Ga naar inhoud

Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Elektrisch rijden en tanken met je eigen zonnepanelen is op dit moment ook verreweg de goedkoopste oplossing.

Maar ja wat als de overheid "geld te kort komt"? 

• Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
35 minuten geleden, gerrit B zei:

Elektrisch rijden en tanken met je eigen zonnepanelen is op dit moment ook verreweg de goedkoopste oplossing.

Dan laad ik wanneer er zon is... (lastig in de winter...)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Dat gaat je niet helpen, want juist daar is men druk mee bezig of dat op een of andere manier te kunnen belasten.

Kunnen ze dat niet op de brandstof dan gaat het wel via de wegenbelasting, provinciale opcenten, via het evt. rekeningrijden of wat dan ook maar betalen dat zal je.

Geplaatst:
18 minuten geleden, gerrit B zei:

Dat gaat je niet helpen, want juist daar is men druk mee bezig of dat op een of andere manier te kunnen belasten.

Kunnen ze dat niet op de brandstof dan gaat het wel via de wegenbelasting, provinciale opcenten, via het evt. rekeningrijden of wat dan ook maar betalen dat zal je.

De kans is groot, en bij sommige aanbieders is het al zo dat je moet betalen als je op

"ongelukkige" tijden levert. Dat zijn de momenten dat je moet laden met je panelen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Als je thuis bent kunt je zoiets in de gaten houden, ben je overdag aan het werk dan wordt het al moeilijker immers dan heb je je auto nodig en kun je thuis niet opladen, dus moet je overstappen op een alternatief en dan of je panelen automatisch afschakelen of er accu's mee op gaan laden die je na werktijd dan weer gebruikt om je auto accu op te laden. Dus heb je extra apparatuur nodig die de actuele kosten in de gaten houdt om dat moment te bepalen.

Probleem is dan vervolgens de efficiëntie, bij het laden van een accu kan er tot 25% laadverlies optreden en ga je dan van een opgeladen accu je accu weer opladen dan kan het verlies oplopen tot nog eens 25% 

Dus heb je 100A geladen dan heb je daar al 133,33 A voor nodig gehad en ga je met de 100A een andere accu opladen dan hou je in het ongunstigste geval slecht 75A van over.

Tel je dan de kosten voor apparatuur en accu's ook nog een mee dan is het maar de vraag of het nog lonend is.

Geplaatst:
1 uur geleden, gerrit B zei:

Dan verhogen ze de boetes weer. 

“On ne voit bien qu´avec le cœur.

L´essentiel est invisible pour les yeux”.

Geplaatst:

Die hebben ze al verhoogd.

Zo langzamerhand kun je beter iemand omleggen dan door rood licht rijden.

Je kunt dan ook beter over de stoep rijden langs het rode verkeerslicht want dat kost "slechts" 199 euro terwijl als je door rood rijdt je een prent van 310 euro kunt verwachten. 

Ook kun je beter iemand mishandelen dan parkeren op een invaliden parkeerplaats (die toch niet gebruikt werd) want de 1e kost "slechts" 400 euro terwijl het parkeren dan 500 euro gaat kosten, dus mishandel je de Boa je de een parkeerboete wilt geven voordat hij de boete heeft uitgeschreven dan "verdien" je daar 100 euro mee. (wel even opletten hoe erg je hem/haar mishandelt)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen