Ga naar inhoud


VU+ en XBMC add-on


SubSense

Aanbevolen berichten

Dankje Tonskidutch, eens kijken of het nu wel wil.

 

Hierbij een PDF bestand waarbij ik stap voor stap, vanuit een 'verse config', tot een werkende XBMC op de PC ben gekomen en daarmee Live TV kan opzetten met mijn VU+ Duo.

 

Hopelijk helpt dit en ieder die dit graag eens zou willen proberen.

 

XBMC instellen voor een VU.pdf

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ben na thuis gekomen te zijn gelijk aan de gang gegaan. Nou heb ik die PDF gekeken en gelukkig stond bij mij alles net zoals beschreven.

heb daarna root veranderd in Root (dus met hoofdletter) jammer genoeg hielp dat niet.

 

kan nog steeds niet vanuit XBMC contact maken met de VU solo.

 

Ik hou er nu maar mee op. Ga wel mee verder zodra de schotel hangt en ik alle zenders kan ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste vraag (bedenk me opeens), gebruiken jullie OOK openpli3?

 

Nee, ik maak gebruik van VTi 5 image.

 

Wat je nog zou kunnen proberen is, de oude userconfig van je XBMC op je PC eens weg te gooien nadat je XBMC eerst hebt afgesloten

Bij een Ubuntu installatie zit deze in je home-folder als een hidden folder ( $HOME/.xbmc/userdata/ ).

Door deze bijvoorbeeld te hernoemen naar .XBMC_old o.i.d. en start hierna XBMC opnieuw.

Bij dit opstarten maakt hij een clean config aan met wederom de hidden folder .XBMC.

 

Bij windows XP staat hij hier:

Documents and Settings\%userprofile%\Application Data\XBMC\userdata\

 

Bij W7 hier:

Users\%userprofile%\AppData\Roaming\XBMC\userdata\

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

donpedro: ik heb gister,om te kunnen testen, XBMC clean op mijn Windows 8 systeem geinstalleerd.

Daar krijg ik de zelfde melding als op mijn Asrock ION330 met XBCMbuntu.

Dus ben bang dat het niet daar aan kan liggen.

 

Ga zaterdag proberen om de schotel een plaats te geven, dan kan ik nogmaals testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik vti 5, met als htpctje een amd350/radeon6xxx met daarop Openelec 2.99 RC3 draaiend.. (=Frodo)

Heb het toentertijd inderdaad geïnstalleerd zoals in de howto uitgelegd.. En ook ik liep tegen de '2x moeten enablen'-bug aan.. :)

 

Overigens lijkt het tv kijken meer resources te trekken dan het afspelen van een 1080p MKVtje. Het beeld stottert eens in de zoveel minuten, waarna er voor ca. 0.3s bovenin "buffering" komt te staat, waarna hij weer verder gaat. Wil er van het weekend even goed naar gaan kijken.. Geen idee wat mijn resources exact doen op het moment van stotteren.. Via ssh maar eens even gaan monitoren terwijl ik tv kijk! De plugin zelf is ook nog niet final geloof ik, dus kan ook zijn dat die gewoonweg nog een stukkie verder geoptimaliseerd zal moeten worden.

 

Keep you posted :)

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perfect initiatief die PDF!

 

Ik zou zelf nog 3 zaken extra configureren.

 

1. Folder for Channeldata (De add-on start sneller op)

2. Fetch only one TV bouquet (Het laden van o.a. de EPG zal stukken sneller gaan)

3. TV-Bouquet

 

Zie voor meer info de wiki

 

Als je veel channels/sats geconfigureerd hebt in de VU+ kan het een eeuwigheid duren voordat de EPG is bijgewerkt.

En als de EPG is bijgewerkt is het alweer tijd voor een nieuwe update...

 

Je kan hiervoor ook de waarde van de checks for channel/bouquets wat hoger zetten.

 

En ik heb nog een vraag over de beeldkwaliteit.

Wellicht dat Tonskidutch hier een verklaring voor heeft.

 

Ik vind deze namelijk minder dan de rechtstreekse HDMI output van de VU+.

Klopt het dat er verschil zit in de LAN stream en de HDMI Output?

Ik zie met de stream veel horizontale lijnen, vooral bij snelle beelden of snelle bewegingen van de camera.

Nu is dat voor een deel op te heffen door nabewerkingen (de-interlace modus) in XBMC.

Maar is dit ook te verbeteren in de VU+? (Denk zelf van niet).

(Ik moet nog testen of ik dit in VLC ook zie, maar ik verwacht het wel)

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, schotel en LNB heb ik binnen, eindelijk.

Is van een maat van me geweest en die had gelukkig nog een driepoot staan.

Kan ik hiermee testen voor ik de schotel echt aan de gevel vast maakt:

 

01112E5F-6236-48EC-A006-ABD502917E82-518

 

Morgen (het begint hier nu te regenen) hiermee het keukendak op, en dan kabel naar binnen trekken.

Kan ik eindelijk zenders opzoeken (zal eerst met FTA beginnen) en kan ik testen of XBMC nu wel gaat werken.

Ben zo benieuwd. :)

 

Ik heb trouwens de schotel al op de juiste helling gezet (26.1gr) maar vind de schotel echt haaks staan. Zal wel zo moeten.

Dacht altijd dat een schotel echt naar boven moest wijzen :grin:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik het zo zie zou ik een paar tientjes uitgeven voor een duo of tripple lnb.

Maar eerst maar eens uitrichten, hiervoor heb je tooltjes die je op een laptop kan draaien.

Of je moet je TV kunnen zien, maar dat lijkt me stug zo te zien.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...