gerrit B Geplaatst: zondag om 11:22 Geplaatst: zondag om 11:22 Gisteren "goedkoop" getankt in Duitsland. Kost hier E10 € 1,92.9 per liter, in Duitsland koste het 1,72.9 Iets minder getankt nl. 33,36L en was in totaal € 57,68 kwijt Met dezelfde prijs als bij jouw tankstation zou ik € 47,67 kwijt zijn geweest en dus nog 10 euro minder dan wat ik nu heb betaald. Zou ik echter hier getankt hebben dan was ik nog duurder uit met € 64,35 Heb nu dus € 6,67 bespaard maar zou ik in België hebben kunnen tanken dan was de besparing € 16,68 geweest. Dat zijn toch wel absurde verschillen als het om een en hetzelfde product gaat met dezelfde inkoopprijs maar in verschillende belastingregiems. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Noordzee Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden (aangepast) De prijsverschillen in Duitsland zijn ook groot. Sowieso is er een verschil van hoge prijzen in de ochtend tegenover lage prijzen in de namiddag/avond. En verder wordt de prijs goedkoper naarmate je verder Duitsland in rijdt. Het prijsverschil op dit moment (net gecheckt) tussen een populaire winkelpaats net over de grens (Emlichheim) en een plaats tien kilometer verder over de grens in nu € 0,08 per liter ET10. 21 uren geleden aangepast door Noordzee Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Sprietje Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden In Cartagena Spanje 5 pompen waar de Diesel €1,165 kost en de Euro 95/E5 €1,229, geen prijsverschillen over de dag en zelfs met een bediende pomp erbij waarbij de dames met een pinkastje bij de auto staan en gratis banden oppompen.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Ik snap niet waar jullie je druk over maken? Hier kost de benzine om de 0,45 ct de liter. En dat betaald mijn baas. Ik lig er niet wakker van en hoef niet ergens de grens over. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
gerrit B Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Zou wel anders worden als die brandstof ook plots over de 2 euro per liter ging kosten wat jezelf moet betalen en je werkgever nog maximaal 23 cent per km mag vergoeden. Dan wordt het plots een stuk interessanter om 15 km om te gaan rijden en 30 cent of meer per liter goedkoper uit te zijn. Betaald de werkgever de parkeerkosten om de auto 's avonds voor je deur op straat te mogen zetten (in Utrecht kost dat € 325 per kwartaal voor een auto op naam van een bedrijf) dan wordt dat als verkapt loon gezien en bovenop je inkomen opgeteld zodat je er alsnog belasting over mag gaan betalen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
ton68 Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden 2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Ik snap niet waar jullie je druk over maken? Hier kost de benzine om de 0,45 ct de liter. En dat betaald mijn baas. Ik lig er niet wakker van en hoef niet ergens de grens over. Volgens mij is bij jou altijd alles beter. Leuk voor jou dat jou baas betaald en de benzine zo goed als gratis is. Maar dat geld niet voor iedereen wij betalen nu eenmaal veel geld voor die brandstof terwijl die Arabiertjes ondertussen rond rijden met goud beladen Ferrari's. En ondertussen alle vorm van democratie negeren kijk momenteel eens even naar Iran. Oh man wat hebben we het fijn in die Arabische landen lekker weertje en ondertussen meer dan 500 mensen gruwelijk vermoord in een kleine week tijd. Waar jij woont is dat niet anders alleen zit je in een rijker gedeelte met welvaart en men zich gedeisd houdt. Eens mensen zich daar gaan verzetten is het ook bingo.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Wel interessant deze reactie en hoe dingen en toestanden met elkaar verbonden worden om het dan maar slecht te praten. Je moet er toch eens de geschiedenis op naslaan want die ken je niet eens van je eigen en mijn vaderland. Kijk eens naar de koloniale tijd toen Nederland heerste in Nederlands Indië. Daar zijn duizenden inwoners regelrecht door Nederlands toedoen vermoord om het over de Chinezenmoorden van 1740 maar niet te hebben. En om je even op weg te helpen met kennis over het Midden Oosten, Iraniërs zijn geen Arabieren maar Perzen. Ze spreken ook geen Arabisch maar Farsi en dat is een hele andere taal. Verder is het feit dat mijn baas mijn auto en benzine betaald een kwestie van onderhandelen geweest. Dat noemt men compensatie. In welke vorm dat betaald wordt is mijn zaak. Niemand houd je tegen om naar de Emiraten of een ander land te verhuizen en de voordelen van o.a. mooi weer en andere dingen te genieten. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen