Ga naar inhoud


ethernet kabel


vaidyaluap

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik wil van de week een ethernet kabel van m'n router/modem naar mijn tv trekken.

Vraag is: Wat is beter de kabel op m'n ET9500 aan sluiten of direct op de tv?

Verder heb ik ook nog een Apple tv, voor muziek en fims vanaf mn Imac naar de tv te streamen.

En heeft iemand ervarring met ethernet switch? ik zit aan een 4 in met 1 uit te denken

aangepast door vaidyaluap
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had hier 1 kabel lopen naar de ontvanger, na aanschaf van een smart TV heb ik een nog overgebleven speedtouch modem/router gebruikt als router.

1 kabeltje erin en 3 uitgangen over, werkt perfect.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

trek gewoon een kabel en plaats een switch bij de tuner en dan daar alles op aansluiten.

 

de meeste switch hebben 5 ingangen/uitgangen.

1 heb je kwijt voor de kabel vanuit de router.

en dan kun je vier apparaten aansluiten.

 

ik heb het hier ook zo zitten.

 

 

zo'n switch kost maar een paar euro.

en werkt super.

 

let wel op dat je de kabel niet haaks om een hoekje buigt.

er mogen geen knakken in komen of knoppen.

wijde bochten gebruiken.

 

anders kun je demping/storing krijgen.

 

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een beetje een open deur intrappen.

Als je de kabel in de tuner prikt heeft die de internet functies, prik je hem in de TV dan heeft die de internet functies.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat betreft wie (apparaat) nu aan de Ethernet / Switch / router => WAN (world area network ≃ internet ) hangt is toch al bepaald door de applicaties die we op dat apparaat onafhankelijk willen kunnen doen...

 

- de TV gaat via DNLA met ethernet aan de media-bestanden in je netwerk en naar Mediatheken of uitzending gemist op internet

- de sat-receiver ET9500 moet z'n eigen ethernet aansluiting naar het internet hebben wegens de updates en de plugins (en ook HBBTV + Mediatheken + radio en/of tv streams)

 

gebruikt u de TV enkel als beeldbuis voor de sat-receiver, dan hoeft de TV niet persé ook aan ethernet te hangen...

dat is een vrije keuze.

maar smarttv's kunnen zoveel dat je het eigenlijk wel zou willen

 

de keuze van de ethernet switch wordt mede bepaald door de netwerkkaarten in de apparaten en deze hun verbindingssnelheid

10 Mbit

100 Mbit

1000 Mbit

Goede 10/100/1000 Mbit switches die autosensing en soms zelfs managable (instelbaar) zijn hebben een groot voordeel t.o.v. de goedkope rommel bij de kassa van de supermarkt.

 

Dat ontdek je als er veel dataverkeer over ethernet in je thuisnetwerk is.

Vooral als er windows pcś en laptops mee verbonden zijn (TCP QoS CRC fouten)

 

LAN (local area network) -> dus ethernet kabel in huis aanleggen als je de mogelijkheden daartoe hebt is nog steeds performanter dan wifi

sluit liever een LAN aan op een goede switch dan op die UTP multipoort routers van je provider

 

ciao

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...