Ga naar inhoud


inbraak in mijn huis, gang van zaken mij niet geheel duidelijk


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nee, het is een Samsung plasma 42". Sheik IJzerbout gaat ook met de tijd mee hoor. Al is hij er soms wat laat mee. :D

De glas TV staat in mijn bureau.

Ik denk dat de inbrekers ergens door gestoord worden zijn. Of inderdaad later terug wilden komen. Waarom is de TV ernog terwijl alle kabels eraf getrokken waren?

Hij is te zwaar...

Maar jouw verhaal doet bij mij toch het vermoeden wat rijzen dat de daders bekenden van je zijn.

Vergelijkbaar met diefstal binnen een bedrijf. "Those you trust the most may steal the most."

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er slechts een radiootje mist en een tv is losgekoppeld, zou je eerder denken dat iemand alleen maar een nachtje in het huis heeft geslapen. Dus slechts onderdak zocht.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, en die hangt er dan een nieuw cylinderslot in van x Euro?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die breekt in, steelt een radiootje zonder adapter, trekt de stekkers van de tv los en sluit af met een nieuw cilinderslot.

 

Nou mag jij zeggen welke van door mij genoemde feiten wel logisch is...

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraf is er altijd een logische verklaring, nu is het alleen nog maar gissen.

Vandaar dat ik altijd graag op zeker ga maar het probleem is altijd tot hoever moet je vertrouwen en vanaf waar moet je controleren?

Een paar maand geleden kam hier iemand aan de deur om de dakgoten voor 20 euro schoon te maken en de gevel schoon te spuiten. Deze aangegeven geen interesse te hebben maar toen de buurvrouw de volgende dag kwam vertellen dan hij ook bij hun was geweest en daar hetzelfde voor minder kon doen begon ik het toch wel vreemd te vinden. Dus de camerabeelden van het bedrijf eens nagekeken en de beelden aan de politie ter beschikking gesteld.

Al snel bleek het iemand te zijn die echt een bedrijf in dit soort werkzaamheden had maar goedkoop binnenkwam, tijdens het werk defecten vond en als je aangaf dat hij het wel mocht repareren dan ook met een zeer gepeperde rekening kwam voor het extra werk.

Hij had nu nog geen overtreding begaan dus men kon hem niets maken alleen had hij geen vergunning om langs de deuren te gaan en dat leverde hem een boete op.

Echter tijdens de interland Nederland-Hongarije klapte er iemand met de fiets boven op de privéauto en reed door zonder zich te melden.

Ook nu waren er camerabeelden maar niet duidelijk, je kon zien wat er gebeurde maar wie of wat werd toch moeilijk. Gelukkig de dader toch kunnen vinden (want er was wel ruim 2.200 euro schade) maar voor de zekerheid toch maar wel een extra camera geplaatst die ook bij regenachtig weer goede beelden kan maken zodat me dit niet weer kan overkomen.

Sommigen zullen vinden dat dit te ver gaat maar er gaan toch ook de nodige stemmen in de buurt op die het allemaal nog wel zo veilig vinden.

En als ik op vakantie ben en er ontstaat een alarm? Dan kan ik gewoon op mijn mobiel zien wat er is gebeurd zodat ik achteraf niet hoef te gissen en kan van daaruit de beelden al doorsturen naar iemand die er wat mee kan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een tv programma als Opsporing Verzocht meer kan oplossen als bewakingscamera's her en der wat openbare ruimtes meevangen.

Camera's hebben in ieder geval een preventieve functie, want menig crimineel doet bij voorbaat een grote kapuchon op. Maar die blijft niet altijd goed zitten, en camera's hangen soms op onverwachte plekken.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar mag dat eigenlijk wel, als je hem op de openbare weg richt??

Ja zolang je dan maar geen personen herkenbaar in beeld brengt en de beelden gaat verspreiden.

Maak je herkenbare beelden op je eigen terrein dan moet je dit kenbaar maken zodat de bezoeker kan besluiten om niet naar binnen te gaan en neem je daarbij ook een stuk van de openbare weg op dan is dat meestal geen probleem als je de apparatuur zo heb ingesteld dat deze niet doelbewust herkenbare beelden van de openbare weg maakt.

Mijn apparatuur is dan ook zo ingesteld dat als iemand bij mijn spullen komt of op mijn terrein komt dan wordt dit nu nog dag en nacht in realtime VGA kwaliteit opgenomen (als de nieuwe recorder binnenkomt dan realtime in HD kwaliteit) en dan zal er ook een stuk van de openbare weg en van de buren worden opgenomen.

Loopt er alleen iemand bij de buren of rijdt er iemand overdag over de openbare weg dan worden er geen opnames gemaakt.

Daarnaast als er rottigheid is geweest dan weet de politie mij wel te vinden met de vraag of ze van een bepaald tijdstip even wat beelden terug mogen kijken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...