Ga naar inhoud


inbraak in mijn huis, gang van zaken mij niet geheel duidelijk


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Er is niet een lokale sleuteldienst die zich vergist heeft in het adres?

Zelfs de firma in de groene uniforms, "Binnen zonder kloppen" valt wel eens op het verkeerde adres binnen.

 

Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Ik ben nu aan het uitzoeken of de verzekering mijn vlucht en verdere kosten betaald.

 

Denk dat ik daar het antwoord wel op weet :crazy:

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs de firma in de groene uniforms, "Binnen zonder kloppen" valt wel eens op het verkeerde adres binnen.

Of op het verkeerde tijdstip, Drs was nu niet thuis.

Dat gaan ze natuurlijk niet vertellen anders komt ie niet meer terug naar Duitsland.

Maar dat merkt hij straks wel op het vliegveld. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vreemde is dat het nog lang niet zeker was wanneer ik weer fit genoeg zou zijn om naar Dubai terug te vliegen. Dit werd steeds weer uitgesteld. Eigenlijk wilde ik begin Januari weer terug maar dit ging niet.

Zelfs de laatste dagen is het steeds weer uitgesteld. Het tijdstip van mijn vertrek was uiterst onzeker en werd op het laatste moment pas beslist. Ik heb mijn vlucht op afgelopen zondag geboekt en op maandag ben ik vertrokken.

Het is net alsof die gasten erop gewacht hebben.

 

Dat er kennisen zouden komen om te overnachten kon niemand weten..

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, wie weten er dat je weg bent?

Postbode, melkman, krantenjongen, glazenwasser, Poetsvrouw, Canaldigitaal, een slimme elektriciteitsmeter? :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar een (GoPro) camera ergens verbergen in je huis? Zo eentje die alleen opneemt als er beweging is?

Dan zie je wie er binnen is geweest.

Als ik dit verhaal lees hebben ze inderdaad dit huis al een tijdje geobserveerd en gewacht tot je weg was.

Je huis was mogelijk interessant vanwege het mooie slot... :-)

Heel vervelend allemaal!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me niet voorstellen dat er inbrekers zijn die eerst het risico nemen om een slot te vervangen en gepakt te worden, om daarna weer het risico te lopen dat ze alsnog gepakt worden. Ik neem toch aan dat door deze eerste actie jij enige buren hebt ingelicht, die nu extra alert zijn op vreemde zaken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad als de deur zonder mijn toestemming geopend moet worden dan is er altijd politie bij en een deurwaarder. De politie wist nergens van en die hebben de deurwaarder die voor mijn regio verantwoordelijk is gekontakteerd en die wist ook nergens van.

De brievenbus is buiten en daar lag geen sleutel of een mededeling in.

 

Voordat een deurwaarder met de politie op de proppen kan komen moet er een gerechtelijk bevel zijn. Lijkt mij stug dat je een jaar lang de post niet hebt ontvangen van een crediteur en vervolgens de ingeschakelde deurwaarder en dan vervolgens ook nog eens het rechtshof.

 

Dit lijkt mij dus ook niet wat er aan de hand is.

 

Sleutels kopieren... ja dat hebben wij in Turkije hier ook. Kopen dure sloten met 3 sleutels. Bij de sleutels zit een soort van creditkaart en zonder deze kaart kun je onmogelijk de sleutels laten kopieëren, want dat is verboden.

 

Ik heb 10-tallen sleutels laten bij maken, voor al onze woningen en de sloten die ik b.v. na elke huurder vervang, zonder ooit de kaart mee te nemen.

 

Ik denk dat Psycho op het juiste spoor zit. Ze hebben op de 1 of andere manier je sleutel te pakken gekregen en daar een kopie van gemaakt. Vervolgens hebben ze gewacht tot je weg ging (misschien je zelfs wel gevold naar het vliegveld om te kijken of je weer naar Dubai terug vloog) en hunzelf toegang verschaft.

 

En ik denk dus ook dat ze plannen hadden. Misschien niet met plantjes, maar zeker wel met iets waar ze de tijd voor wilde nemen.

