Ga naar inhoud


inbraak in mijn huis, gang van zaken mij niet geheel duidelijk


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ja inderdaad. Ik kan het niet bevestigen.

Over een paar dagen meer duidelijkheid. Ben nu nog in Dubai. Ik kan ook niet onmiddelijk terug. Gaat waarschijnlijk donderdagavond, vrijdag en zaterdag gebeuren tijdens het Arabisch weekend. Dan verlies ik de minste tijd.

De politie heeft het huis nu onder observatie en rijden er geregeld langs en houden de boel in de gaten, vooral ´s nachts. De buren zijn overdag in hoogste staat van paraatheid gebracht.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

En, hoe is de situatie?

 

Enige duidelijkheid wie je dit aangedaan heeft?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hij is nu al een dag of 2 thuis in Duitsland en diverse keren online geweest. Je zou haast toch wel graag willen weten waar de paniek nu vandaan kwam. :cool:

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of de polizei heeft een verdachte in de woning aangetroffen die beweert dat hij de bewoner is.....

Ik denk dat ze hem meegenomen hebben voor verhoor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op vrijdagmorgen teruggekomen en eerst naar de politie gegaan.

Die is met mij mee gegaan om het huis te betreden.

Ik weet een mogelijkheid om binnen te komen (niet via de voordeur).

Er is inderdaad ingebroken. Op het eerste gezicht is er niets aangeraakt of kapot.

Echter naar een paar minuten binnen met de politie merkte ik dat er een kleine radio ontbreekt. Een rode Tivoli iPAL. Het vreemde is dat ze de netadapter hebben laten liggen. Verder stond de TV verschoven van z´n plaats en alle kabels waren eraf.

Alles heel merkwaardig. Verder was alles zoals ik het huis verlaten had.

De politie heeft vingerafdrukken genomen en ik heb de inbraak nu officieel bij de politie gemeld.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het blijft een vreemd verhaal, wanneer de cylinder van het slot verwisseld is.

Gewone inbrekers doen dat niet en is die tv van jouw nog een glasbak, die worden toch niet meer gestolen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd voor een deugdelijke alarmanlage zou ik zeggen.

Sloten voorkomen een inbraak maar zijn ze eenmaal binnen dan heb je niets meer aan de sloten.

Een systeem signaleert een inbraak zodra men de sloten heeft weten te omzeilen en is dan ook een prima aanvulling.

Neem je een beetje systeem met allemaal verschillende codes/tags dan kun je achteraf altijd zien we er hoe laat binnen is geweest en heeft die persoon wat uit te leggen.

Heb je in je huis ook internet dan koppel je het systeem aan het internet en kun je waar dan ook ter wereld op je mobiel of PC zien wat de status van het systeem is en vanuit Dubai al zien wie er in je huis is geweest of het systeem zelf aan of uit zetten voor het geval er een "onbevoegd" iemand naar binnen moet.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft een vreemd verhaal, wanneer de cylinder van het slot verwisseld is.

Gewone inbrekers doen dat niet en is die tv van jouw nog een glasbak, die worden toch niet meer gestolen?

 

Nee, het is een Samsung plasma 42". Sheik IJzerbout gaat ook met de tijd mee hoor. Al is hij er soms wat laat mee. :D

De glas TV staat in mijn bureau.

Ik denk dat de inbrekers ergens door gestoord worden zijn. Of inderdaad later terug wilden komen. Waarom is de TV ernog terwijl alle kabels eraf getrokken waren?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, kennelijk gingen ze ervan uit dat het huis voorlopig onbeheerd zou zijn, anders zouden ze niet de moeite nemen om het slot uit te wisselen.

 

Is het oude slot nog terug gevonden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat criminelen niet het IQ niveau hebben om een plasma van een LCD of wat dan ook te onderscheiden.

De orginele cilinder is foetsie.

Ik zal nog een foto plaatsen van een stuk gereedschap dat achtergebleven is.

Misschien kunnen experten mij vertellen wat het is..

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet dat criminelen ook een mobiel hebben met internet.

Simpel even type nr. invoeren en je weet of het nog een gangbaar type is, wat die gekost heeft en wat hij nu op marktplaats ed. doet.

Zoeken in de GSM gegevens wie daar allemaal is geweest is vaak niet mogelijk/toegestaan, maar soms kunnen de GSM gegevens wel gebruikt worden om te bewijzen dat iemand daar in de omgeving is geweest.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...