Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

En 71 cent op de snelweg (Vosselaar)

Hier in verschillende dorpen lpg 0,28 cent!!

 

En dat is gene zever . Google maar eens

 

 

Update ,

Zie nu zelfs 0,21 cent staan als laagste in belgie !

 

En euro 95 0,96 cent ;-)

aangepast door chukky2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Die "torenhoge" belasting valt wel mee hoor. Ik betaal voor mijn auto € 108,00 per maand dat is slechts een € 40,00 meer dan normaal. Moet er wel bij zeggen dat ik rekening heb gehouden met de bijtelling van de gasinstallatie qua gewicht (80% tankinhoud in liters aan kilo's). In mij geval betreft het een 55 liter tank waardoor ik op een gewicht van 1649kg kom. Het omslagpunt ligt beduidend lager dan de 12-15000 km die jij opgeeft.

Einde jaren 90 reed ik in een Lada Samara en betaalde iets meer dan fl 1800 per jaar aan wegenbelasting voor de auto, die op LPG reed...  Daarna ben ik overgestapt op een bestelauto met grijs kenteken, en betaalde toen minder dan 400 Gulden per jaar voor de auto die op Diesel reed.... maar voor een grijskenteken auto hoefde je geen extra geld te betalen voor diesel....

 

Volgens een een paar rekenmodules zou ik na 5 jaar de inbouwkosten terugverdiend hebben, en dan op de brandstofprijs winnen... dit waren dan wel prijzen gebaseerd op de nederlandse situatie, maar ik tank uiteraard nooit hier....  en in de modules hebben ze het blijkbaar niet over de belasting...

 

Bij de belastingdienst zie ik dat de auto, die 1098 kg weegt en op benzine rijdt 500 euro per jaar betaalt, met een LPG installatie gaat de auto dan meer wegen (1151-1250 kg) en dan betaal je 1288 euro.....  conclusie, winnen doe je niet als je maximaal 15000 km per aar rijdt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Einde jaren 90 reed ik in een Lada Samara en betaalde iets meer dan fl 1800 per jaar aan wegenbelasting voor de auto, die op LPG reed...  Daarna ben ik overgestapt op een bestelauto met grijs kenteken, en betaalde toen minder dan 400 Gulden per jaar voor de auto die op Diesel reed.... maar voor een grijskenteken auto hoefde je geen extra geld te betalen voor diesel....

 

Volgens een een paar rekenmodules zou ik na 5 jaar de inbouwkosten terugverdiend hebben, en dan op de brandstofprijs winnen... dit waren dan wel prijzen gebaseerd op de nederlandse situatie, maar ik tank uiteraard nooit hier....  en in de modules hebben ze het blijkbaar niet over de belasting...

 

Bij de belastingdienst zie ik dat de auto, die 1098 kg weegt en op benzine rijdt 500 euro per jaar betaalt, met een LPG installatie gaat de auto dan meer wegen (1151-1250 kg) en dan betaal je 1288 euro.....  conclusie, winnen doe je niet als je maximaal 15000 km per aar rijdt.

Je moet ook een G3 installatie in laten bouwen.

1051/1150 kilo is 512 euro per jaar op benzine

1151/1250 kilo is 844 euro per jaar op G3

 

Inbouw is ergens rond de 15 a 1600 euro.

 

In mijn geval was de installatie er na 9 maanden uit. Hierbij rekening gehouden met het hogere (+20%) verbruik en gebaseerd op Nederlandse prijzen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in verschillende dorpen lpg 0,28 cent!!

 

En dat is gene zever . Google maar eens

 

 

Update ,

Zie nu zelfs 0,21 cent staan als laagste in belgie !

 

En euro 95 0,96 cent ;-)

Je reageert wel op een bericht uit 2014 hoor.

 

Inmiddels weet ik wel beter en neem ik de afslag Oud-Turnhout

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat G3 systeem ken ik niet... ik moet eens uitzoeken wat er anders aan is dan aan een gewoon lpg systeem...

Ik heb vroegrr in 2 auto's steeds een gewoon lpg systeem gehad, en totaal reed ik ruim 250 000 km op lpg... dat leverde wel wat meer onderhoudskosten op om bepaalde problemen weer op te lossen (kleppenspeling met als gevolg vermogendaling)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je reageert wel op een bericht uit 2014 hoor.

 

Inmiddels weet ik wel beter en neem ik de afslag Oud-Turnhout

 

Idd , niet gezien ;-)

 

Klopt het dat de nieuwe systemen van lpg telkens 20 procent per tankbeurt benzine verbruiken ?

Een soort regelmatige inspuiting .

Dat heeft me niet kunnen overhalen om,op lpg te rijden .

Dat betekend telkens na 5 tankbeurten dat je benzine tank ook weer leeg is , pfffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dat de nieuwe systemen van lpg telkens 20 procent per tankbeurt benzine verbruiken ?

 

Nee, klopt niet of je moet alleen maar stukjes van max. een km of 5 rijden en ja, die zijn er.

