Ga naar inhoud


Aanschakelen v videocamera aan chinese Android tablet-GPS


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een chinese Android tablet als GPS, en nu wens ik een viceocamera erop aan te sluiten.

Vraag is hoe en hoe overschakelen op videocameraweergave???

 

De elektrische aansluiting moet via een 2.5mm jack 3 of 4 pins.

Aan welke pin moet het videosignaal verbonden worden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ehh..jan,

 

dit is wel erg weinig info. Beetje een "help, me radio doet het niet. wat moet ik doen" vraag.

 

Merk? type? besturings systeem?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp wil je een kopie van het scherm van je GPS op een gewoon videoscherm laten zien. Denk dat dit gewoon niet kan want het GPS schermpje wordt digitaal gegenereerd direct uit een dedicated µP. Misschien een idee wat ik lang geleden geleerd heb van onzen kabeldistributiemaatschappij Coditel. Toen zond TF1 nog uit op 819 lijnen uiteraard in zwart/wit. Zij plaatsten gewoon een videocamera voor het scherm van een multistandaard TV en zetten dan het 625 beeld gewoon op de kabel.

Het was misschien wel geen gewone videocamera om flikker te vermijden. Tegenwoordig maken ze heel kleine videocameraatjes, misschien wel een idee ?

Grz, Dany

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al schreef is het een NO Name chinees tablet die draait onder Android 4.04

 

Het is de bedoeling om de bestaande achteruitrijcameramonitor op dashboard en GPS te vervangen door één monitor met GPS ingebouwd, die omschakelt naar achteruitrijcamera, zodra die signaal levert, rij ik voorwaarts, dan valt camerasignaal weg en heb ik GPS ter beschikking.

 

Alleen zijn beiden bij verschillende firma's gekocht, ivm afmetingen van camera.

Nu moet ik beide verbinden/schakelen en iets aan een chinees vragen is als hen een griekse tekst voorschotelen... :sick:  :crazy:

 

Het is zo dat de GPS receiver een optioneel bestelde AV-IN poort (2.5mm jack) heeft met 3 of 4 polen :/

aangepast door Jan Ambers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...