Ga naar inhoud


Opnieuw abonnement canaldigitaal afsluiten


phum3
Ga naar oplossing Opgelost door el renegade,

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ongeveer één jaar geleden hebben we het CanalDigitaal abonnement van mijn vader opgezegd omdat hij na een medische behandeling niet meer zelfstandig kon blijven wonen en verplicht moest verhuizen. In afwachting van het beschikbaar komen van een serviceflat, verhuisde hij tijdelijk naar een zorgcentrum.

 

Vandaag hebben we bericht gekregen dat er op 1 november 2023 een serviceflat vrij komt. Hier hebben we opnieuw de mogelijkheid om een schotelantenne te plaatsen. Mijn vader zou daarom graag opnieuw een abonnement bij CanalDigitaal afsluiten. Nu vragen we ons af of we de Smartcard die we nog hebben, oranje kaart met achteraan de vermelding Nagra Kudelski, gewoon opnieuw kunnen activeren en gebruiken. Met deze kaart kon men vader live tv kijken en gelijktijdig meerdere programma's opnemen (ik dacht wel 2 of 3). Als we nu verplicht zouden worden om een CI+ module aan te kopen, vrees ik dat het tegelijk kijken en opnemen niet meer mogelijk zal zijn.

 

Is er iemand van jullie die hier ervaring mee heeft. Kunnen we inderdaad de oude kaart gewoon opnieuw gebruiken en gaan we dan dezelfde mogelijkheden hebben als voorheen? Of is het ondertussen niet meer mogelijk om te kijken en ondertussen (een) andere zender(s) van CanalDigitaal op te nemen. De ontvanger is een Vu+Duo2.

 

Alvast bedankt voor jullie info.

 

Groeten
Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou zeggen bel ze, voor zover ik weet  kan dit gewoon. Technisch gezien zijn er (nog) geen beperkingen. 

 

Ze zullen je natuurlijk proberen een kaartloze box aan te smeren en lastig doen. Maar besef dat het niet zo goed gaat met Canal Digitaal dus als ze niet willen mee werken zeg je dan geen abonnement.  Bel je een paar dagen later weer, krijg je een andere medewerker aan de telefoon en gewoon nog een keer proberen.

 

 

  • Like 2

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Heb ondertussen telefonisch contact gehad met CanalDigitaal. Er werd gevraagd of ik gebruik had gemaakt in het verleden van "MijnCanalDigitaal". Zo ja, kon ik gewoon via mijn account een nieuw abonnement activeren op dezelfde kaart. Zo niet, kon hij dit aan de telefoon wel voor mij regelen. Allemaal zeer beleefd en zonder opdringerigheid van bepaalde apparatuur enz.

Ik heb er voor gekozen om dit dan via mijn account te bekijken en dit was inderdaad zo geregeld. De kaart stond nog actief zonder abonnement, dus enkel de gratis zenders waren actief (NPO1, NPO2, ...). Gewoon even op de knop klikken "abonnement wijzigen" en alles was zo geregeld.

 

Nieuws al aan mijn vader doorgegeven en hij was zeer tevreden.

 

Groeten
Piet

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, phum3 zei:

....

Ik heb er voor gekozen om dit dan via mijn account te bekijken en dit was inderdaad zo geregeld. De kaart stond nog actief zonder abonnement, dus enkel de gratis zenders waren actief (NPO1, NPO2, ...). Gewoon even op de knop klikken "abonnement wijzigen" en alles was zo geregeld.

 

Nieuws al aan mijn vader doorgegeven en hij was zeer tevreden.

 

Groeten
Piet

Hoi Piet,

Ik snap een paar dingen niet.

Je hebt het over jouw account, maar die is toch van je vader?

Dan heb je het over gratis zenders, als NPO 1 en 2, die zijn al jaren niet meer gratis bij CDS.

Ik zou als ik jou was goed kijken naar de afrekeningen van je vaders bankrekening.

Groetjes

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, phum3 zei:

dus enkel de gratis zenders waren actief (NPO1, NPO2, ...).

