Ga naar inhoud


futaba ku-02194v-0 display trafo defect


daltonagf

Aanbevolen berichten


Sorry hoor ,maar zonder verdere gevens kunnen wij er ook niks mee,dus type TV/ monitor en duidelijke klacht omschrijving,lijktt een beetje op een Tcon print ,of het een travo of smoor spoel is is op de foto niet te zien.

2draden = een spoel ,en 4 draden is vaak een travo,en of hij defect is nog maar de vraag,is zo niet tezien.

dergelijke travo's gaan doorgaans niet zo snel defect.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trafo's/spoelen zoemen wel vaker, is niks vreemds aan.

 

Vroeger bij "gillende" Seleco TV's de trafo's en spoelen wel eens in de 2 componenten lijm gezet, probleem opgelost.

Maar dit terzijde..

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is geen tv maar een display van een kassa! , de trafo meet de helft lagere weerstand dan een werkend exemplaar, en met spanning erop komt er een zoemend geluid uit de trafo.  vandaar dat ik denk dat deze defect is,

 

mvg

 

rob

Allebei uitgesoldeerd gemeten ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eens een duidelijke macro-opname (flower) zonder flits maar met goeie kunstmatige verlichting en dit van de beide kanten van de print.

En voor de zekerheid, geef eens het opschrift van de vermogentransistor, thyristor of triac die er vlak naast zit. Kans op reparatie is echter niet zeer groot. Ik heb een testertje voor het uitmeten van spoelen en trafo's op kortgesloten windingen (meestal zelfs zonder uitsolderen)

Indien interesse via PM. 

 

Mvg, Dany

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik denk dat c23 defect is en de trafo nog goed is , ik heb een goed werkend display waar c23 een heel andere waarde aangeeft dan op de de defecte print.

op de goede print meet ik over c23   63 k ohm en op de defecte print 38 ohm., de aansluitingen van c23 gaan meteen naar de trafo .op c23 staat geen opdruk wat de waarde is. ik heb ook geen schema. is er iemand die een gok kan wagen wat voor waarde ik er in kan zetten,

(op de foto is c23 goed te zien, is ook een beetje zwart)post-34735-0-15045500-1363558295_thumb.jpg

 

 

mvg

 

rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Condensatoren kun je niet meten zolang ze nog op de print zitten.

(je kunt ze wel meten, maar je hebt er geen zak aan die waarde)

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...