Ga naar inhoud


VU+ Duo2, 2 Dual tuners vragen


AndreasSE
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Zit nu te denken over de Duo2 met 2 Dual kaartjes erin samen met 2 coax snoeren voor in de woonkamer en mijn grijze massa vertelt mij dat ik dan:


a) kan kijken naar NL1


b ) kan kijken naar NL1 en NL2 tegelijk dmv PiP


c) kan kijken naar NL1 en NL2 tegelijk dmv PiP en ook nog eens opnemen


 


Maar, snap alleen echt niet dat  de site van de maker praat over 2 Dual kaartjes en dan nog eens legio keer opnemen... "Recording up to 16 channels"!


2 Duo kaartjes is 4 F connectoren dus snap echt niet hóe ze aan die 16 komen?


Link naar reactie
Delen op andere sites


Is denk ik alleen als die in dezelfde transponder zitten. 2 kabels is 2 inputs dus 1 kijken, 1 opnemen dacht ik.

 

 

NL 1 en NL 3 zitten in zelfde transponder dus je kan kijken naar NL1, NL3 in PIP en dan eventueel nog iets anders opnemen op een andere transponder.

 

http://nl.kingofsat.net/tp.php?tp=1159

 

8 kanalen per transponder, 2 kabels - tuners, 2 x 8 = 16

aangepast door Neosphinx

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt satelliet. Elke satelliet heft een bepaald aantal transponders of frequencies voor zover ik het snap

Kijk naar volgend voorbeeld. Dat is de satelliet 19,2 en de 33, 36, 39 enzo zijn de transponders

 

http://nl.kingofsat.net/sat-astra1l.php

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

DANK!!! Nu snap ik het! Eureka!

 

Een transponder = een satteliet.

Dus een LNB met 4 uitgangen x 4 tuners = 16 keer opnemen!

Niet helemaal juist.

 

Op een satelliet kunnen een aantal transponders (zendfrequenties) geïnstalleerd zijn.

Vroeger, in het analoge tijdperk had je satellieten met 16 transponders, op elke transponder zat een analoge zender, er was dus capaciteit voor totaal 16 verschillende zenders.

 

In het digitale tijdperk kan je op een transponder een z.g.n. transport stream uitzenden.

In een stream van bijvoorbeeld 54 Mb/s kan je meerdere HD zenders meesturen, aangevuld met informatie zoals e.p.g., teletekst en radio zenders.

Een HD tv programma heeft afhankelijk van de gekozen modulatie en redundancy 4 tot 12 Mb/s nodig. Er zijn zelfs programma's met slechts een data rate van 1,5 Mb/s. Een transponder kan dus tussen de 6 en zeg 20 verschillende programma's tegelijk in die ene datastream uitzenden.

Er zitten afhankelijk van het type satelliet 16 of meer transponders op een satelliet.

Je kan dus honderden verschillende programma's per satelliet uitzenden.

 

Om thuis een transponder te ontvangen heb je een tuner nodig.

In een twin tuner kan je dus maximaal 2 verschillende transponders ontvangen met daarop meerdere programma's.

 

Wanneer al jouw gewenste programma's op een en dezelfde transponder zitten kan je die opnemen, bijvoorbeeld 4 of 5 zenders tegelijk.

Heb je met je twin ontvanger al 2 transponders in gebruik en wil je een programma opnemen wat op een andere transponder zit heb je pech, dat programma is dan op dat moment voor jou niet beschikbaar.

 

De zendfrequentie van de transponders op een satelliet zijn verdeeld in een aantal op een "lage" band en een aantal op een "hoge"band.

Verder is er nog een verdeling in transponders in die lage en hoge band welke verbonden zijn met een verticaal gepolariseerde antenne en met een horizontaal gepolariseerde antenne.

In de LNB van jouw ontvangst schotel zitten 2 antenne's een voor horizontaal, en een voor vertikaal uitgezonden transponders, verdeeld over een lage en een hoge band met ieder een eigen versterker.

Via de antenne kabel wordt er een stuursignaal uit je ontvanger naar de LNB gestuurd waardoor een van de 4 mogelijkheden geactiveerd wordt.

Daarom heb je bij een twin ontvanger 2 antenne kabels nodig, voor elke tuner een, om wanneer de ene ontvanger bijvoorbeeld naar een vertikaal gepolariseerde transponder kijkt de andere ontvanger desgevraagd toch de mogelijkheid te geven naar een horizontaal signaal te laten kijken. Voor de verticale polarisatie wordt er 13 volt voedingsspanning op de antenne kabel gezet, voor de horizontale transponders 18 volt. Omschakeling tussen de lage en hoge band gebeurt door een 22 kHz. stuursignaal.

Verder wordt er ook een digitaal stuursignaal door de ontvanger op de antennekabel gezet om een eventuele diseqc schakelaar te bedienen waardoor je tussen verschillende LNB's, lees satelliet posities kunt kiezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Niet helemaal juist.

 

Op een satelliet kunnen een aantal transponders (zendfrequenties) geïnstalleerd zijn.

Vroeger, in het analoge tijdperk had je satellieten met 16 transponders, op elke transponder zat een analoge zender, er was dus capaciteit voor totaal 16 verschillende zenders.

 

In het digitale tijdperk kan je op een transponder een z.g.n. transport stream uitzenden.

In een stream van bijvoorbeeld 54 Mb/s kan je meerdere HD zenders meesturen, aangevuld met informatie zoals e.p.g., teletekst en radio zenders.

