Ga naar inhoud


pc voeding op lader


Daan

Aanbevolen berichten

Had een vraag gister even pc voeding omgebouwd, deze zou op 12 volt belast 13 amp moeten leveren

 

heb de 4 gele en 4 zwart draden gebruikt spanning is 12,7 volt  maar de lader trekt voeding niet , eindresultaat dat de voeding uitgaat en zekering klapt ,dit zou toch moeten kunnen of zie ik dat verkeerd?

 

 

 

 

 

 

 

 

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Daan, je bericht is wat onduidelijk,

De lader trekt de voeding niet??, maar je schrijft dat je de computervoeding als lader gebruikt???

 

Wat voor batterij wil je laden? Soort, capaciteit en laadstroom?

Welke batterij heeft een eindspanning bij 100% lading van 12,7 Volt?

Een ontladen batterij met een forse capaciteit aansluiten op deze voeding kan een grote laadstroom tot gevolg hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daan, je bericht is wat onduidelijk,

De lader trekt de voeding niet??, maar je schrijft dat je de computervoeding als lader gebruikt???

 

Wat voor batterij wil je laden? Soort, capaciteit en laadstroom?

Welke batterij heeft een eindspanning bij 100% lading van 12,7 Volt?

Een ontladen batterij met een forse capaciteit aansluiten op deze voeding kan een grote laadstroom tot gevolg hebben.

Nee ik bedoel heb hier een lipo lader (400watt) die heeft een externe voeding nodig zodra ik deze in de voeding plugt valt de voeding gelijk uit, de lader kan van 11 tot 18 volt verdragen .

op auto accu werkt de lader wel maar om een accu te gebruiken zie ik niet zitten.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je PC voeding is 12 V x 13 Amp = 156 Watt

Het is kennelijk een lader met een schakelende voeding die bij inschakelen duidelijk meer als de maximaal 165 Watt van je computervoeding kan leveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het wattage van de voeding geld voor alle spanningen, maar mag je niet zomaar bij elkaar optellen als er maar 1 gebruikt wordt.

 

dus een voeding van 500 watt is bv 100 watt op 3.3 en 50 watt op 5 en 350 watt op 12 volt

of deze ook op de 12 volt jou amperage kan leveren weet ik niet, hoeveel watt is dat ding?

 

het is maar een voorbeeld, dus de verhoudingen zullen wel anders zijn, ik dacht dat de 12 volt rail wel het meeste aan amps heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een PC voeding is een geschakelde voeding, met een regelcircuit in het 5V gebied.

 

Om 2 dingen gaat je redenering mank:

 

1.  Om nu alleen de 12 V uitgang te belasten, gaat helemaal fout, aangezien het 5V circuit onbelast is.

Je moet allereerst het 5V circuit belasten, Daar kan ik je geen vaste regel voor geven, aangezien de minimale stroom voor 5V voor elke voeding anders is. Een belasting van 2-3 A is meestal prima, dan kan de voeding gaan regelen, en de andere spanningen worden hieruit afgeleid. 

Dus een vaste weerstand aansluiten op de 5V, met een stroom van 2 A komt dat neer op een weerstand van 2,5 Ohm. Wel voldoende vermogen, want er wordt 12,5W verstookt. Dan is ook de 12V stabiel, en die kan je dan belasten met de maximale stroom van 13A.

 

2.  Je maximale vermogen uit de 12V is dan maar  12V x 13A = 156 Watt.  Je zegt dat die lipo lader ongeveer 400 W is, dus op een 12V spanning is dat maar liefst ietsjes meer dan 33 A.  Tsja, dan springen de zekeringen om je oren, want dat kan hij niet aan, max 13A.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@joker55

 

Daar had ik nog niet aangedacht 12V x 13A de voeding springt dan in zijn beveiliging,heb gister avond nog even snel een ander server voeding in elkaar gezet deze is 36 amp en werkt op de lader.

 

Maar allen bedankt voor het meedenken..

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...