Ga naar inhoud


Hoe moet ik zenders inladen via een USB stick?


Bart11
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik heb een probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een Canal Digitaal pakket met schotel en receiver 

Ik woon in het buitenland heb heb geen 19 sateliet maar zit op de 23 

Ik ben alle zenders kwijt en canal digitaal kan die alleen in de receiver laden  met een signaal op de 19 sateliet en NIET op de 23!

 

Nu zei de mederwker van canal digitaal dat ik het zender pakket via een USB in kan laden. Nu heb ik gezocht op internet maar heb echt geen flauw idee hoe ik dat moet doen!.

 

Wie kan mij helpen a.u.b. ??

 

Bedankt

Bart 

 

bartti_goal@hotmail.com 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom op dit forum.

 

Het zou ons helpen wanneer we weten welke ontvanger je hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze vraag past beter in het Philips forum.

Ik verplaats deze vraag naar dit forumdeel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snel antwoord: Gaat niet lukken! Zowel de USB poort als de Ethernet poort zijn uitgeschakeld voor normaal gebruik! Dat is het voordeel van een zogenaamde gecertificeerde ontvanger. Je kunt er niets mee (dus hem ook niet per ongeluk ontregelen).

 

Er is wel een andere veel nettere oplossing. Koop een DUO LNB voor je schotel (let even op dat je de correcte besteld, er is er 1 voor 60cm en voor 80 cm schoteldiameter). Plaats de DUO LNB in de houder van je schotel. Stel middels de ontvanger de correcte DiseqC instellingen in. Je hebt dan Astra 1 en Astra 3 ontvangst en kun je prima installeren via de receiver..

 

Andere optie is er niet (buiten de receiver aansluiten op iemand anders zijn schotel die wel op Astra 1 gericht staat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Even terzijde:

 

Een Canal Digitaal medewerker bestaat niet! Het zijn ingehuurde mensen die via een script telefonisch support moeten bieden. Die hebben geen idee waar ze het over hebben! Ze weten klaarblijkelijk niet eens dat de Pace ontvangertjes geen werkende USB en LAN hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan denk ik dat ik een dubbele kop erop ga zetten. Ik woon namelijk in het buitenland en heb alleen 23 sateliet en kan niet richten op 19 geloof ik. 

 

Anders moet ik mijn ontvanger naar nederland sturen en aan iemand vragen of die hem op de schotel aan wil sluiten en d ezenders wil inladen voor mij. 

 

Mijn ouders komen eind novenber hier dus dat zou dan precies kunnen. 
IS ER IEMAND MET EEN SCHOTEL DIE IN DE BUURT VAN PUTTEN WOONT ????? 

En die voor mij de mijn ontvanger aan wil sluiten op de schotel ?

 

groet 

Bart 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 23,5 kunt zien dan gaat met de DUO kop ook Astra 1 lukken.  Ben je meteen van het probleem af...

 

Anders even een ritje naar Haarlem :) Mag hij bij mij aan de DiseqC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ga er eerst even een DUO op proberen te regelen.

Anders wil ik graag van de 2de optie gebruik maken en stuur ik hem op naar jouw en laat ik mijn broertje hem weer ophalen. Mijn ouders komen eind novmber hier naar toe en kunnen ze hem weer meenemen. Woon ver weg ! :-)

 

Bedankt voor je hulp !! 

 

Bart 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bart.

 

Je kan het ook zelf oplossen door je schotel naar Astra1 op 19.2 te draaien en de zenderlijst te downloaden.

Van achter de schotel gezien draai je de schotel 4.3 graden naar links rechts, wel eerst de oude positie

aftekenen op je mast zodat je hem makkelijk terug kan plaatsen. 

Dan nog de diseqC instelling in je menu aanpassen door 19.2 op diseqC 1 te zetten.

Als je de lijst geladen hebt draai je de schotel weer terug naar Astra 3 op 23.5 en zet je de diseqC instelling weer terug naar de oorspronkelijke positie.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bart.

 

Ze mogen ook hier komen met de ontvanger, Renswoude - Putten is vlakbij.

Maar zelf even de schotel op de 19E draaien zou ik eerst proberen. Want het zelf kunnen doen is wel beter, je zit anders zo weer met het probleem dat er zenders wijzigen en je weer zenders ga missen.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke super bedankt voor d ereacties en ik wil het graag zelf proberen. 
Ik woon alleen in Israel en ik heb iemantd hier gesproken die zegt dat ik in Israel niet de 19 kan ontvangen.
Ik weet alleen niet of dat waar is.

 

Ik kan het allicht gaan proberen.

 

Bart 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke super bedankt voor d ereacties en ik wil het graag zelf proberen. 

Ik woon alleen in Israel en ik heb iemantd hier gesproken die zegt dat ik in Israel niet de 19 kan ontvangen.

Ik weet alleen niet of dat waar is.

 

Ik kan het allicht gaan proberen.

 

Bart 

En heb je daar wel beeld gehad via de satelliet op 23.5 Gr. .?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar ook mijn vraag aan hem !

In Turkije lukt het nog maar net .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...