Ga naar inhoud


Vu niet meer in mijn netwerk.


Tw-er
Ga naar oplossing Opgelost door RS2000,

Aanbevolen berichten

  • Oplossing

Als je via putty werkt is het handig om mc erop te hebben, mc = midnight commander, lijkt op de oude norton commander.

type eerst eens in:

mc

als je daarna krijgt:

-sh: mc: not found

moet hij eerst geïnstalleerd worden, dit doe je door dit in te typen:

opkg install mc

Daarna opstarten met:

mc

In mc naar de directory /etc/samba bladeren, op het bestand smb.conf gaan staan en op F4 drukken om hem te bewerken.

De regel workgroup = , daar wat achter de = staat wijzigen naar de werkgroup die je verder ook in je netwerk gebruikt.

Opslaan met F2 en met F10 kan je uit de editor en nog een keer F10 om uit mc te gaan.

Daarna samba herstarten om dit effect te laten hebben, makkelijkst is om de box te herstarten, kan je ook via putty doen door reboot in te typen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor ik dit ga doen ga ik er nog wel bijvertellen dat er daarstraks een update van windows8 is gepasseerd want ik merk nu ook net dat mijn andere pc niet meer in mijn netwerk zit terwijl ik deze 5 min geleden heb opgestart.

 

Man man wat een miserie :sick:

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ganse voormiddag bezig geweest met lezen in andere draadjes en heb daar nog een oude oplossing van Tonskidutch gevonden waarin hij uitlegt hoe via browser > ftp://192...... naar de mappen te gaan en daarin stond openpli ipv workgroup.

DanRS2000 zijn uitleg over putty en commando mc en zo verder gegaan en de naam gewijzigd dan herstart en BOEM daar was hij weer :D

 

Bedankt allemaal ;)

aangepast door Tw-er

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...