Ga naar inhoud


HbbTV & VTi nieuws.


Emekli

Aanbevolen berichten

Bij mij heeft HbbTV nooit perfect gewerkt, maar in V 5.0.0, was er veel verbeterd.

Nu ik V 5.1.0 heb, is het helemaal knudde.

 

Om te beginnen, moet ik wel -tig keer de ontvanger uitzetten, eerst met AB en dan de stroom er helemaal af met de netschakelaar en dan maar hopen dat het lukt.

 

In VTi Setup staat "enable autostart for HbbTV browser" op ja, maar er gebeurt dus niks.

Als het dan na -tig keer één keer lukt, gaat het de volgende keer wéér mis.

Dit verschijnt in beeld:

HbbTV browser was not running, please run Hbb Browser before start HBBtv application.

Ik ben nu al 73 minuten!! bezig, en er start dus helemaal niks.

Op zijn Duits gezegd "ich bin dann fertig mit den Nerven"

 

Wat ook regelmatig fout gaat, even kijken of er nieuws is van VTi. Werkt dus ook niet.

Krijg wel heel veel de mededeling "Er is geen nieuws of uw internetverbinding is niet ok".

Als ik een netwerktest doe, dan blijkt dat alles wel op groen staat en moet het dus werken.

Voorbeeld, een andere skin downloaden en installeren gaat wel.

 

Heb VTi altijd de hemel in geprezen, maar nu, als men het mij vraagt, dan raad ik het af.

 

HbbTV bestond toen nog niet, maar juist door die internet problemen,

heb ik indertijd PLi verlaten.

 

Misschien beter eerst wat langer testen voor een nieuwe versie verschijnt?.

   

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi Emekli,

 

Vervelend om te horen dat je zoveel issues ondervindt.. :-( Hier werkt het (gelukkig) vlekkeloos..

Alleen vraag ik me af wat je exact met deze thread wenst te bereiken? Wanneer je een discussie aan wilt zwengelen over het langer/beter testen, kun je dat wellicht beter hier doen: http://www.vuplus-support.org/

  • Like 1

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Emekli,

het was nooit voorzien dat HBBTV zou moeten werken op die hardware

het is er echter wel van gekomen

het is echter wel een toepassing die extreem afhankelijk is van de internet snelheid (download MB/s)

 

(zoals ik dat ruiterlijk toegegeven heb in andere berichten, ging dat met 1,5 MB/s op de DUO gewoon niet vlekkeloos <> ik heb nu 23,5 MB/s en dat werkt PRIMA)

 

je mag stellen: dat je OOK nog eens sowieso internet problemen kunt hebben met verbindingen uit het buitenland

dat moet je dan ook testen naar een NL -adres

 

dus zo simpel is het niet om te stellen dat het aan je image versie ligt / lag.

ciao

Downpipe - TR700

Mark Night, D. Ramirez, Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Emekli,

 

Vervelend om te horen dat je zoveel issues ondervindt.. :-( Hier werkt het (gelukkig) vlekkeloos..

Alleen vraag ik me af wat je exact met deze thread wenst te bereiken? Wanneer je een discussie aan wilt zwengelen over het langer/beter testen, kun je dat wellicht beter hier doen: http://www.vuplus-support.org/

is nagenoeg identiek bericht gespottet in duitse taal, dus dat kan geen issue zijn.

Downpipe - TR700

Mark Night, D. Ramirez, Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@quack, heb ik ook gedaan.

 

@tonski,

misschien klopt je uitleg wel, maar in V 5.0.0 was het bijna perfect.

Verder is het niet de internetverbinding voor o.a. HbbTV, maar dat de boel niet opstart.

Dit staat al op automatisch en dit is NU 99% het resultaat:

 

HbbTV browser was not running, please run Hbb Browser before start HBBtv application.

 

Moet nu de stad in, evt. reactie pas morgen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké dan lees je dit morgen,

 

als ik het image laad en enkel mijn backupjes terug geplaatst heb werkt HBBTV

(meer dan dat kan ik er niet van maken)

ofschoon je het image natuurlijk kunt corrumperen met zaken erin te laden die niet geschikt zijn danwel conflicten maken met de opera browser en HBBTV

 

mocht je tijdens installatie een VTI-zERO hebben gebruikt en iets onbewust hebben gewist (hetgeen er wel bijhoort) kan dat zo'n probleem geven.

EN ook een rottige skin kan eraan debet zijn dat het niet werkt

 

als de download voldoende was voorheen moet het nu ook werken

ik kan je vooraf zonder andere info jouwerzijds enkel adviseren het image nogmaals te flashen met een adequate usb stick

 

je kunt via het VTI setup en customize (in je webinterface) HBBTV ook uitschakelen < dat kan een reden zijn voor die melding

HbbTV browser was not running, please run Hbb Browser before start HBBtv application

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Downpipe - TR700

Mark Night, D. Ramirez, Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen, ik begin altijd met nieuwe instellingen na een flash en gebruik nu alleen nog maar CCCam en

Second Infobar. Dus..., VTI-zERO gebruik ik niet.

Kort gezegd, eerst de flash, dan de updates die de Duo nodig heeft en dan CCCam er op, de zenderlijst plaats ik dan pas.

 

Vanmorgen een nieuwe flash gedaan en na update CCCam er op. Dit ging niet! met 3x blauw en dan groen,

moest via de applicaties, (Kleine omweg).

