Ga naar inhoud


Vu+ duo of ultimo?


georges

Aanbevolen berichten

Wat is jullie gedacht: Ik heb momenteel drie antennekabels beschikbaar. Ik gebruik een TF7700hsci, dus een kabel minder ter beschikking voor een nieuwe ontvanger. Nu de vraag: "wat koop ik best als hardware, een VU+duo of een Ultimo met twee tuners"? Of zijn die identiek?

Link naar reactie
Delen op andere sites


georges,

het zijn welliswaar alle twee receivers geschikt voor satelliet

en in het VU forum staat een iets ouder sticky wat je allemaal kunt met de DUO

 

maar ten opzichte daarvan kan de Ultimo meer en heeft tuner-insteek-plaatsen (de Duo heeft vast gesoldeerde tuners) en daarmee kun je dus ook de tunersoort kiezen en / of nadien nog wijzigen

 

dvb-s2 (digital video broadcast voor satelliet)

 

de Ultimo kun je echter ook bestellen met een dvb-c (digital video broadcast voor kabel) insteektuner

de Ultimo heeft drie van die insteek-plaatsen dus kun je naar believen kiezen

2 x dvb-s2 + 1 x dvb-c

1 x dvb-s2 + 2 x dvb-c

3 x dvb-c

of

3 x dvb-s2

 

-bovendien is de Ultimo een nieuwere receiver (dec 2011) met mooier display en meer geheugen

-daar is de DUO een oudere receiver (dec 2009) welke prima functioneert maar in vergelijking aan de magere kant uitgerust is qua geheugen (alsook een iets tragere Hoofdprocessor heeft)

-je moet maar denken het zijn linux pC' s (more is better)

 

er komen ook dual tuners binnekort en die kun je enkel in de Ultimo en Uno (met die tuner-insteek-plaatsen) toepassen, waarmee het aantal verdubbeld wordt 3x dvb-s2 = dan geworden 6 x dvb-s2

Moet je wel ook "je schotel voor hebben ingericht".

 

en wetende dat er een DUO2 en een SOLO2 uit zullen komen (eveneens met meer geheugen mooier display en tuner-insteekplaatsen, heb je ook nog andere alternatieven.

 

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verhelderende antwoorden maar even nog niet helder genoeg, ttz. als ik het goed begrijp, koop ik "NU" best een ultimo met 1 tuner en wacht nog even om tuners bij te kopen.

 

Ik zie dat er aan de schotel ook moet gewerkt worden, "Moet je wel ook "je schotel voor hebben ingericht", kan je me zeggen wat er moet veranderd worden, en welke zaken ik best gebruik?

 

 

Bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

betreffende de schotel, was dat zo bedoeld >

per tuner ingang wil je een 1op1 verbinding naar de LNB

dus per vrij beschikbare tuner die je gaat inbouwen in de Ultimo, heb je 1op1 verbinding nodig

 

met LNB-twin haal je er al twee 1op1 verbindingen

of

met LNB-quaddro haal je al vier 1op1 verbindingen

als je dus nog meer beschikbare vrije tuners in de Ultimo hebt, voorbeeld bovenstaand bericht:

 

er komen ook dual tuners binnekort en die kun je enkel in de Ultimo en Uno (met die tuner-insteek-plaatsen) toepassen, waarmee het aantal verdubbeld wordt 3x dvb-s2 = dan geworden 6 x dvb-s2

 

zul je natuurlijk ook een oplossing moeten vinden om 6 keer 1op1 verbindingen te maken

en dat zou dan de OCTO-LNB kunnen zijn of Quattro's met een multimatrix erachter of Unicable LNB's met Unicable switch

die schema's vindt je ook in het subforum schotelpark

 

Evenwel geld dat PER satelliet positie

 

zo bedoelde ik je schotel inrichten...

hopenlijk is het wat duidelijker

 

(bijgevoegd plaatje is een schemaatje bijvoorbeeld voor twee sat posities (lees to receiver = to tuner)

aangepast door Tonskidutch

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, gisteren in het holst van de nacht heb ik m'n Ultimo aan een echte HD-tv per HDMI gehangen.

