Ga naar inhoud


Neutraal geen interesse tonen sollicitatie gesprek


Ventura

Aanbevolen berichten

Een goede maat van me heeft gesolliciteerd bij een organisatie. En is uitgenodigd voor een gesprek. Hij heeft veel over nagedacht en kwam tot zijn conclusie dat er geen "klik" is. Weet iemand toevallig neutrale zinnen om de uitnodiging te annuleren. Dus niet van de standaard zinnen zoals: "Helaas geen interesse meer", "Ik heb een andere uitdaging gevonden" en etc. Zodat hij niks hoeft toelichten aan de hr manager. Mijn dank is groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe kun je bij voorbaat concluderen dat er geen klik is zonder een serieus sollicitatiegesprek af te wachten?

Je bent niet zomaar uitgenodigd, dus dat kan al een compliment zijn.

(En als je momenteel geen baan hebt en je zegt bij voorbaat af, vind ik dat luxe.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kun je bij voorbaat concluderen dat er geen klik is zonder een serieus sollicitatiegesprek af te wachten?

Je bent niet zomaar uitgenodigd, dus dat kan al een compliment zijn.

(En als je momenteel geen baan hebt en je zegt bij voorbaat af, vind ik dat luxe.)

 

Hij denkt er anders over na ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij zo'n instelling heeft dan verdiend hij die baan ook niet.

Ook al zou ik van te voren weten dat die baan ongeschikt is zou ik ten alle tijden het gesprek aangaan.

Het is een goede training op de volgende sollicitatie(s).

 

Ik zou schrijven:

 

Hartelijk dank voor de getoonde interesse in mijn sollicitatie en uitnodiging die het resultaat was.

Ik ben echter tot de conclusie gekomen dat mijn profiel toch niet voldoende overeenkomt met de criteria van deze baan.

Daarom heb ik besloten om mij terug te trekken uit de selectie-procedure.

 

Nogmaals, hartelijk bedankt voor uw belangstelling.

 

Hans Worst

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Iemand die zo'n stukje tekst zelf niet kan schrijven zal het het moeilijk krijgen in zijn verdere carriere.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede maat van me heeft gesolliciteerd bij een organisatie. En is uitgenodigd voor een gesprek. Hij heeft veel over nagedacht en kwam tot zijn conclusie dat er geen "klik" is. Weet iemand toevallig neutrale zinnen om de uitnodiging te annuleren. Dus niet van de standaard zinnen zoals: "Helaas geen interesse meer", "Ik heb een andere uitdaging gevonden" en etc. Zodat hij niks hoeft toelichten aan de hr manager. Mijn dank is groot.

 

Is hij misschien bang dat ze hem aan het werken zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de situatie natuurlijk niet maar solliciteert hij uit een werkloze situatie dan zou hij een trap onder zijn ...... moeten hebben.

Hij solliciteert ergens op, bij het bedrijf waar hij heeft gesolliciteerd maken ze kosten en selecteren ze hem om uit te nodigen en dan al bij voorbaat afzeggen zonder een kennismakingsgesprek te voeren?

Ik vind dat gewoon niet kunnen, je hebt een sollicitatieplicht maar ook de plicht om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan.

Dan maar wat minder leuk werk want het is altijd nog eenvoudiger om vanuit bestaand werk een andere baan te vinden dan vanuit een werkloze situatie.

Nogmaals ik ken de situatie niet, maar solliciteert hij uit een werkloze situatie dan is er maar 1 passende maatregel nl. een flinke korting op zijn uitkering. 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij denkt er anders over na ;) .

Hij moet gewoon aan de slag! Zitten nadenken is een luxe die je je niet zou moeten kunnen permitteren als je gezond bent en geen baan hebt. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede maat van me heeft gesolliciteerd bij een organisatie. En is uitgenodigd voor een gesprek. Hij heeft veel over nagedacht en kwam tot zijn conclusie dat er geen "klik" is. Weet iemand toevallig neutrale zinnen om de uitnodiging te annuleren. Dus niet van de standaard zinnen zoals: "Helaas geen interesse meer", "Ik heb een andere uitdaging gevonden" en etc. Zodat hij niks hoeft toelichten aan de hr manager. Mijn dank is groot.

gewoon zeggen wat hij denkt.....

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wtf?

 

- Bedenk dat dan eerder

- Nu wordt iemand anders die die baan wel heel graag wil niet eens uitgenodigd.

- Waarom moeilijk doen over het formuleren van een zin???? Bel gewoon op en vertel hoe en wat.

- Een maat van jou, jij vraagt dan weer advies op een forum??? Hoe moeilijk is het?? Als hij een brief kan schrijven waar hij op uitgenodigd wordt, lijkt me dat hij op zn minst ook capabel moet zijn om zich netjes af te melden...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...