Ga naar inhoud


Automatic scan zonder favorieten lijsten te wissen


Belsat

Aanbevolen berichten

Bij voorbaat mijn excuus voor de volgende, waarschijnlijk elementaire, vraag:

 

Ik wil in OpenPli alleen mijn "all" lijst updaten zonder de "favorieten" lijsten te wissen.  Als ik "automatic scan" kies, heb ik de optie van "clear before scan".   Als ik die op "yes" laat staan, worden dan ook de favorieten lijsten gewist?  Of moet ik die optie voor de zekerheid op "nee" zetten?

 

Vriendelijke groeten en dank voor de moeite,  Henk (70+ in de Ardennen ;-))

 

P.S. Ik heb 4 satellieten, zie onder; ik neem aan dat die alle vier automatisch worden afgezocht?

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


<<favorieten lijst gewist>> ben ik niet honderd procent zeker maar je kan voor alle zekerheid op <<nee>> zetten dan ben je zeker.

Als je dreamset op pc gebruikt dan kan je ook een backup van je zenderlijsten op pc zetten die je altijd kan terug zetten

 

grtzPhilip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bouqetten / favorieten worden niet veranderd enkel de services die erin staan

dus als in via scannen er een service verdwenen is verdwijnt die ook uit je favoriet

als je via scannen een nieuwe service vindt zul je die service moeten toevoegen aan je bouqet

 

ik gebruik altijd clean before scan.

(en natuurlijk netwerk zoeken ook JA)

ciao

 

overigens waarom maak je niet gewoon even een backup van de settings via dreamboxedit, opgeslagen in een datum gemarkeerd mapje op de PC

voorafgaand aan het nieuwe scannen?

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendelijk dank, heren!  Ik heb vroeger eindeloos gestoeid met Setedit en Dreamboxedit, maar ik wilde het nu een keer makkelijk doen. Enfin, beide programma's geprobeerd te draaien op m'n nieuwe laptop met W8, maar krijg geen contact. Met WS_FTP95 lukt dat wel ;-)

 

@ Tonskidutch: Als ik clear before scan doe, heb ik dus wel nog alle bouquetten, maar ze zijn leeg, en moeten weer opgebouwd worden vanuit "all" ??  Begrijp ik dat goed?  Of worden in de bouquetten alleen de overbodige items gewist?

 

Hoezo ook network scannen?

 

Ciao,  Henk

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Belsat

 

ik heb dit gevonden

http://www.sat4all.com/forums/topic/331389-ervaringen-met-dreamset/?do=findComment&comment=2144706

 

ik kan je deze ook nog geven:

Handleiding_Dreamset.pdf

 

grtzPhilip

 

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendelijk dank, heren!  Ik heb vroeger eindeloos gestoeid met Setedit en Dreamboxedit, maar ik wilde het nu een keer makkelijk doen. Enfin, beide programma's geprobeerd te draaien op m'n nieuwe laptop met W8, maar krijg geen contact. Met WS_FTP95 lukt dat wel ;-)

 

@ Tonskidutch: Als ik clear before scan doe, heb ik dus wel nog alle bouquetten, maar ze zijn leeg, en moeten weer opgebouwd worden vanuit "all" ??  Begrijp ik dat goed?  Of worden in de bouquetten alleen de overbodige items gewist?

 

Hoezo ook network scannen?

 

Ciao,  Henk

a ) enkel de services die niet meer gevonden worden in een scan (dus ook niet meer bestaan) die vallen daarmee weg uit je bouqet

b ) bouqetten zelf kun je enkel via menu wissen of in dreamboxedit wissen

dan c ) de verbinding met de VU+ via dreamboxedit is afhankelijk van ip-adres en paswoord + of de firewall die uitgaande verbinding tegenhoud >> dus de firewall vertellen dat dreamboxedit een uitzondering is

eventueel d ) in enkele gevallen wil de dreambox edit alsook dcc.exe enkel verbinden als de VU ook in dezelfde workgroup staat

 

das vang aan met a )

ciao

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Setedit en Dreamboxedit:

 

Firewall uitzondering gemaakt > geen verbinding

Firewall helemaal uit > geen verbinding

 

Op andere manieren heb ik wel contact met de box: FTP, lokaal netwerk.

 

Ik laat die backup maar even en ga aan de slag met Tonskidutch' advies...

 

D.w.z. eerst zonder clear optie, en als m'n vrouw een dag weg is met de clear optie ;-)

 

Desalniettemin beide heren hartelijk dank!  En groeten aan de hond!

 

Ciao,  Henk

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Setedit en Dreamboxedit:

 

Firewall uitzondering gemaakt > geen verbinding

Firewall helemaal uit > geen verbinding

 

Op andere manieren heb ik wel contact met de box: FTP, lokaal netwerk.

 

Ik laat die backup maar even en ga aan de slag met Tonskidutch' advies...

 

D.w.z. eerst zonder clear optie, en als m'n vrouw een dag weg is met de clear optie ;-)

 

Desalniettemin beide heren hartelijk dank!  En groeten aan de hond!

 

Ciao,  Henk

dreamset is niet het datgene wat jij probeert

 

grtzPhilip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, Senior moment!  Ik bedoelde wel degelijk Dreamset, niet Setedit...

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh wat zou het verschil zijn?

of zit er in een van de editoren een bUG? waar ik nog niet over gelezen heb

wat de foutmelding is bij het ftp'jen van de data via de editor zou uitsluitsel kunnen geven...

 

meestal is het ontbrekende root paswoord (wegens de avahi deamon) de grond

 

is er voor root een paswoord ingesteld op je image?

ciao

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde user: root. Zelfde password: dreambox. Zelfde IP adres.  Vergeleken met b.v. WS_FTP...

 

Ik kan evt mijn ouwe laptop nog een keer proberen. Daar ging het altijd wel goed. 

 

Of misschien heb ik te oude versies, Dreamedit 2.3.4 en Dreamboxedit 3.0.0

 

Nu eerst een Campari, morgen is er weer een dag!

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totaal succes!  Backup gemaakt.  Morgen automatic scan, met clear optie.

 

Thanks!!!

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...