Ga naar inhoud


VU+ en XBMC add-on


SubSense

Aanbevolen berichten

Je hebt gelijk Michel, maar donpedro stipt wel een mooie functionaliteit aan.

En dit is misschien wel een apart draadje waard. "Ervaringen met de XBMC PVR VU+ add-on"

 

Ik ben overigens ook razend benieuwd naar XBMC4STB + vu+

aangepast door Michel

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

er worden ook wel eens concept-cars geshowed op de beroemde Auto beurzen, die de markt nooit halen wegens de ontbrekende afzetmarkt.

zo ook introducties van andere electronica Giganten betreffende spannende engineering

 

verder is er nergens info over te vinden behalve die van een jaartje of wat geleden.

en stel je voor er zijn dan ook nog heel wat licenties extra nodig welke niet altijd tot een economische / betaalbare formule leidt die haalbaar is

 

Een APP voor een strijkijzer hebben we ook nog niet, maar wel veel APP's om het een en ander met elkaar te laten communiceren.

Denk dat men het als verloren zaak heeft gearchiveerd.

my two cents

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk Michel, maar donpedro stipt wel een mooie functionaliteit aan.

En dit is misschien wel een apart draadje waard. "Ervaringen met de XBMC PVR VU+ add-on"

Dat werkt in ieder geval perfect bij mij: XBMC Frodo met PVR VU+ Add-On icm een VU+ Solo2, zowel HD als SD over WiFi.

Ook de Mac variant (uitgeklede XBMC lookalike met enkel Live-TV functionaliteit, weet de naam ff niet meer).

 

Het verschil tusen de twee is dat XBMC (met de huidige instellingen, nog niet verder naar gekeken) de kanaalnummers gebruikt, en dat de Mac app de gedefinieerde boeketten gebruikt, iets wat ik veel overzichtelijker en toegankelijker vind...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is dat in het geheel geen antwoord op mijn vraag ;)

Met veel tamtam werd inmiddels bijna een jaar geleden(?) een XBMC box van VU+ aangekondigd.

 

Weet iemand daar al meer over? Wanneer time-to-market?

 

Mvg,

 

Michel

 

Volgens mij was dit box met QTMediaHub ipv XBMC. Hier was VU+/marusys heel vaag over en hebben nooit verteld wat het nu was.

VU+/ marusys had dit project rond September 2012 gecancelled. Rede wat toen rond ging was dat de embedded DVB tuner van de chip (Shiner) niet goed werkte.

 

De gebruikte shiner chip wordt toevallig ook ondersteunt door de QTMediaHub project.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga van het weekend ff m'n openelec updaten.. Frodo is nog in een RC3 status, maar lijkt behoorlijk OK te draaien (op een wat tragere boot tijd na).

En uiteraard gekoppeld met mn Vuutje. Ben benieuwd! :-)

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het wel eens met Michel. Mede dat in de toekomst mogelijk zou zijn om XBMC te draaien op een ultimo, heb ik die aangeschaft.

 

Heb geprobeerd om Open-elec te draaien op een raspberry pi (265mb) maar dat ging toe niet helemaal soepel, vooral boeketten laden ging mis.

Binnenkort raspberry 512mb binnen en dan eens kijken of het beter draait. Als dat werkt is wel een mooie goedkope oplossing om te gebruiken in je slaapkamer.

@Quack en Mars Warrior, waar hebben jullie xbmc op geïnstalleerd ?

aangepast door Zork9999
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriend van me heeft ook een paar raspberry pi met xbmc er op, maar dat draait super, ik heb het zelf gezien, ga ook zo'n ding aanschaffen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij uitleggen hoe dat gaat met een VU+ en XBMC?

 

Ik ben namelijk van plan om een VU+ Solo of Dreambox 800HD te nemen. Bedoeling is om deze via XBMC te bedienen.

Dit omdat ik geen HDMI aansluitingen meer over heb op mijn TV (er hangt nu een Xbox360, Playstation en Ziggo ontvanger aan vast)

 

Als ik het goed begrijp kun je de decoder dus aanturen vanuit XBMC, vraag me alleen af hoe je nou de decoder moet vertellen dat deze de TV signaal via het netwerk moet sturen en niet via de HDMI/SCART uitgang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat lijkt me een seperate vraag, om Michel's bericht te ontlasten...

 

maar bedoel je solo of solo2 (is wel een wereld van verschil)

en de xmbc addon werkt al tijden op de VU+ via de pc (zoek op : XBMC-Addon um Enigma2-basierte Receivern als PVR-Backend zu benutzen)

echter dat is iets anders dan de originele vraagstelling.

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriend van me heeft ook een paar raspberry pi met xbmc er op, maar dat draait super, ik heb het zelf gezien, ga ook zo'n ding aanschaffen

Xbmc draait inderdaad super maar Openelec (xbmc mod) met live tv ( dus connecten naar een Vu) gaat nog niet echt soepel.

 

@seninha waar gaat je xbmc op installeren ? Pc,atv, op xbox 360 kan het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

check dit post van donpedro.

Met de nieuwe v12 beta 3 moet het gaan lukken, zit standaard een Vu+ plugin in.

Ik zal het eens proberen op mijn ATV 2 kijken hoe dat gaat, kom hier nog op terug.

 

Maak hier op een linux computer gebruik van de 'Live TV' functionaliteit, die sinds kort beschikbaar is in XBMC v12 Beta 3 (Frodo).

Hier zit dan ook een add-on in die speciaal gemaakt is om een VU+ box aan te sturen.

 

Hiermee is het dus mogelijk om XBMC te gebruiken als een front-end voor de VU+ als het gaat om TV kijken, Radio luisteren, timers zetten via EPG en an ook nog opgenomen uitzendingen te bekijken.

 

Het enige wat mij wel opvalt, en ik heb een VU+ Duo, dat het soms wel wat rekenkracht neemt voor de VU om de data te versturen.

Gaat dan niet zozeer om de data om een kanaal te bekijken, maar meer de EPG update's.

Als hij dat aan het doen is, dan is het daadwerkelijk bedienen van de VU met de AB soms een beetje vertraagd.

 

Maar voor de rest is het kijken met XBMC als front-end een lust voor het oog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou mooi zijn. Ben benieuwd of jij het ook zonder probleem aan de praat krijgt.

 

Heb jammer genoeg nog geen decoder anders was ik zelf aan de gang gegaan.

Maat van me heeft een oudere Dreambox, heb al gevraagd welke type.Misschien dat ik die even opstel om zelf het een en ander te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij eerste indruk. Instellingen zijn makkelijk in te vullen, wel even Root gebruiken ipv root :)

Laden van zenders en EPG gaat goed maar eerste keer langzaam.

Als ik een zender selecteer dan gaat het mis, buffering en dan crasht xbmc..

Specs:

ATV 2

OS:5.0.2 (iOS 5.1.1 - 9B830)

JB: Firecore seasonpass

 

Zal ook eens proberen op een PC kijken of dat beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...