SD en HD beeld zijn fabeltastisch .

Tot nog toe had ik HD-ready per RGB-scart. (was ook al erg mooi)

 

Daar gaat het toch om als we naar de desbetreffende receivers kijken en vergelijken.

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met dezelfde vraag als Georges. Voor het ogenblik heb ik nog en Arion9300PVR die aan vervanging toe is (geen HD), met twin-LNB en afzonderlijke verbinding. Als ik dan een Optimo aanschaf, heb ik één receiver over, die zou ik willen invulen met een DVB-C/T.

 

- kan ik via die 3° receiver rechtstreeks DVB-t ontvangen, of is er nog een afzonderlijke, externe ontvanger nodig?

- kan ik op een Duo 4 programma's tegelijk opnemen (in de manual vind ik hier niets over terug, volgens mijn verdeler max. 2, en hier op de site heb ik ergens gelezen tot 7)

- met mijn Arion moet ik de opnames achteraf decoderen, voor zover ik uit de verschillende treads heb kunnen opmaken, decodeert de VU+ onmiddelijk. Is mijn veronderstelling juist?

 

Of is het beter nog even te wachten op de Duo2 (ik heb op de site de specificaties bekeken, doch deze zijn zeer oppdervlakkig)

 

Alvast bedankt voor de goede raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik schreef:

2 x dvb-s2 + 1 x dvb-c/t

1 x dvb-s2 + 2 x dvb-c/t

3 x dvb-c/t

of

3 x dvb-s2

-en was dus de DVB_T (Terrestirsche) vergeten, beiden kan met een insteektuner dvb-c/t (sorry voor dat foutje)

-de duo is een twin receiver en kan dus lijken en onafhankelijk opnemen door twee tuners tegelijkertijd in te zetten (als er dan nog opnames extra gepland worden moeten die minstens op dezelfde tranponder hor-ver zijn waarop al is afgestemd = 4

-de opnames zijn direkt gedecodeerd en in het netwerk thuis bruikbaar.

 

wachten is aan iedereen zelve.

 

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, gisteren in het holst van de nacht heb ik m'n Ultimo aan een echte HD-tv per HDMI gehangen.

SD en HD beeld zijn fabeltastisch .

Tot nog toe had ik HD-ready per RGB-scart. (was ook al erg mooi)

 

Daar gaat het toch om als we naar de desbetreffende receivers kijken en vergelijken.

ciao

 

De grootste sat crack kijkt sinds gisteren zelf voor 't eerst naar HD TV???

Ik ben flabbergasted! Je geeft hier jaren advies over wat er allemaal mogelijk is, soms IMHO theoretische onzin zoals tuners die zowel SAT als Kabel kunnen

decoderen.... Waarom zou iemand in vredesnaam kabel EN sat willen hebben? Mogelijkheden hoe je liefst 20 sat tuners kan installeren en zelf via scart

niet eens naar HD kijken, ik heb er geen woorden voor.

Nou ja, welkom in de HD wereld.

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D :D :D ja dat dacht je.

Met de Duo en de Ultimo keek ik al bijna drie jaar HD tv, maar de weergave was niet full HD.

 

Ondanks dat kreeg ik op de HD-ready per component / scart (ja dat kan bij de oude plasma) 1080i

 

Helaas kon die HD-ready Plasma niet met een beeldverversing weergeven die de Panasonic TX-L42WT50E - 3D-LED TV, Full HD, DVB-T/-C/-S2, Wi per HDMI nu wel aanlevert.

 

Dat betekend echter niet dat ik geen referenties heb, met anderen heb ik een en ander getest en geoptimeerd.

