Ga naar inhoud


HDD wordt niet gezien in Solo2 / OpenPli 4


yogi
Ga naar oplossing Opgelost door yogi,

Aanbevolen berichten

Bij mijn huidige hdd (1 TB Samsung 2.5 inch) wordt het pad 'menu/instellingen/systeem/harde schijf/etc' gezien en deze werkt goed.

Nu wil ik een grotere hdd plaatsen (3 TB Western Digital 3,5 inch). Ik heb deze hdd via mijn laptop naar ext3 geformatteerd.

Zodra ik de 3 TB intern aansluit dan wordt de hdd niet gezien in het menu en is zelfs de map 'harde schijf' in het pad zoals hiervoor omschreven niet meer te zien. Ook in de Root is de hdd map verdwenen en het lukt niet om deze map weer aan te maken.

Daarna heb ik de plug-in 'Device Manager' geïnstalleerd en ook hiermee wordt geen hdd gezien.?

Kan tot op heden nog geen onderwerp vinden waarin dit probleem werd besproken. Heeft iemand een oplossing voor me?

VUplus Solo2; OpenPLi4; Multytenne Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites


bij inbouwen hdd, vervanging of compleet nieuw van af start uit kartonnen doos

stroomloos

zet ik er altijd bij opnieuw inschakelen een vers image per flash in

 

bovendien waarom ext3 als de solo2 toch prima ext4 aankan (out of the box) met openpli 4.0 zeker

 

door aan en afkoppelen zijn wellicht systeem bestanden naar de mallemoer

vandaar direct nieuw flashen.

 

3,5" hdd in solo2?

ingebouwd fo als externe disc

dan kan ik er iets mee

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Tonski, altijd weer snel.

 

Ik heb gedaan wat je voorstelde. Opnieuw gestart en geflashed, haalde niets uit. HDD blijft onzichtbaar. Als de USB stick er nog inzit dan wordt er wel een 'hdd' gezien, de USB dus. Trek ik deze eruit dan vervalt de vermelding 'hdd' in het 'menu'.

 

Op je vragen in blauw:

Ja, 3.5" in een Solo2.

Ingebouwd.

Staat al in mijn tekst hoor. Zal het een volgende keer in kleur zetten, dat lees gemakkelijker.

 

Alweer dank voor je hulp. Misschien een ander idee?

 

Nog een vraagje: Met welke tool kan ik Ex4 formatteren?

VUplus Solo2; OpenPLi4; Multytenne Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

EXT3 of 4 maakt in deze situatie niets uit, de HDD zou herkend moeten worden.

Als je de harddisk nu gewoon in in jouw PC met NTFS formateerd of alleen een lege partitie aanmaakt, misschien wordt die disk dan wel herkend.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, ik denk ook dat het probleem is dat je de hdd op de pc geformateerd hebt. ;)

 

@Jurgen

moet de hdd op de pc niet geformateerd worden in fat32 zoals met usb stick (ben hier niet zeker van)?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

als er een USB stick gebruikt wordt kan die evenwel de mount claimen van media/hdd

vooral als je tussentijds opstart gebeurd dat wel eens bij een hdd wissel / vervanging

normaal is dat je die stick dan nogmaals afkoppelt (umount) en opnieuw aankoppelt als media/usb

dan ziet je systeem ook de echte HDD (welke preferably op media/hdd aangekoppeld moet zijn)

denk dat daar het probleempje ligt met die usb.

ciao ciao

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jurgen

moet de hdd op de pc niet geformateerd worden in fat32 zoals met usb stick (ben hier niet zeker van)?

 

FAT32 is ook prima maar voor zo ver ik weet ziet de SOLO2 met VTI ook HDD's met NTFS maar dat is VTI, inderdaad misschien beter om toch met FAT32 te formatteren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle mensen hartelijk dank. Tot nu toe kan ik niet verder omdat ik vanochtend tot de conclusie kwam dat de 3 Tb schijf nog slechts 750Gb te zien gaf, de rest was onzichtbaar en die 750 Gb is ook nog eens niet te bereiken.

Ergens is er dus iets misgegaan. Had de hdd geformeerd met EaseUS partition Master naar ex3 en leek toen goed gedaan.

Dus eerst die schijf in orde krijgen en dan ga ik op basis van bovenstaande reacties zien de zaak werkend te krijgen.

 

Ik kom er nog op terug.

groetjes,

Ish.

VUplus Solo2; OpenPLi4; Multytenne Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een nieuwe 500 gb 2.5inch hdd in mijn vu+solo2. Als ik wil opnemen staat er : geen harde schijf gevonden of de harde schijf in niet geinitialiseerd.

 

De harde schijf is wel zichtbaar. Als ik echter initialiseer kies, zie ik niets gebeuren. Wat doe ik verkeerd?

 

Heb openpli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

initialiseren gebeurd op de achtergrond je kan de box verder gewoon gebruiken, je kan het proces volgen via een druk op de blauwe toets (als het nog bezig is)

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

hallo, ik ben dit onderwerp gestart. Wat ik fout deed is waarschijnlijk dat ik een 3.5" hdd op de interne connector aansloot.

Ik ontdekte vandaag dat de Solo2 is gemaakt voor interne hdd 2.5". Dan werkt alles zoals het hoort. Er kan ook geen 3.5" gemonteerd worden.

 

Bedankt voor alle hulp.

 

groet.

VUplus Solo2; OpenPLi4; Multytenne Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je de box in het afsluitmenu al eens herstart ( niet enkel enigma) ?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...