het verbieden met sancties in de algemene voorwaarden.

Lijkt mij een interessante case voor juristen.

 

Dit zou voor veel zuiderburen een welkome aanvulling zijn op hun uitgeklede Vlaams pakket.

 

Tja, en die opmerking over de beeldkwaliteit is voor de buitenlandse kijker niet relevant, die hebben geen keuze.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Kan je me de link eens doorsturen van het desbetreffende artikel ?

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Google maar eens op Canaldigitaal buitenland.

 

De tekst uit het eerste artikel kwam van een internet advertentie die bij mij over het scherm rolde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google maar eens op Canaldigitaal buitenland.

 

De tekst uit het eerste artikel kwam van een internet advertentie die bij mij over het scherm rolde.

 

Nederlands factuuradres verplicht ! ( en niet alleen Nederlands bankrekening)

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op de advertentie is ik op het scherm had (zie PM) stond toch echt duidelijk "woonachtig in het buitenland, alleen Nederlandse bankrekening nodig".

Maar de conclusie daar is hetzelfde, iets promoten terwijl je het zelf in je algemene voorwaarden niet toestaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de volgende advertentie staat dat je permanent in het buitenland kan wonen om CanalDigitaal te ontvangen.

Als je de algemene voorwaarden er op naleest mag dit niet !!

Zie bijlage.

 

Met de CanalDigitaal HD Starterset koopt u een complete satellietset voor uw huis in het buitenland. Of u nou permanent in het buitenland woont of daar een vakantiehuis hebt, u voelt zich meteen thuis. De HD Staterset is heel makkelijk zelf te installeren.

Voor uw huis in het buitenland.jpg

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk,dat cd al te graag maar buitenlandse abonnee's wenst=inkomsten,maar de auteursrechten verbieden dit in een zogenaamd vrij en één europa :angry: :angry:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er meer CD kijkers in het buitenland zitten dan in Nederland, sterker nog ik weet dat vrijwel zeker. Zonder deze buitenlandse kijkers kan CD per direct ophouden te bestaan. In het buitenland heb je maar 1 optie om de Nederlandse zenders te kunnen zien en dat is CD, alle Nederlanders waarbij ik over de vloer kom en ben geweest hier door de jaren heen hebben allemaal de Nederlandse zenders. Er zitten hier dan ook al jaren verschillende sat shops die de boel komen installeren en er mee adverteren, dat zou niet lukken als er maar een paar mensen kijken.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er meer CanalDigitaal abonnees in het buitenland zitten dan in Nederland, daar ben ik ook van overtuigd en dat heb ik ook al meerdere keren geschreven.

Er wonen naar schatting alleen al 50.000 Nederlandse overwinteraars en pensionado’s aan de Costa Blanca, zie: http://albir.homespot.nl/index.php?op=viewpage&page=5

Dan praten we dus nog niet over alle andere costa’s in Spanje en Portugal, over Frankrijk enz.

België is met 55.000 Nederlandse AOW’ers ook niet onbelangrijk, zie: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/publicaties/artikelen/archief/2009/2009-2876-wm.htm

En wat dacht je van het aantal expats in het buitenland. Dat zijn er ook tienduizenden. En allemaal kijken ze naar de Nederlandse TV met een kaartje van CanalDigitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

auteursrechten is een belachelijke fabel.De europese wet voorziet dat auteursrechten in de unie slechts 1 maal hoeven betaald om in de ganse unie geldig te zijn.Is gewoon CD die daar moeilijk over doet.De massa's klanten in Belgie die ze verliezen werken grotendeels via CS.Men dwingt ze ertoe door de europese wetgeving aan hun laars te lappen.mensen zouden liever gemakkelijk een CD kaart en een TVV kaart hebben.Heeft de vlaming alle zenders zonder illegaal te moeten gaan.Maar ja de inkomsten van 10000 abo's aan 11,95 euro is blijkbaar niet noemenswaardig.Bankrekeningen zijn nu ook in Europa volledig geldig door de nieuwe europese wetgeving.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...