Ga naar inhoud


Frituurvet verversen


wortellica
Ga naar oplossing Opgelost door gerrit B,

Aanbevolen berichten


Ik hoop dat je een grapje maakt want dit mag echt niet.

In Belgie mag je gratis je frituurvet inleveren in het containerpark. Weggieten in de riool of toilet is slecht voor het milieu. Ik hou mijn oude fles bij en telkens er nieuw vet in de pan gaat laat ik de afgekoelde vloeistof in het oude recipiënt lopen met een trechter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Frituurvet in het toilet wegspoelen gaat je op een gegeven moment behoorlijk opbreken.

Het veroorzaakt op den duur verstoppingen, waarna dat wat je op de bovenverdieping wegspoelt beneden in de gootsteen weer omhoog komt.

Dit laatste treedt bij voorkeur op kerstavond op.

De loodgieter/riool ontstopper is pas weer op 2 januari beschikbaar. :D

 

Afgewerkt frituurvet na gebruik gewoon weer terug gieten in de originele verpakking.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik beter olie (Rapsöl is het beste en bovendien goedkoper dan al die zgn speciale vetten), en dat  kan je veel makkelijker door de afvoer gooien. Als je een eigen afvoer (driekamerbron) hebt, doe je dat beter niet omdat je dan je bacterien dood maakt met alle gevolgen van dien, maar een kommunale avloop kan dat wel hebben (ook al denk ik dat het officieel niet zal mogen). 

Je moet er wel heet water achteraan laten lopen, en wat vaatwasmiddel... maar dat doe je toch al omdat je de friteuze schoonmaakt bij vervangen van de olie.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Gewoon terug gieten in de oude fles of anders heb je zeker nog wel ergens een fles zonder statiegeld of een pak drinken (melk, vruchtensap oid. staan) en heb je dat allemaal niet dan heb je zeker al wel nieuw vet gekocht, dit giet je even in een gewone pan oid., oude vet weer in de zojuist geleegde fles, pan schoonmaken en het vet weer overgieten naar de patat pan.

 

Gebruik je vloeibaar vet dan kun je dit zo over gieten heb je het (vaak) minder gezonde harde vet dan even iets opwarmen en dan er uit gieten.

 

Oud vet is prima te gebruiken als brandstof als je wel vaker iets verbrandt maar je kunt het ook inleveren bij veel kringloopbedrijven, milieustraat en zelfs bij sommige supermarkten. (de gele afvalbak)

Dit vet wordt nl. ingezameld en gebruikt voor het maken van biobrandstoffen ed.

Maar gewoon in een schaaltje met een drijvende lont er in kan het ook prima gebruikt worden om op een zomeravond buiten als verlichting te gebruiken.

Niet te veel schaaltjes neerzetten natuurlijk want dan denkt de hele buurt dat je een patatzaak bent begonnen. :grin:

 

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bio brandstof recycling methode is ook al vaker op TV bij populaire Pseudo Wetenschappelijke programma's en ook de vele Auto - Consumenten programma's in binnen en buitenland geweest als test en grappig voorbeeld. inzake recycling en self supporting energy  systems

 

de oude Mercedes 180Diesel loopt er (indien correct gezeefd en gezuiverd) prima op

James May van Top Gear vond dat er enkel een luchtje aan hing tijdens het rijden :D

 

de verbranding vindt ook plaats in de vuilverbrandingsovens voor huisvuilafval die er rondom enkele grote steden bestaan en wordt als stadsverwarming energie ten dele recycled

(dus die gewoon in de vuilbak - klikko dumpen is mogelijk in de originele verpakking terug gegoten met een ruime trechter)

 

maar ongecontroleerd zelf verbranden en dus met menig milieu bedenkelijke bijprodukten die vrijkomen bij de lage temperatuur verbranding zomaar in de tuin zelf doen is wel een beetje , nu ja.

 

het correcte recyclen van frituurvet of frituurolie met zo weinig mogelijk milieu belastende gevolgen is het toch inleveren in het milieupark

 

hier is iets erover te lezen

 

veel beter zou zijn dat je het terug gegoten in de originele verpakking bij appie kunt achterlaten in de statiegeld flessen automaat

ja

want recycling is terugbrengen...

jou korste weg is waar je het kocht (meestal)

 

;)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha... in de flessenautomaat. Dan blijf ik wel kijken, want in die automaat worden de "Einweg-Pfand" flessen vaak fijngemalen omdat ze niet meer hergebruikt worden... en als die dan gevuld is met vet...... hmm hmm...

 

Voor mij is het nou niet echt de kortste weg waar ik de frisdrankflessen gehaald heb. Dat is hoer best een eind vandaan... Frisdrank wordt door mij geimporteerd uit Duitsland! ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen niet in die bestaande flessenautomaat

een NIEUWE vetautomaat ernaast zoals een flessenautomaat

het vet en olie heeft nog waarde dus je moet er geld voor krijgen

 

tja appie en z'n 2 liter flessen frituur vloeistof is te beroerd om recycling te overwegen, dan ga je naar een andere super.

 

een initiatief

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon ouderwets blokken vet gebruiken, veel lekkerder!!!

 

en voor die keer dat je frituurt maakt het nauwelijks uit.

 

je gooit een fricandel of kroket in de pan die voor een heel erg groot deel bestaat uit ongezonde vetten!!!!!

het vet waarin je bakt heeft daar minimale bijdrage aan.

 

en het uitgebakken vet wat je overhoud giet je gewoon in bakjes gevuld met vogelzaad, gran , etc, dan hebben de vogels in de winter ook wat

 

dus zo kom je van het oude vet af

aangepast door marco24
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je koopt net als ik een frituurpan die geen vet en/of olie nodig heeft.

 

Ik proef geen verschil, het lijkt mij dat het veel minder ongezond is en je hebt geen vet probleem meer.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

en het uitgebakken vet wat je overhoud giet je gewoon in bakjes gevuld met vogelzaad, gran , etc, dan hebben de vogels in de winter ook wat

Tijdens het gebruik word frituurvet steeds slechter tot aan ongezond toe.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Frituurvet

Vaker gebruikt frituurvet is ongezond voor ons, maar ook voor vogels.

Dit is echt geen aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...