Ga naar inhoud


Combinatie Multytenne en 1.20 m schotel.


RogerDR

Aanbevolen berichten

Gisteren aan de slag met mijn nieuwe Ultimo met de nieuwste versie PLI erop. Na alles aangesloten te hebben (op tuner A) had ik nog geen beeld op Astra 19° en Hotbird. De instellingen gewisseld en ja, beeld. In mijn Multitenne Twin staat Hotbird op 1 en Astra 19° op 2, hoe kan dat? Eerder deze week had Sprietje en een Mod in een topic nog aangegeven dat dit omgekeerd was. Kan deze Multytenne (Van TV Vlaanderen Webshop en in garantie omgeruild) verkeerd aangesloten zijn?

Tweede vraag is of ik met mijn 1.20 meter schotel (op tuner B) de zwakste signalen op bv Hotbird kan ontvangen? Ik stel mijn tuner op voorkeur A (Multytenne) en ook al zet ik die op Auto de ontvanger blijft altijd antenne A kiezen. Ik moet altijd naar de instellingen gaan en kiezen voor tuner B anders werkt het niet of zie ik iets over het hoofd? Ik zou graag hebben dat Hotbird altijd van de 1.20 meter en de drie anderen van de Multytenne beeld halen, kan dit? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals ik het lees, tuner A is met Multytenne en tuner B met alleen Hotbird (of draaibaar?).

 

Verder werkt tuner A zoals het moet en ontvangt de betreffende satellieten die de Multytenne kan ontvangen en

tuner B Hotbird.??.

 

Dan staan voor tuner A de DiSEqC instellingen goed in het menu, maar wat heb je in tuner B configuratie gezet?.

 

Dat zou alleen de Hotbird mogen zijn, of heb je misschien intern doorgelust of stel tuner B in gelijk aan A?.

 

En ja, de 120 cm. schotel is groot genoeg voor Hotbird.

 

Dus graag wat meer info a.u.b.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuner B krijgt signaal van 1.20 m schotel die draaibaar is. Omdat ik met de Multytenne bij sommige kanalen een slechte ontvangst had op Hotbird wou ik de 1.20 m vast op de Hotbird richten. Maar er wordt niet automatisch overgeschakeld naar antenne B bij slechte ontvangst via Multytenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uuuh' twin digitenne, waarom maak je der dan geen twin opstelling van

 

ik zou het zelf jammer vinden om tuner a en tuner b niet dezelfde multifeed te geven.

als je een uncommitted switch sur 211 van spaun tussen de multytenne en de 1,2 m schotel hangt heb je dubbel plezier op alle tuners.

 

dient wel ook op de 1,2 m wok twin, lnb's te hangen

de diseqc volgorde van de multitenne is overigens:

afhankelijk van het type>

DiseqC volgorde triple sat antenne
DiseqC A = Astra1 op 19.2 oost
DiseqC B = Astra3 op 23.5 oost
DiseqC C = Astra2 op 28.2 oost

DiseqC volgorde multytenne
DiseqC A = Astra1
DiseqC B = Hotbird
DiseqC C = Astra3
DiseqC D = Astra2

De DISEqC instellingen zijn als volgt:
DISEqC A (1) = Astra 19,2 oost
DISEqC B (2) = Hotbird 13 oost
DISEqC C (3) = Astra 23,5 oost
DISEqC D (4) = Astra / Eurobird 28,5 oost

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu goed, ik kan voorlopig geen kabels bijtrekken dus dat is geen optie naar twin gaan. Het is wel raar dat Hotbird op 1 en Astra 19° op 2 zit want dit is normaal omgekeerd. Zou het kunnen dat het een herstelde Multytenne is waar binnenin draadjes gewisseld zijn?

Wat die andere vraag betreft, ik dacht dat je met Tuner A enkel de 3 Astra's en met Tuner B Hotbird zou kunnen ontvangen maar ik zie geen mogelijkheid om dat zo in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...