 

Nee NPO 1 en 2 zijn al jaren niet meer gratis te zien.  Als je die wel had dan betaalde je vader waarschijnlijk nog voor een speciaal pakket.   Of de kaart is abusievelijk nooit helemaal uitgezet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het abonnement was inderdaad van mijn vader,  maar omdat hij niet overweg kan met de computer, heb ik toen voor hem een account MijnCanalDigitaal aangemaakt en voor hem gebruikt.

 

Sinds de opzeg van het vorige abonnement hebben we echt niets meer betaald aan CanalDigitaal. Hij heeft toen ook nooit meer de smartcard gebruikt, dus we hebben geen idee welke zenders er nog vrij (dus zonder abonnement) te ontvangen waren. Toen ik daar straks het nieuwe abonnement heb aangevraagd, stond bij de smartcard vermeld dat deze nog actief was en bij zenderpakketten stond vermeld "Vrij te ontvangen kanalen". Ik was in de veronderstelling dat dit de kanalen van de openbare omroep zouden geweest zijn. Ik had voor de hernieuwing van het abonnement een schermafdruk gemaakt om de contractnummer te kunnen bewaren voor het geval deze zou overschreven worden door het nieuwe abonnement. In bijlage kunnen jullie deze zien (heb wel het contractnummer onleesbaar gemaakt). Ik besef nu dat ze waarschijnlijk met vrije kanalen bedoelen de zenders die je FTA op de satelliet kan ontvangen.

 

Groeten
Piet

Abonnement.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vrij te ontvangen kanalen zijn zenders die je zonder kaart kunt bekijken, zoals de Duitse en Engelse FTA zenders.

De Nederlandse zenders op satellit zijn alleen met een abonnement te zien, uitzondering is de zender BVN.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phum3

Hoi Piet,

Ik heb hetzelfde hoor.

Ik ben al jaren geen klant meer van CDS en kan nog alle zenders van mijn oude abonnement bekijken.

Niet dat ik er vaak naar kijk omdat ik ben overgestapt naar KPN iTV en die heeft een beter aanbod dan CDS.

Mijn ontvanger gebruik ik voor de FTA zenders.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn abonnement ook al even opgezegd, mijn seca3 kaart staat nog netjes in mijn account vermeld.

 

Wat ik begrepen heb is dat CDS het steeds moeilijker maakt meer dan 2 zenders te kijken en of opnemen tegelijkertijd, dan zou ik eerder voor bijvoorbeeld DVB-C kabel abonnement gaan gezien het standaard pakket ongecodeerd is en dan kan je zonder kaart veel zenders tegelijk opnemen, uiteraard wel met de schotel voor de gratis te ontvangen zenders van de Astra 1 en 2 ernaast, al kan ik mij voorstellen dat het dan een ingewikkelde boel qua bediening kan worden. Iets dat je gewend ben, vooral in het algemeen bij ouderen, laten zoals ze het gewend zijn, het leven is al ingewikkeld genoeg.

 

Overigens top dat hij bij de serviceflat een schotel mag plaatsen, is ook niet overal, ik wens hem veel kijkplezier toe.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Miauw zei:

Wat ik begrepen heb is dat CDS het steeds moeilijker maakt meer dan 2 zenders te kijken en of opnemen tegelijkertijd, dan zou ik eerder voor bijvoorbeeld DVB-C kabel abonnement gaan gezien het standaard pakket ongecodeerd is en dan kan je zonder kaart veel zenders tegelijk opnemen, uiteraard wel met de schotel voor de gratis te ontvangen zenders van de Astra 1 en 2 ernaast

Je moet dan natuurlijk nog de tijd hebben om dit alles te bekijken. ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-10-2022 om 20:18, astro iris zei:

Je moet dan natuurlijk nog de tijd hebben om dit alles te bekijken. ;)

 

Niet slapen is inhalen. 😉

 

Gelukkig is er meer dan TV kijken, maar als je niet veel anders kan, dan ben je blij met afleiding. 

 

aangepast door Miauw
  • Like 2

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...