Ga naar inhoud


vraagjes opstarten/russische letters/ventilator/deep standbye


holles

Aanbevolen berichten

Vanwege geheugen en processor problemen met DM800HD heb ik een Vu+ Duo aangeschaft. Heb eerst Vti 4.2.3 erop gezet. Vanwege online update probleem daarna Vti 4.2.4 geflashd. Er staat een nieuwe bootloader op. Ik heb geen geheugen en processer problemen meer.

 

Ik heb de volgende probleempjes waarvan ik het antwoord zo snel niet kan vinden dit forum en ander forums.

 

1. Ik heb een USB stick eraan gekoppeld welke aan de achterkant ingeplugd is. Bij het opstarten geeft hij nu "reading USB" en komt niet verder. USB eruit start de box door. Waar kan dit probleem zitten?

2. De ventilator blijft ook in standbye doordraaien. Volgens mij is dit overbodig tenzij er een timer start. Bij de instellingen voor "Fan" kan ik deze aleen aan/uitzetten met eventueel een timer. Is er een plugin die de ventilator in standbye wel kan uitzetten?

3. In de gebruikershandleiding staat de optie "Deep Standbye". Deze staat niet in het afsluitmenu. Waar is deze gebleven?

4. Ik heb een plugin die zendernamen op het scherm zet in Russische taal. De plugin werkt maar de zendernamen zijn verminkt (onleesbaar). In Vti 4.2.3 stonden ze wel goed op het scherm alleen was dit met een andere skin. Ik heb nu skin "Kerni bluemod" erop staan. Mijn vraag is of het tonen van Russische letters image of skin afhankelijk is?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 ) een stick met het image erop moet je uit de box laten nadat je geflashed hebt (of je wist die flash bestanden) anders gaat ie altijd flashen bij opstarten

2 ) de ventilator draait zolang dat nodig is wegens de temeratuur in de box, uitzetten kan ook, maar raad ik niet aan (mij valt ie overigens niet eens op dat die doordraait)

3 ) uitschakelen = deep standby

4 ) dat kan aan het russische localbestand liggen, misschien zoek ik even voor je, die is overigens niet voor alle skins inzetbaar cyrillisch is het niet?

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonski,

 

Reactie op 1. Ik heb de USB na het flashen leeggemaakt (opnieuw geformatteerd en gemount). Desondanks blijft hij "reading USB" geven (en hangen) bij een herstart. Weet jij hoe de Vu ziet dat hij een flash moet lezen of een normale USB stick?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat lijkt me extreem vreemde situatie

als de usb stick leeg is dat ie dan aangeeft in het display dat ie "reading usb" doet alsof die een image wilt laden

is die stick fat32 of een ander formaat?

 

heb je na het flashen zelf een officiele herstart per afstandbediening en menu gedaan of heb je alles gekilled met de stroomknop op de achterzijde?

fat32 of ext2 (GEEN NTFS stick)

bootloader op stick > flash procedure volgen > bij afloop finished remove box uit

dan

flashimage op stick > flash procedure volgen > bij afloop finished remove box uit (een andere stick of een schoongemaakte)

dan

stick weglaten (op een zijspoor leeg maken)

starten we de duo

we volgen de installwizard en laden andere settings en of plugins en daarna een "herstart" per menu

 

indien je dan een stick aanbrengt en mount per device manager via VTI panel doet moet ie OOK bij een herstart simpelweg booten en op je laatstgekozen zender staan.

is dat niet het geval, is er iets mis met de bootloader, en of image... dat moet voor het type DUO zijn en mag niet verwisseld worden met een ander bootloader of image van bijvoorbeeld solo ...

 

 

ciao

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonski,

 

Ik heb via het scherm "STB opnieuw starten gekozen" nadat ik de USB stick geinitialiseerd heb en gevuld heb met picons. Zal vandaag of morgen eens opnieuw flashen.

aangepast door holles

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels HDD ingebouwd en opnieuw geflashd en USB aangesloten. Nog steeds hetzelfde probleem "reading USB" bij opstarten. Is dit een hardware probleem (terug naar dealer) of zit het opstartscript in een image?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm, was die stick helemaal leeg? (in windows kun je verborgens systeem bestanden tonen, dan zie je of er wat op staat)

ik vermoed dat ie niet helemaal leeg is en/of niet correct op fat32 geformateerd is (vermoed weet niets zeker)

een ander vermoeden is dat er een andere partitie naast staat die windows niet eens ziet (behalve in het schijf -beheer)

 

dan zou nog kunnen zijn dat er inderdaad iets met de usb aansluiting vooraan mis is / test eens achteran de box

heb ik echter nog niet meegemaakt in mijn VU+ ervaringen.

 

ciao

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem met USB is opgelost. Had hem via het image in ext2 geformatteerd. Bij opstarten geeft dit problemen. Via de PC in FAT geformatteerd en dan wordt deze wel herkend en overgeslagen bij het opstarten.

 

Probleem met russische lettters is skin afhankelijk. De originele skin heeft het probleem niet.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...