Ga naar inhoud


VU+ en XBMC add-on


SubSense

Aanbevolen berichten


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat bedoel je? Laat me raden, schotel staat dus helemaal fout :D

 

Zag trouwens op de openpli forum dat er een software pakket is welke je op je laptop kan zetten en dan via wifi je schotel kan uitrichten.

Hoef je niet steeds heen en weer te lopen.

/

die hulp software voor uitrichten was / is hier ook bekend  en een van mijn favorieten

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik vti 5, met als htpctje een amd350/radeon6xxx met daarop Openelec 2.99 RC3 draaiend.. (=Frodo)

Heb het toentertijd inderdaad geïnstalleerd zoals in de howto uitgelegd.. En ook ik liep tegen de '2x moeten enablen'-bug aan.. :)

 

Overigens lijkt het tv kijken meer resources te trekken dan het afspelen van een 1080p MKVtje. Het beeld stottert eens in de zoveel minuten, waarna er voor ca. 0.3s bovenin "buffering" komt te staat, waarna hij weer verder gaat. Wil er van het weekend even goed naar gaan kijken.. Geen idee wat mijn resources exact doen op het moment van stotteren.. Via ssh maar eens even gaan monitoren terwijl ik tv kijk! De plugin zelf is ook nog niet final geloof ik, dus kan ook zijn dat die gewoonweg nog een stukkie verder geoptimaliseerd zal moeten worden.

 

Keep you posted :)

Inderdaad merk ik nu ook dat de XBMC niet vloeiend wil draaien, maar of het iets is van de VU of dat de XBMC Live TV add-on niet optimaal werkt kan ik niet uitmaken.

Nu moet ik wel zeggen dat de 'Live TV' functie nog in de kinderschoenen staat, dus dat het nog niet 100% werkt kan altijd.

 

Op zich is het netwerkverkeer niet bijzonder hoog ( zie attachment )

De stream over het netwerk is ook met niet een constante stream zoals je kunt zien. 

post-45009-0-19076700-1360947510_thumb.png

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor netwerk heb je? Neem aan minimaal 100mbit? Of stream je draadloos?

 

Heb zelf 100 en ik stream alles vanuit een Windows server naar XBMC. Ook 1080 mkv's zonder enig probleem.

 

Hopelijk gaat TV vanuit de VU ook zo!

Ik heb wel de laatste XBMCbuntu versie.

Misschien dat jij een probleem heb omdat Openelec nog een beta versie gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

er is meen ik ook een app voor android, zodat je gewoon je smartphone kan gebruiken op het dak of je tab ipv van een laptopje :)

 

En ik zou eerst die arm ff uitklappen alvorens je gaat scannen :D

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor netwerk heb je? Neem aan minimaal 100mbit? Of stream je draadloos?

 

Misschien dat jij een probleem heb omdat Openelec nog een beta versie gebruikt.

 

1gbit fullduplex. Wanneer ik op m'n switchje inlog zie ik overigens ook niet zoveel spannends gebeuren.. De traffic is minimaal.

Wel zie ik m'n cpu gebruik hoog oplopen tijdens het tv kijken (60-80% op beide cores van mn dual core) bij het streamen van 1080i. Wanneer ik vanaf dezelfde vu een 1080p vanaf een samba source afspeel, zie ik een lagere load (20-40%) met een aanzienlijk hogere doorvoer. Ik verdenk eerder de PVR plugin als boosdoener..

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@donpedro: ik dacht dat streaming met http aanvragen gaat, en daardoor in stapjes op je netwerk te zien is.

 

Verder hier in het algemeen geen problemen met het tv kijken zelf over een draadloos netwerk. Ook niet met de zwaardere hd zenders.

Het zappen wil nog weleens mislukken, en de log bevat zeer veel foutmeldingen over o.a. de epg.

De auteur van de plugin is hiervan op de hoogte, dus ik ga ervan uit dat deze problemen zullen worden opgelost...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gelijk een update vanuit mijn kant.

 

Schotel staat op zn plek en is gericht. Na dit gedaan te hebben werkte de PVR addon perfect.

Zenderlijst en EPG wordt binnen gehaald zonder probleem.

 

Alleen TV kijken gaat niet zonder slag of stoten.Als ik een zender kies dan heb ik 9 van de 10 geen beeld.

Maar als ik een zender wel te pakken heb dan loopt deze perfect.Zonder enig probleem.

Zelfs HD zenders.

