Ga naar inhoud


Kan de Harde schijf niet formatteren?


Bart53

Aanbevolen berichten

eerst initialiseren? 

dan ben je wel alles kwijt wat er op staat.

initialiseren gebeurd op de achtregrond, zodat je de box gewoon verder kan gebruiken, evt kun je met de bblauwe toets zien hoever het proces gevorderd is

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bart53,

Bij het opstarten van de receiver kan het gebeuren als er een grote USB stick in steekt, dat de USB stick de plaats inpikt van de HDD.

dat is bij jouw ook zo dat schreef je ook

 

device:/dev/sda1>>>/media/hdd(ext4)

hij geeft aan USB met 8GByte is aangekoppeld (engels gemount) op media/hdd (edit) sda1

 

nu kun je natuurlijk ook die USB stick van 7,xxx GByte via de device manager ook afkoppelen van het mountpoint /media/hdd en terug aankoppelen aan het mountpoint media/usb (waar die ook thuishoort)

dan moet je dat opslaan en de receiver herstarten via je menu

1 ) hij slaat die gegegevens tijdens de shutdown op

2 ) hij implementeert die wijziging en

3) hij zou de echte HDD moeten kunnen aankoppelen onder media/hdd

 

ik heb precies zoiets in het verleden ook al eens gehad toen ik de USB stick met ext3 of ext4 geformateerd had en tijdens opstarten in de box liet zitten

want hij pikt de plek in van de 500GByte harde schijf

 

er is ook een andere oplossing, je haalt die USB stick er uit nadat je de receiver afsluit per menu

en dan opnieuw opstarten... met de afstandbediening

hij zou met een verse image inderdaad de HDD automatisch op /media/hdd moeten aankoppelen. (dat geld net zo voor Openpli als voor VTI)

doet hij dit echter niet automatisch kun je nog steeds per device manager kijken of de 500GB disc gevonden is en eventueel via je menu aangekoppeld kan worden als /media/hdd

 

eerder schreef je hij herkent de schijf > DAN DRAAIT die schijf ook

 

Maar bij gegevens ontvanger staat gedetecteerde schijf Ata(St9500325As)500 Gb-iMB

dus het is een kwestie van op het juiste mountpoint aankoppelen...

 

de fout zit hem in die usb stick die je na het flashen in de receiver laat steken.

 

ciao

 

edit: ik zag dat je een melding tussendoor gaf # 17 terwijl ik aan het schrijven was...

de schijf zou kapot kunnen zijn, gecorrumpeerd kunnen zijn > men kan nu enkel nog per telnet een en ander kunnen proberen... maar of je daarmee uit de voeten komt weet ik niet zeker.

mijn advies zou zijn ga met dat receivertje en de courante situatie naar je handelaar.

ciao ciao

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de open pli  installatie zat de Usb stick er niet meer in.

Ik denk terug naar leverancier,ik weet het niet meer.

Vanmiddag eerst maar werken, en morgen maar weer bellen,.

Bedankt.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Solo is weer terug van leverancier, totaal maar 4 dagen weg geweest, maar een week moeten wachten op omvormer, vergeten mee te sturen.

Er zit nu een nieuwe harde schijf in.

Alles lijkt nu weer te werken.

Draai nu op open pli, kijk of dat bevalt.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...