Ga naar inhoud


Welke image voor VU+ Duo2


FrankAdem

Aanbevolen berichten

Ik heb al heel lang Dreamboxen, en heb al jaren de OpenPli images. Nu wil ik overstappen op een Duo2. OpenPli heeft er ook een image voor. Maar wat is "beter" of wat zijn voor-/nadelen van het meegeleverde VU+ image, van VTI, en van Openpli? Zou ik meteen Openpli er op gooien, of is VTI of Black Hole of zelfs het standaardimage ook goed? Ik heb 2 tuners, gebruik CCcam voor intern sharen en neem veel op. Meer plug-ins heb ik niet nodig... Kan CCCam op al deze images (zelfs op het meegeleverde image)? Ik stream ook soms naar mijn iPhone en iPad met Blackbox en gebruik Dreamote. Dus de goed ogende Vu+ Player app die ik op de Vu+ website zie, kan ik niet gebruiken (enkel voor Android)...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aan de meegeleverde VU+ Image heb je niet veel en zeker als je d.m.v. CCCAM intern wil sharen.

Nu wil ik niet beweren dat het niet kan maar het is uitermate omslachtig als je dit met de overige Images vergelijkt.

 

Tja, welke van de Images zoals VTI, OpenPli, BH, OpenATV, etc?

 

Het is hoofdzakelijk een kwestie van smaak, de één laat hier wat liggen en de ander levert iets extra's.

 

Op alle Images kun je meestal hetzelfde toepassen, bij de één wat omslachtiger als bij de andere maar ook dat is alleen een kwestie van uitvogelen.

 

Ikzelf ben zeer gecharmeerd van VTI, en dit m.n. door de eenvoud van bedienen, updaten en back-up maken.

 

Ik zou zeggen, gewoon proberen, wil je VTI testen dan staat bovenin dit forum een How-To installatie VTI.

Veel plezier met de DUO2.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

12:00 ariveerde de DUO2

12:15 werkte alles met VTI

ja wel iemand die al wat flashes uitgevoerd heeft, dus routine heeft

maar echt alles werkt

ook dat extra LCD display en alle plugins uit de feed

 

alle andere images zullen wel in / ophalen... momenteel de eerste vreugde een perfect werkende duo2

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je die wel met de hand inbrengen.? Zo ja, hoe?

 

Ik heb het nog niet kunnen vinden en ik gebruik VTI al best lang.

Maar waarom niet gewoon via DreamboxEdit?

 

Welke settingslijsten staan er wel in?

 

In de VTI feed staan er geen bruikbare voor de gecodeerde CD kanalen.

Het is ook in feite niet nodig omdat er legio vrij beschikbare goede en accurate zenderlijsten in de fora aanwezig zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga niet over beter

ik heb mijn voorkeur...

zeuren of diskuzeuren over iemands gewoonten en dus afhankelijkheden is hier niet aan de orde.

 

ik kan je enkel aangeven, er worden prachtige settings gepost in sat4all, en die kan een iedereen gebruiken.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm... dat hij niet zo goed werkt met Duo2, en dat ik eens iets anders zou willen proberen, een image die meer toegespitst is op Duo2. Anders zou ik deze vraag toch niet stellen?

 

Jij geeft het automatisch ophalen van de zenderlijsten in OpenPLI aan als een groot pluspunt.

Als dit dan in VTI niet wordt toegepast dan ligt mijn reactie toch voor de hand of zie ik het verkeerd.

 

Positief zou zijn als je schrijft, ik ga de VTI Image eens proberen, niet geschoten is altijd mis.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...