 

Ik heb al een vraag op de XBMC forum gezet, misschien dat ik dan verder kom.

geen idee waarom sommige zenders niet willen streamen, Dit terwijl via Webif wel goed gaat.

Als ik de zender zelf op de VU solo kies dan werkt deze ook goed, dus daar ligt het niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@donpedro: ik dacht dat streaming met http aanvragen gaat, en daardoor in stapjes op je netwerk te zien is.

 

Verder hier in het algemeen geen problemen met het tv kijken zelf over een draadloos netwerk. Ook niet met de zwaardere hd zenders.

Het zappen wil nog weleens mislukken, en de log bevat zeer veel foutmeldingen over o.a. de epg.

De auteur van de plugin is hiervan op de hoogte, dus ik ga ervan uit dat deze problemen zullen worden opgelost...

 

Zappen is hier geen probleem.

Het enige wat ik hier waarneem, en dan kijkend naar de netwerkstream, is dat bijv NED 1 HD de stream constant is, maar bijvoorbeeld SBS6 dit soort stream gedrag vertoond met bergen en dalen.

Draai hier Linux, zou mij niet verbazen dat dit dus aan de linux omgeving ligt.

Moet wel toegeven dat dit al een wat ouder beestje is met een AMD Phenom II X3 710 Processor.

 

Heb hier nog een laptop met Windows, zal daar binnenkort eens iets op gaan proberen.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er achter dat ik alleen die zender kan kijken die al op de VU gekozen zijn.

Als ik bv met Webif BBC kies, dan kan ik in XBMC ook BBC kiezen en dat speelt deze het wel af.

 

Als ik dan in XBMC bv op Discovery druk, dan gebeurt er niets.

Kies ik via Webif zelfde zender dan speelt deze af via VLC (VU staat dus op die zender) als ik dan in XBMC kies dan werkt het weer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt omdat ik Webif gebruik en tegelijk XBMC?

 

Ik heb zojuist de PC opgestart, decoder dan een reset gegeven.Hierdoor zou er niets gekoppeld moeten zijn met de VU.

Daarna XBMC opgestart, maar nog steeds kan ik geen andere zender binnen krijgen dat die gene die al op de VU aan het werk is.

 

Webif geeft dus helemaal geen probleem.Daarmee kan ik elke zender openen en bekijken.

 

Nou, niet te geloven.

heb de VU nu even werderom een restart gegeven (via de knop achterop)

Daarna XBMC opgestart, en nu kan ik opeens wel schakelen. :)

 

Dat was het dus, blijkbaar kon de decoder het niet meer aan.

Vraag me nu alleen af, of ik een probleem krijg als ik de ene dag de VU vanuit de woonkamer bedien (vanuit XBMC) en de andere keer vanuit de slaapkamer waar ik nog een ander systeem heb met XBMC. (niet tegelijk gebruiken natuurlijk)

 

Wat tuners betreft, VU+solo heeft er toch maar 1

aangepast door seninha
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Perfect initiatief die PDF!
 
Ik zou zelf nog 3 zaken extra configureren.
 
1. Folder for Channeldata (De add-on start sneller op)
2. Fetch only one TV bouquet (Het laden van o.a. de EPG zal stukken sneller gaan)
3. TV-Bouquet
 
Zie voor meer info de wiki
 
Als je veel channels/sats geconfigureerd hebt in de VU+ kan het een eeuwigheid duren voordat de EPG is bijgewerkt.
En als de EPG is bijgewerkt is het alweer tijd voor een nieuwe update...
 
Je kan hiervoor ook de waarde van de checks for channel/bouquets wat hoger zetten.
 
En ik heb nog een vraag over de beeldkwaliteit.
Wellicht dat Tonskidutch hier een verklaring voor heeft.
 
Ik vind deze namelijk minder dan de rechtstreekse HDMI output van de VU+.
Klopt het dat er verschil zit in de LAN stream en de HDMI Output?
Ik zie met de stream veel horizontale lijnen, vooral bij snelle beelden of snelle bewegingen van de camera.
Nu is dat voor een deel op te heffen door nabewerkingen (de-interlace modus) in XBMC.
Maar is dit ook te verbeteren in de VU+? (Denk zelf van niet).
(Ik moet nog testen of ik dit in VLC ook zie, maar ik verwacht het wel)

 

Binnen XBMC heb je nog de optie deinterlace, ik denk dat je dan de horizontale lijnen niet meer hebt.

VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...