Ga naar inhoud


inbraak in mijn huis, gang van zaken mij niet geheel duidelijk


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb een vraag.

Een week geleden ben ik na een ziekte weer teruggevlogen naar mijn stek in Dubai.

Ik heb mijn huis in Duitsland afgesloten, de voordeur heeft een speciaal Sicherheitsschloß dat je 3 x om moet draaien waardoor er links en rechts en onder en boven, stalen verankeringen in de deurkozijn schuiven. De sleutel is niet te kopieren..alle proffesionele slotenmakers wijzen dit af. Echter heb ik jaren geleden ooit eens bij een Turk (Mister Mint of zoiets) gevraagd of hij een kopie wilde maken en het is hem gelukt onder de toonbank laten we maar zeggen. Hij zei dat het eigenlijk niet mocht maar deed het toch.

Nu heeft de buurvrouw een sleutel, mijn dochter en ik heb er buiten ergens één verstopt. Onvindbaar. Kan niemand vinden. Kennisen in Nederland hebben ook een sleutel, kwamen vandaag aan om er een paar nachten te overnachten.

Echter de sleutel die ze hadden was met geen mogelijkheid in het slot te krijgen. Ik werd opgebeld hoe dat kon en vertelde dat ze de verstopte sleutel moesten proberen. Tergelijkertijd heb ik mijn dochter opgebeld om zich er mee te bemoeien. Haar sleutel pastte ook niet. Ze vertelde me dat er een hele andere cilinder in het slot zat die er nooit in heeft gezeten.

Met de buren om het huis gelopen en naar binnen gekeken door de terrasdeur, ramen en het viel mijn dochter op dat er deuren openstonden van de woonkamer naar de gang en ze kon zien dat aan de binnenkant van de voordeur wat dingen lagen. Een plastic afdekkap en nog meer.

De deuren heb ik bij mijn vertrek dicht gedaan. Ik weet het 100% zeker.

Bij de voordeur op de grond, vond mijn dochter een kromgebogen soort spijker. Zo´n ding heet geloof ik een Dietrich vertelde mijn buurman.

Er is dus iemand binnengeweest en heeft de cilinder in het slot vervangen door een andere.

Op dit moment staat mijn dochter buiten het huis met de politie om het geval te melden en uit te leggen.

Nog weet ik niet of er wat verdwenen is uit het huis of dat er vernielingen zijn aangebracht.

 

Mijn vraag is: waarom zouden inbrekers na het openen van de voordeur er een andere cilinder inzetten? De bedoeling is mij niet geheel duidelijk.

Verder nog te vermelden dat de orginele sleutel geen inkerbing als een zaagje heeft maar dat er op de vlakke kant allemaal deukjes geboord zijn en er zit een kogellagerje aan.

De voordeur is verder onbeschadigd.

De buren die zeer oplettend zijn en niets ontgaat hebben niets gezien of gemerkt. Het moet dus waarschijnlijk ´s nachts gebeurd zijn.

Stroom hebben de dieven niet gehad want ik heb voor ik wegging de 3 hoofdzekeringen eruit gedraaid. Deze bevinden zich in de basement. Er is nu ook geen stroom want de bel van de voordeur doet het niet vertelde mijn dochter.

 

Wie kan mij meer vertellen wat de inbrekers plannen eventueel waren?

Ik ben tegen inbraak verzekerd maar blij ben ik er natuurlijk niet mee.

Ik zal waarschijnlijk weer naar Duitsland terug moeten komen. Afwachten dus.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sommige niet te kopiëren sleutels en super veilige cilinders met ik weet niet hoeveel sluitstiften zijn ondanks alles toch binnen een paar sec te openen.

Zo stond het gerenommeerde merk Winkhaus met hun super veilige cilinder en absoluut niet te lockpicken cilinder (één cilinder kost een slordige 500 euro) compleet met de bek vol tanden toen bleek dat deze binnen een paar seconden te openen was.

Nog erger was dat dit gebeurd was zonder dat er ook maar enige schade was (zodat een verzekering ook vrijwel zeker niet zal gaan uitkeren als er spullen verdwenen zijn)

 

Nu weet ik natuurlijk niet of deze methode hier ook is toegepast maar het vreemde is dat de cilinder vervangen is.

In de 30 jaar dat ik nu in de beveiliging werk heb ik dat nog niet eerder meegemaakt, maar blijkbaar heeft men de bedoeling gehad om later weer terug te komen om de deur dan gewoon normaal open te kunnen doen zonder argwaan te wekken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik bizar.

Hier als de bewoner niet thuis is,en er is een gerechtelijk bevel om de woning binnen te gaan,mag de bevoegde persoon (meestal deurwaarder) de politie bellen en een slotenmaker.Na zijn opdracht steekt de slotenmaker een andere cilinder in de deur en laat een briefje na.