 

Alles wijst ernaar dat je 'geselecteerd' bent en de mensen goed op de hoogte waren van jouw reilen en zeilen.

 

Ik weet niet in hoeverre je huis wordt gecontroleerd? Komt je dochter 1x per week om de post te controleren? Want, gezien hoe uitgebreid hun acties moeten zijn geweest, zullen ze dit ook wel weten. En als dit het geval is zullen ze niet lange termijn plannen hebben gehad.

 

Maar misschien was het wel zoiets simpels als nacht 1 toegang verschaffen. Als alles in orde blijft, nacht 2 je huis leeghalen.

 

Ik denk dat als je vrienden op dinsdag waren gekomen je huis leeg was geweest.

 

Dat brengt ons op de verdachten. En dat zijn eigenlijk maar 2 groepen.

 

1. Mensen die je niet kennen en op de e.o.a. manier je hebben gevonden en gezien dat je je huis gedurende langere periodes "onbewoond" achter laat.

 

2. Mensen die je wel kent. En dit is nogal lastig omdat je natuurlijk nooit b.v. je dochter verdenkt.

Maar het kan ook zoiets simpels zijn als de zuster die je heeft behandeld in het ziekenhuis. Daar heb je misschien mee gepraat over je werk en leven in Dubai en zij heeft goed geluisterd. Misschien heeft zij zelfs wel de sleutel weten te kopieeren gedurende 1 van je onderzoeken/behandelingen.

 

Maar het kan natuurlijk ook 1 van je vrienden in Dubai zijn geweest. Die op de 1 of andere manier je sleutel heeft weten te bemachtigen, een kopie naar Duitsland heeft gestuurd en rustig gewacht tot hij jouw telefoontje kreeg dat je maandag terug vloog.

 

Je kan zo eindeloos theorieen verzinnen. Maar ik denk dat je daar alleen maar paranoïde en gestoord van wordt. Beter om zo een SMS alarm systeem aan te schaffen. Als je het een beetje slim opstelt en instelt heb je nooit meer problemen. Ik gebruik het zelf ook (en heb er over zitten te denken dit in Turkije te gaan verkopen als de import regels op electronica niet zo idioot waren) en ben er super tevreden over.

 

Ik heb in eerste instantie wat goedkope meuk uit China gehaald, maar na wat spul uit NL, NO en DE ernaast te hebben gelegd ben je daar echt beter mee af. Ook al wordt het in dezelfde fabriek gedraaid (er staat daar een industrie met een aantal concurrende fabrieken naast elkaar die deze alarm installaties maken) de kwaliteits controle ligt vele malen lager bij de spullen die niet worden aangeboden door Europeese verkopers.

 

tl;dr = koop een alarm installatie die werkt met SMS service - en haal dan een M2M kaartje bij een provider. Op de mijne krijg ik 100 smsjes per maand voor +/- 3 euro en het kaartje zal nooit verlopen, zoals bij prepaid.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar een (GoPro) camera ergens verbergen in je huis? Zo eentje die alleen opneemt als er beweging is?

Dan zie je wie er binnen is geweest.

Als ik dit verhaal lees hebben ze inderdaad dit huis al een tijdje geobserveerd en gewacht tot je weg was.

Je huis was mogelijk interessant vanwege het mooie slot... :-)

Heel vervelend allemaal!!!

Dan zie je dus telkens als de buurman zijn oprit oprijdt even een opname of krijg je een e-mailje.

Beweging detecteren is voor de meeste camera's nogal moeilijk omdat ze regen en vooral verandering in licht ook als beweging zien.

Op een mooie zonnige dag met wolken die telkens even voor de zon schuiven staat menig recorder dan ook overuren te maken ook al zet je hem op de minst gevoelige stand.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Drs. IJzerbout:

 

Ik heb nog 2 onverwoestbare Kathrein schotels in de garage staan. CAS120 en CAS 90. met alles d´r op en d´r aan. Die dingen heb je voor je hele leven. Ik zal ze vannavond in "te koop" zetten.

 

 

Als ze er nog staan

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...