Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste allemaal,

Ik heb recentelijk een 2e hands DM 500-C van iemand overgekocht. Achteraf bleek de ontvanger wél beeld, maar geen geluid te geven via de scart-aansluiting. Ik heb 't apparaat ter reparatie aangeboden, maar er werd mij verteld dat de microprocessor defect zou zijn.

Thuis heb ik nog wel een aantal DM 500-T ontvangers staan die ik niet gebruik. Weet iemand of een microprocessor uit een DM 500-T in een DM 500-C kan worden gebruikt ?

Groeten,

Jesse

aangepast door Jesse, Elvis-fan

• 1 maand later...
Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij heeft hij dezelfde microprocessor, maar waarom zou je moeilijk doen, zet gewoon de kabeltuner over in de DM500-T. (wel effe solderen)

Grts.

Mobieltje,

De tuner van m'n DM 500-C is inmiddels door een elektronica-bedrijf hier in de stad overgezet in m'n DM 500-T. Ik heb 't apparaat opnieuw geflashed met de Gemini 4.70 firmware (aangezien 'ie bij 't opstarten zwart beeld gaf), CCcam 2.3.0. geïnstalleerd, daarna een up-to-date Ziggo-zenderlijst geüpload, en als laatste een cables.xml met Ziggo-frequenties er op gezet. De firmware draait op zich prima, alleen ontbreekt de optie 'services zoeken', en het apparaat krijgt helemaal geen signaal binnen van de aangesloten coax-kabel.

Een medewerker van het bedrijf dat de tuner heeft overgezet, vertelde mij dat hij wel verwacht had dat 't niet zou lukken. "Het is hetzelfde als wanneer je een motor van een Mercedes in een 'lelijke eend' overzet. Dat zal ook nooit een Mercedes worden".

Kan iemand mij vertellen of er nog hoop is om m'n DM 500-C-tuner, die is overgezet in een DM 500-T, volledig werkend te krijgen ?

Alvast bedankt.

Groeten,

Jesse

aangepast door Jesse, Elvis-fan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...