Tegenwoordig "af fabriek" start de auto op benzine en schakelt automatisch over naar lpg na gemiddeld zo'n 2 km gereden te hebben en de auto dus niet meer zo koud is, zeg maar zodra de verwarming aanzetten nut heeft schakeld ie naar lpg over.

Bij harde vorst zal dat dicht bij de 3km liggen en bij warm weer <1km.

Als je 230v bij de auto hebt kun je een verwarming aanleggen in het koelwater zodat de verwarming meteen begint te werken als je hem start, hij zal dan ook vrijwel meteen overschakelen naar lpg.

Bij een nieuwe auto betaald een dergelijk systeem zich wel terug en heb je meer comfort.

 

 

Vroeger moest je een naar lpg omgebouwde auto bijsmeren met een soort van loodvervanger, moderne auto's hebben harde klepzittingen en daarmee hoeft dat niet.

Een dergelijke aanvullende smering is ook los in te bouwen maar zeker bij moderne auto's die "af fabriek" al van een lpg installatie zijn voorzien is dat niet meer nodig.

 

Heb me laten vertellen dat het verbruik van een lpg auto t.o.v. benzine zo'n 15% meer verbruikt maar ik kan me vergissen met 20%

 

Lage vaste lasten en toch op lpg kan best net zoals dat ook mogelijk is met een diesel.

Denk bij een diesel dan aan een VW Lupo

Lage vaste lasten bij een lpg auto heb je met een naar lpg omgebouwde Nissan Micra of een Chevrolet Spark.

De Spark kost met z'n 925 kilo slechts 30 euro per maand aan wegenbelasting en ofschoon het motortje daarvan ernstig tekortschiet zitten er wel hele goede motortjes in (Fiat) en is er ook een 1.2 liter variant.

En dan in België tanken en je zit onder de 3 cent p/km aan brandstofkosten.

 

Met lpg moet je vooraf goed kijken naar wáár je wil tanken, zodra je ervoor moet gaan omrijden is de lol er wat mij betreft zo vanaf en veel (onbemande)  lpg pompen doen het niet in de nachtelijke uurtjes.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, klopt niet of je moet alleen maar stukjes van max. een km of 5 rijden en ja, die zijn er.

Tegenwoordig "af fabriek" start de auto op benzine en schakelt automatisch over naar lpg na gemiddeld zo'n 2 km gereden te hebben en de auto dus niet meer zo koud is, zeg maar zodra de verwarming aanzetten nut heeft schakeld ie naar lpg over.

Bij harde vorst zal dat dicht bij de 3km liggen en bij warm weer <1km.

Als je 230v bij de auto hebt kun je een verwarming aanleggen in het koelwater zodat de verwarming meteen begint te werken als je hem start, hij zal dan ook vrijwel meteen overschakelen naar lpg.

Bij een nieuwe auto betaald een dergelijk systeem zich wel terug en heb je meer comfort.

 

 

Vroeger moest je een naar lpg omgebouwde auto bijsmeren met een soort van loodvervanger, moderne auto's hebben harde klepzittingen en daarmee hoeft dat niet.

Een dergelijke aanvullende smering is ook los in te bouwen maar zeker bij moderne auto's die "af fabriek" al van een lpg installatie zijn voorzien is dat niet meer nodig.

 

Heb me laten vertellen dat het verbruik van een lpg auto t.o.v. benzine zo'n 15% meer verbruikt maar ik kan me vergissen met 20%

 

Lage vaste lasten en toch op lpg kan best net zoals dat ook mogelijk is met een diesel.

Denk bij een diesel dan aan een VW Lupo

Lage vaste lasten bij een lpg auto heb je met een naar lpg omgebouwde Nissan Micra of een Chevrolet Spark.

De Spark kost met z'n 925 kilo slechts 30 euro per maand aan wegenbelasting en ofschoon het motortje daarvan ernstig tekortschiet zitten er wel hele goede motortjes in (Fiat) en is er ook een 1.2 liter variant.

En dan in België tanken en je zit onder de 3 cent p/km aan brandstofkosten.

 

Met lpg moet je vooraf goed kijken naar wáár je wil tanken, zodra je ervoor moet gaan omrijden is de lol er wat mij betreft zo vanaf en veel (onbemande)  lpg pompen doen het niet in de nachtelijke uurtjes.

Auto start inderdaad op benzine. Als het koelwater 40 graden is word er automatisch omgeschakeld naar LPG. Bij een al warme motor (>40 graden) is dat na 30 seconden.

 

Onbemande LPG stations mag in Nederland niet maar in België schijnbaar wel.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in verschillende dorpen lpg 0,28 cent!!

En dat is gene zever . Google maar eens

Update ,

Zie nu zelfs 0,21 cent staan als laagste in belgie !

En euro 95 0,96 cent ;-)

Da's wel heel goedkoop. €0,50 voor een volle tank euro 95.

Wavefrontier T55 ( Oost:28,2; 23,5; 19,2; 13,0; 9,0, 4,8 en West: 0,8)1X VU+DUO en Xtrend et 6500

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...