Nu kan ik enkel denken,bestaat iets dergelijks in duitsland?Maar volgens mij,indien je daar slachtoffer van bent zelfs onterecht,zou je denken dat daar gegevens bij de politie zouden aanwezig zijn.

Ik wil je niet onterecht van iets beschuldigen,enkel kwam dit in mijn op,omdat ik al veel zo'n verhalen gehoord heb.Dit echter wel in belgie.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat een tril apparaatje, met accu, waar je verschillende sleutel opzet stukken op kan zetten.

Steek het passende opzetstuk in het slot, zet apparaatje aan en je kunt zo binnen wandelen... GEEN braaksporen.

Waarom ze een andere cylinder geplaatst hebben is vreemd, of ze hadden niet verwacht dat er zo snel mensen bij de woning zouden zijn wat jou geluk weer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad als de deur zonder mijn toestemming geopend moet worden dan is er altijd politie bij en een deurwaarder. De politie wist nergens van en die hebben de deurwaarder die voor mijn regio verantwoordelijk is gekontakteerd en die wist ook nergens van.

De brievenbus is buiten en daar lag geen sleutel of een mededeling in.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

o ja, een Dietrich zal bij een cilinder zoals jij omschrijft weinig uithalen, deze werden/worden gebruikt bij de zgn. bontebaard sloten en de nog oudere sloten waar alleen de vorm van de sleutel bepaalde of een slot te openen was.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennelijk is het een twee fasen inbraak. Eerst het slot omkatten om toegang te verschaffen en vervolgens, mogelijk gewoon overdag, de woning te doorzoeken.

 

Dit kan eenvoudig als men een sleutel heeft en voorzien van een overall van een installatie bedrijf of iets dergelijks, dan heeft niemand er overdag erg in dat het om een diefstal gaat. Zelfs niet als men enige dozen met spullen meeneemt en die in een busje laadt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien hebben ze in de gaten dat het huis lange tijd leeg staat. Heb je binnenkort een paar plantjes in je huis.

Ik zou voor een camera in huis zorgen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De politie heeft de zaak opgenomen maar denken dat het slot met een orginele sleutel is geopend.

Ze denken inderdaad aan mijn ex...maar die is daar te stom voor. Die woont in dezelde straat aan de overkant.

Vandaag komt er een slotenmaker om de deur te openen. Mijn dochter heeft op mijn aanraden het slot onklaar gemaakt door er een paar naalden en spelden in te drukken en af te breken.

Misschien heb ik wel een kraker in mijn huis. :mad:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen doen rare dingen. Alsook nare dingen.

Zo hoorde ik van een ex-collega dat zijn vakantie woning in zuid Frankrijk ook gekraakt was door een bende mensensmokkelaars die in zijn vakantiewoning "zo het vermoeden na reconstructie" de hoertjes uit het Oostblok die in Marseille zwanger raakten lieten aborteren.

Het sporenonderzoek wees op resten van bloed in de badkamer en in de septic tank in de tuin werd een gruwelijke ontdekking gedaan.

 

Interpol en de speciale brigade van Marseille waren al maanden op de achtergrond deze mensensmokkelaars op het spoor gekomen en verdekt aan het volgen.

Hij werd overigens door de onderzoeksrechter uit Frankrijk mede aangeklaagd daar zijn time-sharing contracten buiten de belastingendienst omliepen en niet opgevoerd zouden zijn. Gelukkig had hij de tijdelijke verhuur wel geregeld via een plaatselijke makelaars agentuur in zuid Frankrijk, die een beetje slordig zijn geweest met de papieren.

 

Er was overigens geen schade of diefstal, enkel alle sloten waren uitgewisseld.

 

tja wat bij jouw de plannen zijn geweest is een geval voor aktenzeichen xy ungelösst

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben waarschijnlijk eerst met een spijkerpistool de cilinder eruit geschoten.(Dat verklaart de kromme spijker)

Daarna hebben ze er een eigen cilinder erin gedaan, waardoor ze met een hun eigen sleutel gewoon de deur konden open draaien,.

Dit is een truuk die vooral wordt toegepast door personen uit het oostblok!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En Drs., zijn er nog ontwikkelingen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het slot dat die gasten erin gezet hebben is door mijn dochter onklaar gemaakt met secondenlijm.

De politie staat voor een raadsel. Hebben ze ook nog nooit meegemaakt. Ik vlieg overmorgen naar Duitsland om zelf met een sleuteldienst de deur open te maken en te kijken hoe het er van binnen uitziet.

Mijn dochter durft er niet meer heen.

Ik ben nu aan het uitzoeken of de verzekering mijn vlucht en verdere kosten betaald.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...