Een HD tv programma heeft afhankelijk van de gekozen modulatie en redundancy 4 tot 12 Mb/s nodig. Er zijn zelfs programma's met slechts een data rate van 1,5 Mb/s. Een transponder kan dus tussen de 6 en zeg 20 verschillende programma's tegelijk in die ene datastream uitzenden.

Er zitten afhankelijk van het type satelliet 16 of meer transponders op een satelliet.

Je kan dus honderden verschillende programma's per satelliet uitzenden.

 

Om thuis een transponder te ontvangen heb je een tuner nodig.

In een twin tuner kan je dus maximaal 2 verschillende transponders ontvangen met daarop meerdere programma's.

 

Wanneer al jouw gewenste programma's op een en dezelfde transponder zitten kan je die opnemen, bijvoorbeeld 4 of 5 zenders tegelijk.

Heb je met je twin ontvanger al 2 transponders in gebruik en wil je een programma opnemen wat op een andere transponder zit heb je pech, dat programma is dan op dat moment voor jou niet beschikbaar.

 

De zendfrequentie van de transponders op een satelliet zijn verdeeld in een aantal op een "lage" band en een aantal op een "hoge"band.

Verder is er nog een verdeling in transponders in die lage en hoge band welke verbonden zijn met een verticaal gepolariseerde antenne en met een horizontaal gepolariseerde antenne.

In de LNB van jouw ontvangst schotel zitten 2 antenne's een voor horizontaal, en een voor vertikaal uitgezonden transponders, verdeeld over een lage en een hoge band met ieder een eigen versterker.

Via de antenne kabel wordt er een stuursignaal uit je ontvanger naar de LNB gestuurd waardoor een van de 4 mogelijkheden geactiveerd wordt.

Daarom heb je bij een twin ontvanger 2 antenne kabels nodig, voor elke tuner een, om wanneer de ene ontvanger bijvoorbeeld naar een vertikaal gepolariseerde transponder kijkt de andere ontvanger desgevraagd toch de mogelijkheid te geven naar een horizontaal signaal te laten kijken. Voor de verticale polarisatie wordt er 13 volt voedingsspanning op de antenne kabel gezet, voor de horizontale transponders 18 volt. Omschakeling tussen de lage en hoge band gebeurt door een 22 kHz. stuursignaal.

Verder wordt er ook een digitaal stuursignaal door de ontvanger op de antennekabel gezet om een eventuele diseqc schakelaar te bedienen waardoor je tussen verschillende LNB's, lees satelliet posities kunt kiezen.

 

Dit is eigenlijk wat ik wil:

 

A. ik wil een programa opnemen

B. terwijl me satalietontvanger de programa opneemt wil ik naar een andere zender zappen wat op een frequenties is.

 

En als ik jou bericht zo lees dan kan dit helemaal niet???

Nou dat zou dan mooi K*lote zijn of niet?? Dan ben je verplicht naar die zender te kijken of naar de zenders die op dat zelfde frequenties zijn!

 

Ik kan het mis hebben... Eigenlijk hoop ik dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden, ik ben van plan om de VU+ DUO2 te bestellen maar wil eerst weten wat voor evaringen jullie met dit apparaat hebben opgebouwd? En ik heb wat vragen. Willen jullie me veder helpen??

 

1- De apparaat is meer dan een jaar oud. Is het verstandig om het alsnog te bestellen??

 

2- Ik ga de apparaat zeker de eerste paar maanden ook als mediaspeler gebruiken. Welke videoformaten en videocodec worden ondersteund? AVI MKV MP4 en FLV zijn belangerijk dat die worden ondersteund. Mpeg2 Mpeg4 H264 X264 Divx/Xvid moeten worden ondersteund. 

 

3- Uitzendingen die ik heb opgenomen kan ik ze wel terug kijken? Om te testen of het goed is opgenomen wil ik op het apparaat terug kijken. Welke bestandtype wordt gebruikt voor opnames?

 

4- Tijdens opnemen kan ik naar andere zenders zappen? Met name als het eerst volgende zender de zelfde Turner gebruikt??

 

5- Is Timeshiften mogelijk en live uitzendingen pauzeren mogelijk?

 

6- Hoe netwerkvriendelijk is het apparaat?? De Gigablue HD800SE die ik nu heb is heel netwerkvriendelijk. Via FTP en HTTP kan ik de apparaat makkelijk bereiken. Bestanden overzetten gaat foutloos en snel. ( Afhangelijk van je internetsnelheid. ) Kan ik dit apparaat ook via Lokaal Netwerk bereiken zodat ik bestanden die ga downloaden op het apparaat kan opslaan??

 

7- Kan ik streamend naar een live uitzending kijken? IPTV is dit mogelijk? Worden ook RTMP M3U etc. ook ondersteund?? Vooral RMTP is belangerijk voor mij want sommige buitenlandse zenders die ik niet via de schotel kan ontvangen zal ik mischien naar die zenders over het internet kunnen kijken.

 

8- Kan ik het apparaat zonder afstandsbediening gebruiken of kan dit niet??

 

Tot zover mijn vragen.

Als jullie mij verder willen helpen zal ik heel blij zijn :-) Gr, Rick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ad:

 

1. Ja. want: behoorlijk wat capaciteit en software wordt regelmatig geupdated.

2. Zal je zelf op de vuplus site moeten bekijken. Daar zijn manuals en specs voorhanden

3. Ja, en zie (2)

4. Ja.

5. Ja

6. Apparaat is iig via HTTP poort 80 te bereiken.

7. Eerste vraag: ja. De rest: geen flauw idee.

8. Ja via http 80 (open webif)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...