Ga naar inhoud


Problemen met en klachten over TV Vlaanderen


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

toen UHF in voege kwam moest je een nieuwe TV kopen om deze nieuwe frekwenties te ontvangen, en een nieuwe antenne.

toen men in DVB-S2 ging uitzenden toen had je een nieuwe ontvanger nodig

kijk, da's nu eenmaal de evolutie : niets blijft eeuwig geldig, en als je niet mee evolueert dan krijg je problemen, ja

 

@illusion : materiaal uit het verleden geeft geen enkele garantie voor een goede werking in de toekomst.......

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


personen met goedgekeurd TVV materiaal die ze bij TVV aangeschaft hebben zouden dus beter bij TVV aankloppen om daar hun beklag te doen, met wat geluk sturen ze een technieker of doen ze een offerte voor beter materiaal (moest uw huidig materiaal inderdaad niet langer voldoen aan de nieuwe ontvangsteisen). Als TVV niet reageert dan is er nog de ombudsman en zo, kweet het, allemaal niet evident, maar met officieel TVV materiaal kunt ge toch eisen dat ge een goede ontvangst hebt.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna 2 jaar geleden heb ik bij CanalDigitaal aangegeven dat het tijd wordt dat ze triple-lnb op de markt moesten gaan brengen. Hiermee zouden ze een sterke troef in handen hebben t.o.v. de kabelkijkers om heel veel Duitse en Engelse zenders gratis te kunnen ontvangen op een simpele manier en dan één met 4 aansluitingen zodat je niet snel te weinig aansluitingen hebt. Daarbij heb ik ook aangegeven dat ze dit zeker niet voor een 64cm schotel moesten ontwikkelen omdat die te weinig regenreserve hebben. Ik heb toen zelfs een montagefoto gemaakt die diverse keren op het CanalDigitaal forum is geplaatst.


Een jaar hoorde ik daar niets van tot CanalDigitaal plotseling de eerste week van februari dit jaar de triple-lnb aan de satelliethandel begon uit te leveren. Maar wat een afgang, een triple-lnb voor een 60cm-schotel. Gewoon omdat ze kabelklanten over willen halen om naar de satelliet te gaan kijken waar je "slechts" een 60cm-schoteltje nodig hebt.

post-60869-0-33330000-1385666493_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muesli,

we hebben allen kunnen lezen dat de reden van jou slechte ontvangst afgelopen jaar een slechte LNB was (die niet door TVV was geleverd).

Ik wil TVV niet verdedigen maar je moet een betere argumentatie voorleggen !

 

Ik weet uit ondervinding dat met  jou huidige installatie (Duo LNB van TVV en Triax78, goed uitgericht) enkel bij zeer zware onweersbuien het beeld slecht wordt, d.w.z. minder dan 5 maal per jaar, telkens gedurende maximum een kwartier. De Duitse zenders bijvoorbeeld ben je dan ook meestal kwijt, maar iets minder lang.

Bij een 60cm schotel zal je waarschijnlijk wat meer keren uitval hebben - zeker vergeleken met vorig jaar - en zal de uitval wat langer duren.

 

Dat laatste kan je nu TVV verwijten - maar je zal met duidelijke cijfers moeten afkomen - en ook dat ze het doen voorkomen alsof voor een volkomen leek het uitrichten van de schotel een fluitje van een cent is.

 

Groetjes,

Roman

Hallo Roman,,

 

Dat ik een slechte LNB had heeft slechts op het laatst voor enkele weken gezorgd dat ik geen ontvangst meer had van de Astra3. Dit heb ik in het andere topic duidelijk gemaakt en daar is Stevie mij voor ter hulp gekomen.

Die LNB moet om welke reden dan ook - misschien door het vele demonteren en opnieuw monteren - defect geraakt zijn. Kortsluiting ? Iets met de switch binnenin ??? In elk geval kon ik er op het laatste enkel nog Astra1 mee ontvangen. Geen groot verlies dat hij defect raakte want ik hoorde dat die toch maar matige kwaliteit gaf. Ik mag die terugsturen naar de leverancier voor nazicht maar ik betwijfel of ik dat ga doen want verzekerd opsturen naar Nederland kost bijna de helft van de prijs van deze lnb. En misschien sturen ze mij dan nadien de zelfde herstelde LNB terug op en ik kan er misschien niets mee aanvangen.

 

Maar:

Ik heb deze DUO LNB tezamen met mijn nieuwe HD ontvanger (VU+) begin van dit jaar gekocht en de leverancier had toen slechts dit model te koop. Ik installeerde alles zelf op de bestaande Triax64 zonder veel moeite en alles werkte zeer goed. Ik had zelfs hogere ontvangstwaarden (tot 90%!) dan ik nu heb op sommige posten.