En dat het je nu pas bewust is geworden (hetgeen ik in menig bericht over mijn eigen installatie schreef dat ik HD-ready heb gehad is toch echt je eigen faut-pas. ;)

 

Overigens nergens heb ik geschreven dat die insteek tuner sat en kabel kan. (niet beiden tegelijk) Ik heb geschreven dat je satelliet insteektuners hebt en kabel/terrestrische insteektuners hebt. Dus met de juiste insteektuners kun je in de receiver wel alle drie de systemen. (tuner is niet hetzelfde als receiver)

 

ciao :whistle:

aangepast door Tonskidutch

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nu dwalen wij weer af en word het weer een bende zoals WIZ altijd schrijft.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja dat lijkt op afdwalen, maar dient de uitleg inzake de vraag DUO of Ultimo.

 

het is immers zo dat je weldegelijk kunt vergelijken met een ander type beeldscherm

en

er werd even te stellig geschreven door edmund dat ik beweerd heb dat je sat en kabel met een tuner kunt ontvangen

vandaar de repliek.

ciao ;)

aangepast door Tonskidutch

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

jullie maken er inderdaad weer een bende van :D . Als ik nu een receiver zou moeten kopen denk ik dat ik toch een Ultimo zou aanschaffen. En wel omdat ik tegenwoordig zelfs aan 3 sat tuners niet genoeg heb en soms zelfs de Uno nodig heb om alles op te kunnen nemen. Dit omdat ik eigenlijk nauwelijks live tv kijk omdat ik knettergek word van al die programma's tussen de reclame door.

 

Ik zie mezelf straks nog wel twee dual tuners aanschaffen en wederom mijn schotel aanpassen om nog meer tegelijk te kunnen doen. Gelukkig is het meeste FTA wat er gekeken wordt dus ik zit niet met een decodeer limiet.

 

Maar goed, ik weet niet wat het budget van de topic starter is, en wat zijn kijkgedrag is. Uiteindelijk heb ik met mijn duo destijds ook prima tv kunnen kijken en daar heb ik toen ook veel plezier van gehad, maar daar liep ik echt tegen de beperking aan dat ik aan 2 tuners niet genoeg had. Toen kwam de ultimo, en zelfs 3 tuners is soms nog te weinig. Of er is dagen geen bal op tv, of alle kanalen zenden gelijktijdig iets interessants uit...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat ik er een bende van maak... wiz

 

-probeer enkel de vraagsteller uit te leggen wat hij voor extra mogelijkheden heeft

-en die daarop volgende vraagsteller dat OOK dvb-t kan met de Ultimo (en met usb tuner ook in de DUO)

-en de lezers die geinteresseerd zijn probeer ik enkel te verklaren dat je weldra nog veel meer mgelijkheden hebt met "dual-tuners" voor de insteek tuner plaats in UNO - Ultimo - DUO2 en SOLO2.

alsook dat je natuurlijk je schotel op orde hebt voor zoveel insteek tuners

 

teveel mogelijkheden eigenlijk om allemaal in een berichtje snel te behandelen.

mede daar de schotel aanpassingen behoeft.

:grin:

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie maken er inderdaad weer een bende van :D . Als ik nu een receiver zou moeten kopen denk ik dat ik toch een Ultimo zou aanschaffen. En wel omdat ik tegenwoordig zelfs aan 3 sat tuners niet genoeg heb en soms zelfs de Uno nodig heb om alles op te kunnen nemen. Dit omdat ik eigenlijk nauwelijks live tv kijk omdat ik knettergek word van al die programma's tussen de reclame door.

 

Ach de vraagsteller komt met een gegeven dat ie 3 kabels heeft waarvan 1 in gebruik, wat is daarvoor de beste keuze.....

Dan kan jij natuurlijk zeggen "ik ben een freak en wil alles tegelijk op kunnen nemen, dat kan en mag, maar het slaat in elk geval niet op de vraagsteller.

Voor hem geldt dus dat meer dan 2 ingangen verpilde moeite is.

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...