Ga naar inhoud


inbraak in mijn huis, gang van zaken mij niet geheel duidelijk


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Persoonlijk denk ik over die camera's, je hebt er niets aan... het kwaad geschied en/of is geschied en het is geen belemmering nog biedt het bescherming.

 

Je hardware is duur en kwetsbaar

De rechtspositie is bedenkelijk (er zijn zowaar hiaten in de wetgeving omtrent het registreren)

De dief lacht zich een buikkramp of de jonge onderzoekers krijgen er een kick van.

 

Bovendien is de zorgplicht voor eigendom (althans in Duitsland) qua verantwoordelijkheid en verzekeringspolis extreem complex.

Dat ga ik als leek dus ook niet nader uitleggen, want dat mag ook al niet!

 

Het vreemde hiaat in de wetgeving is dat ik als persoon wel aan het raam naar buiten mag kijken om te kijken wat aan de hand is.

De bewakingscamera mag geen beelden van de openbare weg vastleggen.

Het filmen of fotograferen van derden als ik op de openbare weg BEN mag dan weer wel...

Publiek recht en privaatrecht... pfff lastig.

 

Afschrikken of tegenhouden inzake braak en ongeoorloofde toegang is dus eerder het passief scenario.

Tegenhouden tot er toezicht / zorgplicht waargenomen kan worden.

ciao ciao

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Persoonlijk denk ik over die camera's, je hebt er niets aan... het kwaad geschied en/of is geschied en het is geen belemmering nog biedt het bescherming.

 

Volgens Opsporing Verzocht kunnen er niet genoeg camera's zijn, en het liefst in HD.

Als het programma ziet, voel je je als kijker vaak machteloos als de beelden kwalitatief tekortschieten.

(En over privacybescherming hoeven we het dan niet meer te hebben als je de laffe daden ziet.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist ja

mijn entreehal was dus al op die TV uitzending van opsporing verzocht

resultaat -0-

 

en meer dan een jaar geleden had ik daarvoor al gewaarschuwd bij het besluit dergelijke camera's in die entree hal op te hangen

die overvallen werd is nog steeds in trauma begeleiding

 

het is niet de eerste en laatste entreehal waar het tuig binnen sluipt met de smoes ze zijn zorgpersoneel van de zorginstelling

ciao

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist ja

(...)

 

het is niet de eerste en laatste entreehal waar het tuig binnen sluipt met de smoes ze zijn zorgpersoneel van de zorginstelling

ciao

Daar is geen camera tegenop gewassen.

Maar nog geen reden GEEN camera's te plaatsen, want zonder beelden kun je helemaal niks. 

Ijzerbout had nu meer geweten als hij verborgen camera's had opgehangen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ho ho, pas op verborgen camera's dat mag dus weer niet hé.

Open en bloot ophangen is geen probleem als je maar een sticker op de deur hebt geplakt met dat er camerabeelden worden opgenomen.

 

Maar dat je niets aan camera beelden hebt durf ik te betwijfelen, ten eerste omdat een professioneel uitziende camera toch wel het nodige afschrikt en als die camera goed geplaatst is dan kunnen er ook onder moeilijke omstandigheden prima beelden worden gemaakt.

Het probleem waar ik als installateur van dit spul ook regelmatig tegen aanloop is dat de klant het verschil niet weet te maken tussen dat camerasetje bij de Makro of bij con*ad en het professionele spul wat ik aanbiedt.

Het verschil tussen een Kia en een Mercedes dat zien ze nog wel maar die camera van 125 euro is toch gewoon net zo goed als die van 500 euro?

En die recorder van 250 euro die 100 beelden per sec in cif kwaliteit opneemt is toch net zo goed als de recorder van 800 euro die 100 beelden per sec in D1 kwaliteit maakt met 2 x 1T harddisk?

En dat er tussen een recorder die 100 beelden per sec in D1 kwaliteit maakt en een recorder die 100 beelden per sec in D1 kwaliteit maakt toch een groot verschil zit dat kan al helemaal niet.

 

Pas als ze hier op de zaak komen en het verschil zelf zien kan het zijn dat het begint door te dringen maar dan nog krijg je ook regelmatig opmerkingen als van "ja, je wilt natuurlijk graag die dure verkopen en hebt die daarom zo goed mogelijk ingesteld en die goedkope gewoon wat minder".

 

Daarom altijd mijn advies "een camera beoordeel je niet op kwaliteit bij daglicht maar juist als het donker is en regent"

En heb je dan de beste dan maakt die overdag ook prima beelden (mits goed ingesteld)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ho ho, pas op verborgen camera's dat mag dus weer niet hé.Open en bloot ophangen is geen probleem als je maar een sticker op de deur hebt geplakt met dat er camerabeelden worden opgenomen.