Ik vertrok einde mei naar het buitenland voor 4-5 maanden (buiten Europa). Toen ik daar ongeveer één maand was zegde mijn echtgenote mij aan de telefoon dat ze plots geen TV meer had op de meeste zenders van TVV. Soms blokjes, soms niets.  Ik vroeg of het soms zwaar geonweerd had en na bevestiging dacht ik dat de schotel met een windstoot verdraaid was. Dat was moeilijk uit te leggen. Dus stelde ik voor om de (gratis) decoder van Belgacom aan te sluiten die we nog staan hadden om verder te kunnen naar TV kijken. Mijn zoon installeerde die tot mijn terugkeer in oktober. Mijn eerste idee was dus alles opnieuw uitrichten. Dit haalde weinig of niets uit (zie topic: signaalsterkte op TVV laat te wensen over). Ik heb weken gesukkeld, gedemonteerd, opnieuw gemonteerd en uitgericht. Tussendoor had ik wel eens één of enkele dagen beeld op sommige zenders maar in een zeer matige kwaliteit en regelmatig viel alles uit. Tenslotte gaf ook de LNB er de brui aan.

 

Dus zeggen dat alle problemen aan die LNB  te wijten waren en aan het niet goed uitrichten van de schotel is niet juist. Voor mijn vertrek werkte alles zonder problemen met die LNB en de Triax64.

En ik denk dat er zo verschillende klanten van TVV geweest zijn zoals mijn echtgenote, die niet op forums gaan zoeken wanneer ze in de problemen geraken. Ik belde ook eerst naar de helpdesk van TVV maar zonder resultaat (wel verkeerde informatie zoals ik reeds schreef). TVV heeft zelf de klanten nooit opgebeld om te vragen of alles nog goed werkte. Ook geen briefje gestuurd met uitleg over wat te doen in geval van beelduitval. Vorig jaar belden ze wel om de haverklap om hun materiaal te verkopen. Nu dus niet.

Dus daar gaat het voor mij vooral over : TVV laat de klanten in de kou staan tenzij ze kunnen verkopen.

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

,@jean-claude .

 

Ik ben het hier helemaal mee eens , zaken wijzigen , we hebben dan toch ook een nieuwe HD decoder moeten aankopen , en (voor vaste schotels) een dubbele LNB. Dat zou nodig geweest zijn voor digitale ontvangst . Maar waar staat er iets van schotelgrote ? bij TVVlaanderen ?

Terwijl dit een essentieel onderdeel is  !!! Want je hebt eveneens een grotere schotel nodig om HD programma's te ontvangen . Om trouwens " alle " TVV zenders te ontvangen !!

 

Vind je het trouwens normaal dat deze wijziging zo snel werd doorgevoerd . 

aangepast door Ron3
Link naar reactie
Delen op andere sites

schotelgrote doet er niet toe. Vraag is waar die schotel vandaan komt. Als die bij TVV gekocht is dan mag je verwachten dat die schotel voldoende ontvangst geeft, anders zit je met een probleem dat TVV moet oplossen, want het is hun materiaal.

echter heb ik in dit topic al van meerdere personen gelezen dat zij met hun 60 cm TVV schotel en TVV dual LNB géén ontvangstproblemen hebben. Ik ga die verhalen niet in twijfel trekken, hoewel ik persoonlijk ook wel denk dat een 60 cm schotel te weinig regenreserve geeft.

je kan moeilijk bij TVV gaan klagen met "met mijn schotel en mijn LNB heb ik te weinig regenreserve" want dan krijg je als antwoord "dan had je maar onze schotel en onze LNB moeten nemen, die geeft voldoende ontvangst" en bewijs maar eens dat ze ongelijk hebben..........

klagen helpt niet, zou ook liever hebben dat die transponder een minder kritische configuratie krijgt, maar dat gaat dus niet gebeuren. En bij een eigen installatie moet je geen hulp verwachten van TVV. Dus zit er niks anders op dan je eigen installatie aan te pakken en er voor te zorgen dat je meer signaal ontvangt. Dat kost inderdaad geld en inspanning, maar als je dit niet doet dan zit je nog mààànden te zeuren dat het beeld wegvalt en weet je wat : uiteindelijk moet je het toch doen (of je stapt over naar kabel of IPTV). Veel alternatieven zijn er niet. Dus beter door de zure appel heen bijten en dan ongestoord terug tv kijken.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik schrijnend vind bij al die wijzigingen en datgene wat ons nog staat te wachten.

Dat is maanden geleden zo niet jaren terug al gepland, dit beslis je niet op een zonnige ochtend.

 

Is het nu echt teveel gevraag om de mensen te informeren, van LET OP

We gaan straks het aangeboden signaal wijzigen naar DVDS-2 / 8PSK.

Gebruik een grotere schotel, want de 60cm zal naar alle waarschijnlijkheid niet meer voldoen.

 

Dat hele zootje van de Group M7 zou er beter aan doen zich op begrafenissen toe te leggen in plaats van satelliet.

Dat is de enige branche waar de klant geen klachten heeft.

  • Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean-Claude: Wat je zegt slaat echt nergens op.  Misschien heb je banden met TVV, verdeler ofzo, ik weet het niet.  De klanten die een jaar geleden de door TVV aanbevolen schotel en lnb hebben gekocht kunnen hier NOOIT in fout zijn.  TVV zal deze fout ook NOOIT toegeven.  Triestige discussie, jammer dat die zelfs moet plaatsvinden...

 

Trouwens, mijn setup KAN de nieuwe ontvangsttechniek aan, ik kijk naar de Duitse zenders in DVB-S2 8PSK zonder problemen en met een heel sterk signaal, tot 13.4dB soms!

Da's identiek dezelfde uittzendnorm, alleen hier geen problemen!  Het mag nog zwaar bewolkt zijn en sneeuwen, geen uitval!!

Waarom kan TVV dan niet uitzenden met deze kwaliteit/sterkte?

ENKEL met TVV zenders zijn er problemen!!

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik schrijnend vind bij al die wijzigingen en datgene wat ons nog staat te wachten.

Dat is maanden geleden zo niet jaren terug al gepland, dit beslis je niet op een zonnige ochtend.

 

Is het nu echt teveel gevraag om de mensen te informeren, van LET OP

We gaan straks het aangeboden signaal wijzigen naar DVDS-2 / 8PSK.

Gebruik een grotere schotel, want de 60cm zal naar alle waarschijnlijkheid niet meer voldoen.

 

Dat hele zootje van de Group M7 zou er beter aan doen zich op begrafenissen toe te leggen in plaats van satelliet.

Dat is de enige branche waar de klant geen klachten heeft.

 

+1

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje.

 

Ik begrijp niet waarom TVV niet met een sterker/beter signaal kan uitzenden.

 

De duitsers hebben toch ook HD kanalen die worden uitgezonden in het formaat DVB-S2 met modulatie 8PSK?

Dat is toch dezelfde techniek?  Of vergis ik mij?

Bij Das Erste HD haal ik een SNR van 13.4dB en is het bijna onmogelijk om blokjes te bekomen.  Het moet dan echt al superveel sneeuwen vooraleer ik daar beelduitval krijg!

 

Misschien dat iemand dit kan uitleggen?

 

Kan iemand dit nog even beantwoorden?

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geef eens een voorbeeld van zo'n zender of transponder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wringt altijd maar.Eerst moet de oude stock of het bestelde buiten.Dan maakt men een campagne of reklame voor nwe klanten dat ze nwe technologie voor meer zenders in huis hebben.

Ik ben al 3 maal een nwe Telenet reciever gaan halen in 2 jaar.Wordt niks meer nagezien of zo?

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand dit nog even beantwoorden?

 

Das Erste HD zendt voor zover ik kan zien uit op 11494 Mhz. De Vlaamse zenders op 12722 Mhz. Lijkt niet veel maar is een verschil van 1200 Mhz. Hoe hoger je frequentie, hoe meer last je hebt van "obstakels". Regen, sneeuw, zelfs dichte miste zijn "obstakels" die invloed zullen hebben op je signaal-sterkte en hoe hoger je frequentie, hoe hoger die invloed.

 

Om een klein voorbeeld te geven (niet sat gerelateerd); ik herinner mij een interlink op 1200 Mhz waarbij je op de signaalmeter mooi het verschil kon zien tussen zomer en winter. Hint: in de winter zijn er geen bladeren aan de bomen. En dat is dus op een "veel lagere" frequentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die verklaring is eenvoudig, er worden appels met peren vergeleken.

 

Das Erste: DVB-S2, 8PSK, 22000, 2/3

Een.          DVB-S2, 8PSK, 22000, 3/4

 

Zoals aangegeven is de FEC bij Das Erste 2/3, hetgeen betekent dat er op elke 2 bits een controle bit voor foutcorrectie wordt uitgezonden.

Bij Een is de FEC 3/4 hetgeen betekent dat er op elke 3 bits een controle bit voor foutcorrectie wordt uitgezonden.

 

Bij een schotelafstelling bepaal je aan de hand van de BER waarde hoeveel foute bits er ontvangen worden, optimaal afstellen geeft een lagere Bit Error Rate.

Door de schotel optimaal af te stellen heb je die extra herhaling van informatie niet nodig.

Je kan dus je schotel ongeveer afstellen, en dan de ontstane fouten laten corrigeren door de herhaling van informatie in het signaal (FEC).

Of je stelt je schotel precies af en hebt minder herhaling van de uitgezonden informatie van het signaal nodig.

Hierdoor is er meer overdracht capaciteit over voor programma's waardoor je een groter zender aanbod per transponder tegen gelijkblijvende transmissie kosten realiseert.

 

 

Indien TVV ook met FEC 2/3 wil uitzenden zullen er zenders van deze transponder moeten verdwijnen of transponders extra gehuurd moeten worden.

 

Dus wanneer je schotel uitrichting niet optimaal is, de LNB van slechte kwaliteit, je coax kabel uit de bouwmarkt zal je minder last hebben bij FEC 2/3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...