Ga naar inhoud


Duo met Vti 6.0 ziet wlan niet


mo156
Ga naar oplossing Opgelost door Jürgen,

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw hier en nieuw in het Linux systeem.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een Duo van iemand over gekocht waarop Vti 6.0 staat en wilde nu een wlan adapter installeren....dacht ik.

Wat ik ook doe, het systeem ziet de adapter niet. Ik krijg in het menu ook geen wlan mogelijkheid te zien. Ik kom via instellingen en systeem uiteindelijk bij netwerk uit, maar daar staat enkel lan bij.

Ik heb het nu al met een USB stick geprobeerd met een rtl8191Su chip en een oudere met een RT-73 chip. Beiden geen succes.

 

Ook na de drivers die ik gedownload had via een USB stick (die hij dus WEL ziet) op de Duo gezet d.m.v. handmatige installatie, maar ook dit leverde gene enkel resultaat op.

 

Iemand enig idee?

 

Alvast bedankt! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De VU's accepteren meer een beperkt aantal WLAN USB sticks met een specifieke chipset.

De meeste garantie dat het functioneert heb je met de VU WLAN sticks maar ook daar wil het weleens niet helemaal lukken.

 

Overigens heb je nadat je de USB stick in de VU hebt geplaatst de VU reboot?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

 Ik heb een groot deel van diverse fora doorgespit en de chipsets die ik noemde zouden op een of andere manier wel ondersteund moeten worden. En, inderdaad, ik heb iedere keer een reboot uitgevoerd. Na installatie van de software van eerst de ene stick, en daarna de andere een reboot gedaan. Eerst de wlan adapter erin (zowel voorzijde als achterzijde geprobeerd) en dan uitgezet en weer gestart.

Overigens, daar heb ik wel een vraag over: Maakt het iets uit of je de ontvanger met de systeemknop aan de achterzijde uit en weer aanzet, of moet je via het menu naar 'uitzetten' zodat hij zelf afsluit en vervolgens weer opstarten? Of maakt dat verder niet uit..?

Je ziet, ik begin nu overal aan te twijfelen.

 

Ik ben geneigd OpenPli 3.0 of 4.0 erop te gaan zetten om te kijken of dát iets helpt, maar wil eigenlijk liever bij Vti blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja het is inderdaad even zoeken,

maar wil wel nog even weten of je middels VTIzERO de WLAN drivers eraf hebt gegooid...?

er staan ongelooflijk vele drivers voor wlan in de feed

welke passend is moet ik ook gaan zoeken, daar heb ik niet echt goesting in

 

zero gebruikt of niet?

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft de ontvanger niet met de knop elektrisch uit te zetten als je moet rebooten.

Tenzij de ontvanger het zelf al voorstelt reboot je altijd via het Menu en wel STB herstarten en niet de GUI.

 

Tja, je kunt nu wel zeggen dat de door jouw gebruikte WLAN USB sticks de juiste chipset hebben maar dan zouden ze ook functioneren.

Ik ga althans er niet vanuit dat jouw gebruikte USB poort defect is.

 

Dus wil je echt WLAN gebruiken dan zou je toch een passende stick moeten gebruiken zoals de VU+ stick.

 

Overigens heeft het om uiteenlopende redenen nooit mijn voorkeur om WLAN te gebruiken, levert toch teveel problemen op.

LAN gebruiken via een UTP kabel is de enige en juiste optie, gaat altijd goed.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja het is inderdaad even zoeken,

maar wil wel nog even weten of je middels VTIzERO de WLAN drivers eraf hebt gegooid...?

er staan ongelooflijk vele drivers voor wlan in de feed

welke passend is moet ik ook gaan zoeken, daar heb ik niet echt goesting in

 

zero gebruikt of niet?

Nope, niet gebruikt. Zag Zero wel staan in de lijst maar niks mee gedaan dus.

Word je daar iets wijzer van? Ik heb werkelijk geen idee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft de ontvanger niet met de knop elektrisch uit te zetten als je moet rebooten.

Tenzij de ontvanger het zelf al voorstelt reboot je altijd via het Menu en wel STB herstarten en niet de GUI.

 

Tja, je kunt nu wel zeggen dat de door jouw gebruikte WLAN USB sticks de juiste chipset hebben maar dan zouden ze ook functioneren.

Ik ga althans er niet vanuit dat jouw gebruikte USB poort defect is.

 

Dus wil je echt WLAN gebruiken dan zou je toch een passende stick moeten gebruiken zoals de VU+ stick.

 

Overigens heeft het om uiteenlopende redenen nooit mijn voorkeur om WLAN te gebruiken, levert toch teveel problemen op.

LAN gebruiken via een UTP kabel is de enige en juiste optie, gaat altijd goed.

Ik ben het met je eens hoor, via UTP werkt het altijd. daar hangt ie nu ook tijdelijk aan, tot ik de rest werkend heb. Maar om praktische redenen wil ik over naar wlan dus. En enkel alleen daarom.

 

De USB poorten werken wel. Zodra ik een USB stick (flashdrive) erin doe, herkent hij die wel, zowel voor als achterzijde.

 

Ik heb de wlan adapters ombeurten in m'n laptop gestoken om door Windows 7 de eigenschappen te kunnen achterhalen. En daar kwamen dus deze chipsets uit. Met name die RTL8191SU zou, volgens sommige threads, moeten werken... Maar ja, bij mij dus niet. Ik heb zowel Linux drivers van de bijgeleverde cd-rom erop gezet, als ook via de site van Realtek de drivers (dat pakket was groter trouwens) gedownload en erop gezet. Zonder succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Nope, niet gebruikt. Zag Zero wel staan in de lijst maar niks mee gedaan dus.

Word je daar iets wijzer van? Ik heb werkelijk geen idee...

 

Met VTI Zero kun je overbodige ballast verwijderen die anders onnodig geheugen gebruikt.

Je krijgt daardoor meer geheugen ter beschikking voor meer zinvolle zaken.

 

Zo zou je b.v. de USB Tuners kunnen verwijderen, die slokken nogal wat op en HBBTV, mits je die niet gebruikt maar in Nederland functioneert dit toch nog voor geen meter.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip. Ik zal eens e.e.a. gaan opruimen inderdaad.

 

Ik heb de wlan aan de praat! Met flashen van de nieuwste build van Vti zag hij de stick ineens wel en ging de rest betrekkelijk makkelijk. Blijkbaar waren inderdaad door de vorige gebruiker met zero de drivers verwijderd.

 

Op naar de volgende stap!

 

Bedankt voor jullie feedback!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...