Toen dit alles klaar was, zonder extra plug-ins, en met originele skin, HbbTV geprobeerd, op Das Erste van ARD, en ja hoor,

het ging al weer gelijk fout, met volgende mededeling:

"HbbTV browser was not running, please run Hbb Browser before start HBBtv application".

Aan plug-ins, kon het niet liggen want er nog niet bij gezet en ook geen "foute" skin.

 

Daarna plug-ins geïnstalleerd, dat gaat vlotjes.

 

Je spreekt ook over de snelheid van "mijn" internet, het is minder als in NL,

heb tegen de 10 MB. (You Tube filmpjes downloaden gaat snel en zonder stotteren).

 

Verder is de USB-stick (2 GB Kingston) die ik gebruik al meer dan 2 jaar dezelfde en heb er nooit problemen mee.

 

Ik zie het nu zo, je koopt een wagen met als extra een 3e ruitenwisser in plaats van 2, alleen in gebruik hapert de 3e constant.

Wat is daar dan het nut van?.

 

HbbTV is een mooi medium, zeker op de Hongaarse TV, (Eutelsat 9 oost), daar kan het écht tippen aan een "smart TV",

maar dan moet het wél goed werken.

Nu ben ik en volgens mij meerdere mensen, blij gemaakt met een nog net geen dode mus.

 

In de loop van vandaag nog testen of ik, als ik het opvraag, ook het nieuws van VTi binnenkrijg,

want dat is het andere euvel.

 

Toch nog even een vrolijke noot, ja zo ben ik dan ook nog wel,

Teletekst lijkt veel sneller en als je op de zelfde zender blijft, blijft ook de laatst gelezen pagina in het geheugen.

Nu nog de betere ondertiteling, die volgens mij samen gaat met Teletekst.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een proxy is, weet ik niet, zal bij wikipedia kijken wat het is.

 

Volgens mij heeft het ook niets te maken met het internet op zich, want

ik krijg de mededeling dat Hbb niet is opgestart en plug-ins downloaden gaat ook.

Hbb automatisch starten staat overigens wel op ja in het VTı menu.

En als voornaamste, in V 5.0.0 ging het bijna zonder problemen.

 

Zit vanmiddag weer wat moeilijk, bezoek van buren, lees daarom morgen je antwoord.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen werd het hier stil.

 

Ik kan nu melden, dat het al wat beter gaat, maar nog steeds verre van perfect.

Moest daarvoor wel de flash 6x doen!!.

Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt.

 

Het kan toch niet zo zijn dat ik de enige ben met dit probleem.

Het is wat moeilijk om het terug te zoeken, maar het was op dit forum, of biij VTi support, en kwam daar gelijke verhalen tegen.

 

Nu ben ik zover, dat het werkt op bijv. NL 1, maar na overschakeling naar een andere zender, kan Duits of iets anders zijn en

dan komt toch weer de mededeling dat de "browser is not running"

Ik heb die browser toch niet uitgezet??.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry Emikli, ik had even wat water aan mijn voeten/enkels wegens lekkage.

ik kan me enkel voorstellen dat je niet na gebruik van de hbbtv plugin die ook stopt middels exit voorafgaand aan het omschakelen.

hbbtv kun je overigens weldegelijk per instelling default starten of manueel stoppen

 

zie bijlage en check eens je webinterface VTI setup?

Downpipe - TR700

Mark Night, D. Ramirez, Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Tonski,

 

Dit enable..., staat al automatisch aangevinkt en zal voor elke zender wel hetzelfde zijn.

 

"Nadeel" van HBB is een beetje dat er geen gebruiksaanwijzing bijzit.

Ben er zelf achter gekomen dat je het opstart met de rode toets, veel mensen zien in de infobalk HbbTV staan,

maar hoe en wat, is voor velen een probleem.

Dit laatste staat los van "mijn" probleem natuurlijk.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft even geduurd, maar hier >>  http://www.vuplus-support.org/wbb2/thread.php?postid=488660#post488660

 

zou de oplossing moeten staan.

Nu nog even kijken of ik deze technische handeling zelf kan doen, ben op dat gebied niet de slimste.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel technisch ist dat niet Emikli,

VU+ uitzetten per menu

sticky eraan (let wel een deugdelijke)

VU+ aanzetten

naar de device manager gaan kijken dat je die stick op /media/usb krijgt gemount (knop druk of twee)

aankoppelen

klaar

en dan liefst even een herstart stb via menu doen

dan is het geimplementeerd

daarna maken we die swapfile aan op die usb stick

ciao

Downpipe - TR700

Mark Night, D. Ramirez, Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal straks een poging wagen.

Ik heb dit al eens eerder gedaan, voor de picons.

Heb toen gelezen dat je 98% zo moest doen en 2% weer wat anders.

Ik hoop dat je dit snapt.

Maar daarna startte de Vu+ wel op, met alles er op en er aan, maar dan deed de AB en draaiknop op de Vu+ niks meer en moest de stroom er eerst af.

 

Zal straks eerst het menu maar eens bestuderen en dan verder zien.

 

Had, om het eens te zien, vanmorgen een andere skin er op gezet, ja, van Maggy.

Deze zou ook met V5.*.* moeten werken. (Dark Red HD).

Nou, kreeg alleen nog maar een gs in herhaling en heb de boel opnieuw geflasht.

Waarom komt die rommel eigenlijk op de feed?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...