Ga naar inhoud


Duo met Vti 6.0 ziet wlan niet


mo156
Ga naar oplossing Opgelost door Jürgen,

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw hier en nieuw in het Linux systeem.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een Duo van iemand over gekocht waarop Vti 6.0 staat en wilde nu een wlan adapter installeren....dacht ik.

Wat ik ook doe, het systeem ziet de adapter niet. Ik krijg in het menu ook geen wlan mogelijkheid te zien. Ik kom via instellingen en systeem uiteindelijk bij netwerk uit, maar daar staat enkel lan bij.

Ik heb het nu al met een USB stick geprobeerd met een rtl8191Su chip en een oudere met een RT-73 chip. Beiden geen succes.

 

Ook na de drivers die ik gedownload had via een USB stick (die hij dus WEL ziet) op de Duo gezet d.m.v. handmatige installatie, maar ook dit leverde gene enkel resultaat op.

 

Iemand enig idee?

 

Alvast bedankt! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De VU's accepteren meer een beperkt aantal WLAN USB sticks met een specifieke chipset.

De meeste garantie dat het functioneert heb je met de VU WLAN sticks maar ook daar wil het weleens niet helemaal lukken.

 

Overigens heb je nadat je de USB stick in de VU hebt geplaatst de VU reboot?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

 Ik heb een groot deel van diverse fora doorgespit en de chipsets die ik noemde zouden op een of andere manier wel ondersteund moeten worden. En, inderdaad, ik heb iedere keer een reboot uitgevoerd. Na installatie van de software van eerst de ene stick, en daarna de andere een reboot gedaan. Eerst de wlan adapter erin (zowel voorzijde als achterzijde geprobeerd) en dan uitgezet en weer gestart.

Overigens, daar heb ik wel een vraag over: Maakt het iets uit of je de ontvanger met de systeemknop aan de achterzijde uit en weer aanzet, of moet je via het menu naar 'uitzetten' zodat hij zelf afsluit en vervolgens weer opstarten? Of maakt dat verder niet uit..?