Ga naar inhoud


inbraak in mijn huis, gang van zaken mij niet geheel duidelijk


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Je mag niet iemand opzettelijk schade toebrengen.

Dus ook het luik van de kruipruimte verwijderen en er alleen een matje overheen leggen is dus ook al strafbaar in je eigen huis als zich  zo'n arme inbreker bezeerd heeft.

Tja ook een inbreker heeft het recht om veilig te kunnen werken.

Dat ze langs de plastic regenpijp omhoog klimmen terwijl wij niet met een ladder hoger dan 6m mogen maakt niet uit, als jij halverwege de regenpijp insmeert met groene zeep zodat ze naar beneden flikkeren dan heb jij dat met voorbedachte rade gedaan en dat mag dus niet.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gerrit wat wel en niet mag/of zou mogen...ze kenne mij de boom in. Ik zou uit principe gaan zitten, inbreken mag toch ook niet ?

 

Mijn huis is van mij (nou, oke.....van de bank) maar daar dient een ieder van af te blijven, doe je dat niet dan loop je op een of andere manier een risico. Ik persoonlijk vind de hele discussie van privacy veel te ver gaan. Neem nu bv de kopschoppers...krijgen straf vermindering omdat hun privicy is aangetast....

 

BURP........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedenk wel dat z.k.h. Bernard de boete niet meer kan betalen voor jou wanneer jij de inbreker in zijn rechten schendt! :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Helaas is dat het grote probleem.

 

Een ex collega van me ( een boom van een kerel) kwam thuis van een feestje.

En kijkt uit het raam over de achter tuin.

Zegt tegen zijn vrouw verdomme ik heb het licht in de schuur aan gelaten.

Op het zelfde moment ziet een schaduw door de schuur lopen.

 

Hij naar de schuur toe slaat die inbreker volledig KO.

Knoopt zijn handen en voetjes een beetje bij elkaar.

En belt  de politie.

 

Ow ja dit is en bekende van ons zei de betreffende agent.

Alleen de volgende keer gooi 'm AUB over de schutting.

Dan vertrekt ie vanzelf.

Op dit moment kan hij U dagvaarden vanwege mishandeling.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Woorden van gelijke strekking zijn mij ook een keer verteld door een platte pet, na opname van een aangifte van inbraak in mijn woning.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag niet iemand opzettelijk schade toebrengen.

 

Ik meen mij te herinneren dat zo'n blauw bordje verboden toegang wetboek van strafrecht je in zulke gevallen wat meer vrijwaard op dit punt. Je mag natuurlijk nooit iemand compleet lens trappen, vastknopen en vervolgens de politie bellen.

Wat je wel kunt doen is zeggen dat de crimineel op heterdaad hebt betrapt en dat hij tijdens zijn vlucht gestruikeld is en helaas heel ongelukkig gevallen. Zelfverdediging is ook gevaarlijk om te roepen want je zelfverdediging mag niet buiten proportioneel geweld zijn.

 

Zit allemaal vreselijk ingewikkeld in elkaar helaas. Je kunt en mag als brave borst (haast) niets en die gasten doen alles wat niet mag en verzaken alles wat ze wel moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De rechter heeft het monopoly van straf opleggen en is erg pissed-off wanneer jij hem die kans ontneemt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, alleen jammer dat oom agent liever lekker staat te flitsen dan inbrekers oppakt. Zoveel papiertjes invullen en het is nog gevaarlijk werk ook ;)

 

Bel je de politie met melding dat er inbraak plaatsvind bij de buren zal menigeen nog eerst een bakkie koffie drinken want stel je voor dat je ze op heterdaad betrapt. Het mooiste is dat de daders gevlogen zijn en je "helaas" te laat was... wel zo veilig, sommigen zijn bewapend en je zit niet te wachten op een mes of een kogel in je bast.

 

(tenminste zo lijkt het...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gewoon 380V op de deurkrukken staan als ik er niet ben..........oeps, dat mag vast ook niet.

Zelfs als je een weide afsluiting hebt bij de openbare weg waar bvb koeien of geiten paarden e.d.in lopen,waar spanning opstaat door dergelijk toestel moet je hier in belgie "duidelijk" aangeven dat er electriciteit opzit.Doe je dat niet en iemand is geëlektrocuteerd,dan denk ik dat je als eigenaar niet zal lachen.

Ik vraag mij zelfs af,of je een omheining rond je huis mag plaatsen en boven de omheining een prikkeldraad mag hangen,die voorzien is van elektrische schokken,waar je dit dan ook meteen aangeeft en ervoor waarschuwt. :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag niet iemand opzettelijk schade toebrengen.

Dus ook het luik van de kruipruimte verwijderen en er alleen een matje overheen leggen is dus ook al strafbaar in je eigen huis als zich zo'n arme inbreker bezeerd heeft.

Tja ook een inbreker heeft het recht om veilig te kunnen werken.

Dat ze langs de plastic regenpijp omhosog klimmen terwijl wij niet met een ladder hoger dan 6m mogen maakt niet uit, als jij halverwege de regenpijp insmeert met groene zeep zodat ze naar beneden flikkeren dan heb jij dat met voorbedachte rade gedaan en dat mag dus niet.

 

suc6

 

Gerrit

Dat vraag ik mij af, want er is zelfs volgens staatssecretaris Teeven een 'inbrekersrisico' waar een inbreker zelf voor kiest.

Zodra hij zich op verboden terrein bevindt en er is niemand thuis en hem overkomt iets, wat dan ook, is het zijn eigen risico geweest.

Jij mag je eigendommen beveiligen en diefstal belemmeren en de inbreker.was niets overkomen als hij niet was gaan inbreken.

De filefuik is ook bedoeld als belemmering, en we weten inmiddels dat de politie is vrijgesproken en de dief voor dood met opzet in de bak zit. Plus de benzinediefstal, natuurlijk.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...