Dan hang je die sticker maar pontificaal aan de poort.

Het gaat er immers om dat men van je spullen afblijft. Het liefst al terugdeinst bij de poort.

En anders maar in HD op de hardeschijf.

Het doel heiligt de middelen, zeg maar.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als die camera ook nog eens op ooghoogte hangt en niet ergens hoog in de hoek, zoals een of ander geniaal persoon ooit heeft verzonnen (zucht) kan je misschien ook nog iemand herkenbaar filmen.

Dat geniaal persoon wil waarschijnlijk niet dat zijn camera te makkelijk gejat wordt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dat is een discussie die eeuwig gevoerd blijft worden.

Hang je hem hoog dan zie je alleen hoe kaal iemand is en met een cap op zelfs dat nog niet, hang je hem laag dan wordt die wel regelmatig van de wand geslagen, beplakt met stickers, zwart gespoten enz.

Dus camera's zo plaatsen dat ze elkaar kunnen zien en registeren op verschillende afstanden is het advies, maar ja wie gaat dat betalen?

Bij een klant in Enschede was ik 150 euro duurder met het systeem dan een collega en kreeg ik de opdracht niet.

Een paar jaar later krijgen ze een inbraak en zien ze alleen wat schimmen langs een witte deur lopen en toen bleek het verschil met wat ik had aangeboden. Commentaar van hun cameraleverancier "ja maar jullie hebben een systeem besteld voor overdag en niet voor als het donker is"

Nu al de nodige camera's daar vervangen door camera's die ook als er wat minder licht is gewoon blijven werken.

Maar bij een nieuw filiaal van hun worden wel weer gewoon dezelfde prutscamera's opgehangen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat houdt je tegen om 2 systemen aan te bieden: de pruttel voor overdag / voor de smalle beurs en state of the art / voor als geld geen rol speelt.

Als ze het verschil willen weten kunnen ze dat in je showroom bekijken. Als een conculega dan ook een aanbieding doet weet de klant dat er keuze en prijsverschil is en zal daarna gaan informeren waarmee hij het systeem moet vergelijken.

 

Vaak boeit de klant het ook geen donder, de verzekering stelt het verplicht of geeft dan korting. Hij zal dan met minimale investering proberen aan de verzekeringseis te voldoen.

 

Als je het mij vraagt is het momenteel lastig om kwaliteit te mogen leveren. Ik begrijp goed dat er leveranciers zijn die meuk aanbieden als ze de opdracht maar krijgen. Vakkennis en professionele installatie pretenderen ze toch allemaal te hebben :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, het aloude dilemma tussen goed of goedkoop...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Ja,

jaren geleden heb ik voor iemand ook nog een camera bewaking in een woonhuis gehangen,en onderhouden.

Ik kon gelijk van waar de beelden live zien,of de opgenomen beelden downloaden.Waarschijnlijk had de eigenaar ook voor iets te goedkoop gekozen,en op slechte plaatsen,want de meeste personen hadden een pet op,en was hun gezicht bedekt met een schaal.Probeer deze maar eens op te zoeken.

Filmen en herkennen is punt 1,je rechtsgeldig ermee hebben is iets anders.

Hier in belgie zijn er zoveel wetgevingen rond filmen in de privé sfeer,dat zoals hier iemand schrijft,er altijd wel een gaatje te vinden is in de wet,waardoor de dader vrijuit gaat.

Investeer dan maar duizenden euro's in camerabewaking,als je wettelijks iets vergeten hebt.

Dan heb je in de rechtbank mogelijks te maken dat de advocaat van de tegenpartij zal vragen aan de rechter om de beelden te beschouwen als onwettig bewijsmateriaal.

Buiten dat je het duidelijk moet aangeven dat er gefilmd wordt en dat ze inzage recht hebben op de beelden,moet je het in Belgie ook aangeven aan de privacy commissie,maar ik weet nu niet of deze zijn goedkeuring moet geven. :confused:

Mogelijks moet je nog andere zaken doen ook,daar ben ik niet van op de hoogte.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verboden toegang wetboek van strafrecht bordje aan de poort spijkeren...

 

Als ze dan een ongelukje krijgen in je huis of op je erf kunnen ze je niet betichten van opzet en aanklagen.

Criminelen kennen doorgaans prima hun wettelijke rechten maar verzaken immer hun wettelijke plichten.

Ze moeten de wet omdraaien, voldoe je niet aan je wettelijke plichten heb je ook geen recht op je wettelijke rechten.

 

U mag hier niet fietsen.... dat weet ik meneer de stadswacht.... goedemiddag!!! (en lekker ijskoud blijven doorfietsen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...