Ga naar inhoud


Linksys SPA941 (5.1.8) configureren


MySat
Ga naar oplossing Opgelost door verkerkbr,

Aanbevolen berichten

Tja,

 

Weer een uitdaging. Heb een SPA94 en heb een inkomende provider (cheapconnect met een DID nummer 020-xxxxxxxxxx) en ik heb een voipbuster account om te bellen (dus niet via cheapconnect.net).

 

Nou dacht ik dat ik de boel werkend had met de volgende Outbound Proxy: setting op Phone1

 

Outbound Proxy:   <account>:<Password account>@sip.voipbuster.com.

 

 

De cheapconnect accounts/DID's kunnen op deze manier gebeld worden (maar ik denk dat dit dus "gratis" via sip.cheapconnect.net loopt). 06 nummer en andere vaste lijnen gaan niet. Heeft iemand dit werkend ? En zo ja hoe ? 

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Beste MS,

 

begrijp je probleem niet. Die Spa 941 heeft toch 4 kanalen ? Inkomend doe je bijvoorbeeld Voipbuster en op kanaal 2 zet je Cheapconnect.

 

Beide providers registreren met de gebruikelijke instellingen. Uitbellen gaat standaard via de default van de kanaal instelling en inkomend meld zich op kanaal 2.

 

En bij Voipbuster vermeld je als nummermelding je CheapConnect nummer of je GSM nummer.

 

Wat wil je nog meer !

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voipbuster/Voipcheap etc etc . Instellingen:

General

dot2.gifSIP port : 5060

dot2.gifRegistrar : sip.voipcheap.com

dot2.gifProxy server : sip.voipcheap.comdot2.gif

 

>>> Outbound proxy server : leave empty (niet invullen)

 

dot2.gifAccount name : your VoipCheap username

dot2.gifPassword : your VoipCheap password

dot2.gifDisplay name/number : your VoipCheap username or voipnumber

dot2.gifStunserver (option) : stun.voipcheap.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Issie staat voor straks op het programma. Je samenvatting klopt, echter ik wilde bijv line 1 compleet configureren met

 

DID-in/Voipcheap uit (dus 2 providers op lijn 1). Overige 3 onbenut om het simpel te houden. Moet ook nog even aan de slag met het Dailplan, want ik heb ik heb een goed werkend SPA3000 plan, echter de SPA941 heeft geen GW0, GW1 etc....

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een Spa router gaat dit wel. Maar of het met een Voip telefoon ook mogelijk is ?

 

Ik heb hier een Linksys Spa9000 centrale in gebruik in combinatie met een Spa400 voor de ene analoge verbinding die ik nog heb.

 

Met zo´n centrale kun je alles instellen en ook er een paar Voip toestellen aan hangen.

 

Al die Spa dingen doen het overigens voortreffelijk. Alleen al de mogelijk instellingen is wel even puzzelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de beloofde oplossing.

 

Betamax provider idd op ext 1

Inkomend DID op ext 2

 

Dit werkt daar de SPA941 altijd via ext1 naar buitenbelt indien je geen extra's hebt (Spa9000). Dailplan erin en het loopt. Overigens niet zoals ik het zelf dat te regelen (en dat is de manier zoals het in de SPA3000/3102 kan). Maar goed, het werkt. Ook nog even overwogen om een SPA9000 erbij te kopen, echter ik heb het voordeel hiervan niet echt gezien dus maar ook niet gedaan....

 

Bedankt voor de tip/aanwijziging

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...