Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal,

Sommige zenders hebben momenteel zeer hoge ECM tijden (tussen de 1,6 en 3,2 sec) sinds ziggo de kopieerbeveiliging in heeft gevoerd,

Zijn er meer mensen met dit probleem ? 

Ik gebruik namelijk nog steeds dezelfde camkey op mijn 604 kaart van west.

CAMKEY: /dev/ttyUSB1 11 22 33 44 55 66 77 88
CAMDATA: /dev/ttyUSB1 3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1 DA AC 3B 61 06 AD 09 09 77 4E 03 1B 2A 6E 30 19 5B 43 76 83 AD 0F C5 99 B8 7D 08 CE A4 7B E1 B6 C7 6A
TRY ALL CHIDS : /dev/ttyUSB1

hoge tijden overigens zowel op CCcam als Oscam
aangepast door dutchycam

Geplaatst:

oke :) kan het ook nog een conflict geven dat ik 0604(oost) en 0604(multikabel) beide kaarten in CCcam heb?

heb ze trouwens beide dezelfde camkey gegeven maar moet niks uitmaken volgens mij

Geplaatst:

Zelf nooit een camkey in cccam gegeven. In oscam wel ingevuld om te laten werken.

Je krijgt ecm aanvragen op de kaart die je kaart nooit kan beantwoorden. Chids zijn soort van pakketten van de kaart en zender.

Met try all chids zal cccam de chids van je kaart ignoren, en van de zender alle chids(ecms) aanvragen die er voor die zender is, ook al heeft je kaart de chid niet.

Gebruik try all chids dus alleen wanneer je niet zonder kan.

Voordeel van chids is ook dat je het makkelijkst op kan filteren...Bij oscam moet je het invullen, bij cccam gebeurt het vanzelf... tenzij je bovenstaande hebt ingevuld, dan laat hij alles door (caid en provider moeten overeenkomen).

Ziggo heeft trouwens recent ook ecm lengte van 3c naar 44 verandert in oost gebied. Maar dat hoef je niet bij cccam in tevullen, kan ook niet volgens mij.

Geplaatst:

Klopt helpt inderdaad in combinatie met CCcam:) Weet iemand hier hoe dit werkt in oscam? Het schijnt dat je de chids moet invoeren bij de reader, alleen welke chids en weet iemand waar ik die vind ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...