Ga naar inhoud


oscam in vti 5.0


wolverine

Aanbevolen berichten

na open pli 3.0 gbruikt te hebben tot grote tevredenheid toch even overgeschakeld naar vti 5.0

 

nu probeer ik daar oscam werkende te krijgen maar lukt me niet.

 

ik vind niet met filezilla waar de oscam files zouden moeten staan ( in /etc/tuxbox/config staat er niks)

 

heb via het vti panel de volgende versie van oscam gedownload uit de feed : 7951

 

dus indien iemand weet waar de oscam files dan eigenlijk zouden moeten terechtgekomen zijn zou ik ze dankbaar zijn :)

 

PS. als ik verander van kanaal zie ik in de infobar ook deze oscam versie staan dus vermoed ik dat oscam wel degelijk geinstalleerd is maar heb nog geen beeld dus wou de configs veranderen maar vind ze niet

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je geen bestanden handmatig erin zet kun je ze ook niet vinden

met het installeren van oscam worden niet ook automatisch die configuratie bestanden ingelezen

snappie

er is immers geen standaard configuratie voor oscam (dus zelf aanmaken)

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow dan is dit inderdaad anders dan bij openpli.

 

hmm heb natuurlijk wel de oscam configuratie van openpli gekopieerd

 

zal eens kijken of ik deze kan kopieren :)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

momenteel nog niet werken gekregen en maar een backup van open pli 3.0 terguggeplaatst.

 

mijjn wederhelft wou televisie kijken en aangezien ik vanavond ook nieuws wil kijken teruggekeerd.

 

morgen of zo nog eens verder proberen.

 

kan er gewoon even iemand me zeggen welke files van oscam er bij hem in vti op welke plaats staan?

 

had mijn in pli werkende oscam experimental directory geplaatst in etc/tuxbox/config maar dit werkte niet in vti

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch nog kunnen overtuigen om er vandaag eens mee te spelen :)

 

de tip ivm eerst de files erop te zetten en dan pas de oscam starten was blijkbaar de gouden tip.

 

ook heb ik de files los in de config directory gestoken ipv in een bijkomende directory

 

nu nog de rest van de zaken aanpassen (media library etc.)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had mijn oscam settings gebackup-ed, alleen de binary ontbrak bij de upgrade van 4 naar 5.

Ik draai oscam met eigen gebrouwen binaries, config-files en startup-script. Toen ik dat eenmaal weer terug had gezet (de binary en de startup-file) werkte het weer perfect.

 

Wel een verbeterpuntje voor de VTi-jongens en meisjes: De locatie van configs etc moet je voor een goede backup toch echt via de shell bijwerken. De interface via de TV biedt te weinig mogelijkheden daarvoor.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat betreft de backup procedure is echt rijkelijk getest en overleg geweest

en men heeft dat bewust zo aangepast in VTI 5.0.x

dat wetende is het een fluitje van een cent de /var/tuxbox/config naar PC te kopieren

de binary is duidelijk een andere kwestie, daar er nagenoeg dagelijks nieuwe versies komen en die t.z.t. bij een image update allang verouderd zijn.

ciao

  • Like 1

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...